Resultaten 1 tot 8 van de 8

Onderwerp: Walnut Blasting vs Dynamic Flush

  1. #1

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2018
    Posts
    14
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 SB

    Standaard Walnut Blasting vs Dynamic Flush

    Audi liefhebbers,

    Wie kan mij uitleggen wat het verschil is tussen Walnut Blasting en Dynamic Flush en wanneer (en waarom) je zo'n behandeling zou moeten doen?
    Ik rij zelf een Audi A3 8V 1.4 TFSI van 2013 met nu ca.85.000 km op de teller. Zou zo'n behandeling dan al nut kunnen?
    Weet tevens iemand waar je dit goed zou kunnen doen met bijbehorende kosten?

    Thanks!!

    Groeten,
    Peter

  2. #2
    Reggy's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2010
    Leeftijd
    47
    Posts
    15.475
    Kudos
    354
    Auto
    Audi S3
    Land
    Land

    Standaard Re: Walnut Blasting vs Dynamic Flush

    Walnut Blasting is wat anders dan een dynamic flush, heeft eigenlijk niks met elkaar te maken, google ff en je komt er zo achter.
    S3 8V Limousine IbisWhite I Audi cabrio 2.6 V6 ming BLUEI Audi A3 8V Limousine S-Line 1.0 daytona GRAYI Audi A6 C6/4F L 3.0 TFSI V6 213kw 290 pk quattro BLACK I Audi S4 B6 Avant 4.2 V8 253kw 344pk quattro BLACK I Audi S4 B5 Avant 2.7 V6 195kw 320pk quattro BLACK ABT tuned I Audi A4 B6 Avant 1.9TDI 96kw H5 BLACK Hartog tuned

  3. #3

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2018
    Posts
    14
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 SB

    Standaard Re: Walnut Blasting vs Dynamic Flush

    Op internet heb ik uiteraard al van alles gezien en gevonden, maar ben niet zo technisch dat ik het allemaal snap en meteen weet of het voor mij nuttig kan zijn. Laat staan wat de ervaringen en kosten zijn.

  4. #4
    Reggy's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2010
    Leeftijd
    47
    Posts
    15.475
    Kudos
    354
    Auto
    Audi S3
    Land
    Land

    Standaard Re: Walnut Blasting vs Dynamic Flush

    Ok maar waarom denk je dat het toegepast zal moeten worden op jouw Audi ?




    -Ermöglicht durch Benzin-
    S3 8V Limousine IbisWhite I Audi cabrio 2.6 V6 ming BLUEI Audi A3 8V Limousine S-Line 1.0 daytona GRAYI Audi A6 C6/4F L 3.0 TFSI V6 213kw 290 pk quattro BLACK I Audi S4 B6 Avant 4.2 V8 253kw 344pk quattro BLACK I Audi S4 B5 Avant 2.7 V6 195kw 320pk quattro BLACK ABT tuned I Audi A4 B6 Avant 1.9TDI 96kw H5 BLACK Hartog tuned

  5. #5

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2018
    Posts
    14
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 SB

    Standaard Re: Walnut Blasting vs Dynamic Flush

    Dat weet ik niet, dat is juist mijn vraag hier op dit forum.


  6. #6
    jos_br's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Leeftijd
    63
    Posts
    1.229
    Kudos
    13
    Auto
    Audi TT
    Land
    Land

    Standaard Re: Walnut Blasting vs Dynamic Flush

    Zo te zien is dat Dynamic Flush iets wat de motor moet reinigen, lijkt mij wat overdreven wanneer er op ververst wordt met goede olie en filter. Dat schoonmaken moet dus met een redelijk schraal middel gebeuren, iets wat ook gebruikt wordt door merken met toevoegingen waarmee je de motor een tijd moet laten lopen in de hoop dat er dan vuil mee uitkomt.

    Stralen met Walnoot of Granulaat is een effectieve manier om de inlaatpoorten en kleppen schoon te stralen, dit is zeker zinvol wanneer de inlaat vervuilt is. Aangezien dit een mechanisch proces is, is dit tenminste fysiek zichtbaar.

    Jos.

  7. #7
    yzy's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2012
    Posts
    3.087
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Walnut Blasting vs Dynamic Flush

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door jos_br Bekijk Berichten
    Zo te zien is dat Dynamic Flush iets wat de motor moet reinigen, lijkt mij wat overdreven wanneer er op ververst wordt met goede olie en filter. Dat schoonmaken moet dus met een redelijk schraal middel gebeuren, iets wat ook gebruikt wordt door merken met toevoegingen waarmee je de motor een tijd moet laten lopen in de hoop dat er dan vuil mee uitkomt.

    Stralen met Walnoot of Granulaat is een effectieve manier om de inlaatpoorten en kleppen schoon te stralen, dit is zeker zinvol wanneer de inlaat vervuilt is. Aangezien dit een mechanisch proces is, is dit tenminste fysiek zichtbaar.

    Jos.
    Vind je walnutblasting, buiten dat het zichtbaar is, ook zinvol, Jos? Meetbare resultaten?

  8. Ad
  9. #8
    jos_br's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Leeftijd
    63
    Posts
    1.229
    Kudos
    13
    Auto
    Audi TT
    Land
    Land

    Standaard Re: Walnut Blasting vs Dynamic Flush

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door yzy Bekijk Berichten
    Vind je walnutblasting, buiten dat het zichtbaar is, ook zinvol, Jos? Meetbare resultaten?
    Jazeker, en nadat er eens met een endoscoop in gekeken is kun je domweg zien of deze gestraald moet worden of niet. Heel vaak komen we auto's tegen die op alle cilinders overslag hebben, bijna allemaal behoorlijk tot zeer zwaar vervuild. Helaas een kwaal doordat de brandstof rechtstreeks ingespoten word, en de egr nog steeds via de inlaat binnenkomt. Wij gebruiken de Granulaat behandeling, vindt dit het mooiste schoon worden. Ook belangrijk is de injectoren schoonmaken en met nieuwe pakkingen/afdichtingen alles weer in elkaar te zetten. Helaas wordt het hierdoor, en de tijd die je nodig hebt, wel een dure exercitie....

    Jos.

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •