Resultaten 1 tot 3 van de 3

Onderwerp: Vervangen teflon afdichtring injector direct ingespoten motoren

  1. #1

    Standaard Vervangen teflon afdichtring injector direct ingespoten motoren

    Op de injectoren van de direct ingespoten brandstof motoren zitten teflon afdichtringen.
    het vervangen is met de nodige voorzichtigheid niet moeilijk maar hoe krijg je de teflon weer in de strakke vorm er omheen??

    de dealer heeft er een speciale (hitte?) tang voor en op youtube zie ik diverse alternatieven voorbij komen.

    Mijn vraag, hoe zorgen jullie ervoor de dat teflon ring weer de juiste vorm aanneemt en strak om de injector komt te zitten?

    ik hoor het graag, alvast dank.

    groet,
    Vincent
    Laatst gewijzigd door Vintiem; 29-04-20 om 21:36.

  2. #2
    jos_br's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Leeftijd
    63
    Posts
    1.229
    Kudos
    13
    Auto
    Audi TT
    Land
    Land

    Standaard Re: Vervangen teflon afdichtring injector direct ingespoten motoren

    Voldoende vervangen hier, maar snap het warm maken niet. Wanneer die dingen nieuw zijn druk ik ze er zo overheen.

    Jos.

  3. #3

    Standaard Re: Vervangen teflon afdichtring injector direct ingespoten motoren

    Ja inderdaad relatief makkelijk te plaatsen, alleen op moment dat ze eroverheen zijn gedrukt zijn ze wijder geworden en krimpen niet weer terug als ware het een elastiekje. Formeel moet je ze weer laten “krimpen” om ze strak om de injector te krijgen.
    De dealer heeft hier speciaal gereedschap voor en op Youtube zie ik diverse creatieve oplossingen die me niet allemaal even effectief lijken.

    Maar @jos_br: als ik je goed begrijp zet jij na aanbrengen van de teflon ring de injectoren gewoon terug. Dat geeft geen afdichtingsprobleem, correct?
    Laatst gewijzigd door Vintiem; 01-05-20 om 07:56.

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •