Resultaten 1 tot 9 van de 9

Onderwerp: van automaat naar v-bak audi 200?

  1. #1

    Standaard van automaat naar v-bak audi 200?

    Dag allen!

    past de versnellingsbak van een audi 200 ook op een 200 automaat 2.2T motorblok?? volgens mij moet dit wel lukken.. iemand ervaring mee? bij mijn weten zijn alle onderblokken het zelfde?? zo nee, wat zijn de problemen??

    mvg,

    Boy

  2. #2

    Standaard

    het gaat er alleen om of het past, het motorblok gaat in een andere 200 die wel een pook heeft etc etc

  3. #3
    Lutser Sander's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Leeftijd
    43
    Posts
    16.279
    Kudos
    302
    Auto
    Audi SQ5
    Land
    Land

    Standaard

    welke jaartallen hebben we het over?

    Vliegwiel is niet hetzelfde iig.
    wat zijn de motorcodes van het oude en nieuwe blok?

  4. #4
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.858
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard

    -Koppelomvormer vervangen door vliegwiel. Meestal ook nog een lager vervangen.

    -Koppeling is hydraulisch bij de t44 en werkt op het hogedruksysteem. Geen idee of de aansluiting is voorbereid bij een automaat.

    -Volgens mij is de ontsteking bij een automaat-44t anders dan bij een handgeschakelde. Je hebt immers geen vliegwiel met referentiepinnen.

    Onderblok is identiek.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  5. #5
    Lutser Sander's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Leeftijd
    43
    Posts
    16.279
    Kudos
    302
    Auto
    Audi SQ5
    Land
    Land

    Standaard

    uhh, mijn 200 heeft toch gewoon een vliegwiel? Ik heb iig wel die referentiepunten om mn ontsteking/disriem af te stellen ...


  6. #6

    Standaard

    je hebt een lichter vliegwiel, en idd onstekingspennen zijn anders, en je schutbord is anders, daar moet een koppelingspedaal in gehangen worden...

    het IS te doen, maar wel met heel veel werk, compleet subframe voor, bak & motor moet er in ieder geval voor uitgehaald worden...

    ik heb van mensen gelezen die het bij een 80 gedaan hebben, en daarvan zeiden ze dat ze het beter niet hadden kunnen doen. (vanwege de hoeveelheid werk)

    Verder... als je dit in NL doet... dan moet je je auto opnieuw laten keuren door de RDW (automaat staat aangegeven op je kentekenbewijs)
    Audi TT 1.8TQ - 2001 | Porsche 911 C4 - 2000

  7. #7

    Standaard

    of wacht , het gaat gewooin om een motorswap in een handgeschakelde, en de donor is een automaat...

    vliegwiel + koppeling overzetten, dan denk ik dat je er al mee klaar bent bijna (alle elektronica natuurlijk ook nog)
    Audi TT 1.8TQ - 2001 | Porsche 911 C4 - 2000

  8. Ad
  9. #8

    Standaard

    De motor gaat zeker passen op de bak .
    De motorsteunen passen eveneens
    Er is maar 1 type onderblok bij de 5 cilinders .

    Dus vliegwiel en koppelingsgroep op het andere blok zetten , en het ontstekingssyeteem van de handgaschakelde gebruiken .

    Fluitje van een cent


    Pat
    Waar het reglement heerst , wordt de gedachte overbodig .

  10. #9

    Standaard

    dat bedoelde ik dus, thnx stragenmitsuko idd ik heb een andere donor auto. het ging mij om het onderblok.

    bedankt u allen!

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •