Resultaten 1 tot 8 van de 8

Onderwerp: 2.0 TFSI olielampje brandt kort, oliepeil checken niet mogelijk volgens MMI

  1. #1

    Standaard 2.0 TFSI olielampje brandt kort, oliepeil checken niet mogelijk volgens MMI

    Recent eigenaar geworden van mn eerste Audi een witte a5 tfsi, echt een plaatje! Als ik de auto start en weg rij gaat er een rood olie lampje branden op m'n dashboard en hoor ik een piep toon: 'Stop engine check oil'. Als ik vervolgens door rij komt de waarschuwing niet meer terug. Als ik in m'n mmi het oliepijl wil checken zegt deze: 'Currently no info available on oil level'. Iemand enig idee wat dit kan zijn?

  2. #2
    Kees B's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2010
    Leeftijd
    73
    Posts
    2.640
    Kudos
    3
    Auto
    Audi Q5
    Land
    Land

    Standaard Re: 2.0 TFSI olielampje brandt kort, oliepeil checken niet mogelijk volgens MMI

    Ik zou er geen meter meer mee rijden. Doorrijden ondanks een rode olielamp is geen goed idee....
    Als je nog garantie op de auto hebt, met de verkoper overleggen hoe hij dit wil gaan oplossen. Zo niet, dan zou ik om te beginnen een conventionele peilstok bij de Audi dealer kopen en het oliepeil checken. Hier is een topic over te vinden op dit forum.
    (Om het oliepeil in de MMI te zien moet de motor warm zijn en circa twee minuten uit hebben gestaan)
    Laatst gewijzigd door Kees B; 30-07-20 om 06:45.
    Q5 2.0 TFSI S-Tronic 2010
    A6 Avant 2.4 Multitronic 2001

  3. #3

    Standaard Re: 2.0 TFSI olielampje brandt kort, oliepeil checken niet mogelijk volgens MMI

    Vanmorgen laten peilen met peilstok bij een garage in de buurt, olie was ruim voldoende aanwezig. Ik heb op allerlei manieren proberen te peilen met de mmi, ook met warme motor en nadat hij twee minuten uit staat maar de mmi blijft de bovenstaande melding geven. Volgens de garage zou het een sensor probleem kunnen zijn. Hij geeft ook alleen de stop engine check oil melding nadat ik met een koude motor wegrij, zodra hij warm is of als ik 10 minuten stil/uit sta en daarna weer de motor start geeft hij geen melding. Volgens de garage kan het ook niks met oliedruk te maken hebben want dan zou hij de melding veel vaker tijdens het rijden moeten geven..

  4. #4
    Kees B's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2010
    Leeftijd
    73
    Posts
    2.640
    Kudos
    3
    Auto
    Audi Q5
    Land
    Land

    Standaard Re: 2.0 TFSI olielampje brandt kort, oliepeil checken niet mogelijk volgens MMI

    Ja, dan zou ik ook aan de sensor denken. Als de sensor defect is, zou er eigenlijk een geel lampje moeten gaan branden, met hetzelfde pictogram als wanneer het oliepeil te laag staat, maar dan met “sensor” erbij.
    Q5 2.0 TFSI S-Tronic 2010
    A6 Avant 2.4 Multitronic 2001

  5. #5
    SQ5R8's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2012
    Posts
    1.786
    Kudos
    57
    Auto
    Audi SQ5
    Land
    Land

    Standaard Re: 2.0 TFSI olielampje brandt kort, oliepeil checken niet mogelijk volgens MMI

    Gewoon niet mee rijden...heb dit ook gehad met een 2.0 tfsi. Resultaat, nieuwe 2.0 tfsi.

    Hoogstwaarschijnlijk is je filter in de karterpan verstopt. Dus dan is je oliepeil wel goed, maar kan er niet goed meer olie richting je blok gepompt worden. Resultaat is schilfers in je olie. Succes.
    Laatst gewijzigd door SQ5R8; 30-07-20 om 14:27.
    2008 R8 V8 - 2010 RS5 V8 - 2018 SQ5 ABT

    Originele VCDS omgeving Nijmegen


  6. #6

    Standaard Re: 2.0 TFSI olielampje brandt kort, oliepeil checken niet mogelijk volgens MMI

    Uitlezen met geschikte apparatuur... bijvoorbeeld met vcds van een forummer in de buurt, zie ook het vagcom locatietopic. Kan nog altijd wat simpels zijn.

  7. #7

    Standaard Re: 2.0 TFSI olielampje brandt kort, oliepeil checken niet mogelijk volgens MMI

    Heren bedankt voor de tips. Bij de garage de oliesensor laten vervangen en hij geeft geen melding meer op het dashboard, ook is het oliepeil weer keurig af te lezen op de mmi.

  8. Ad
  9. #8

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2020
    Leeftijd
    42
    Posts
    28
    Kudos
    0

    Standaard Re: 2.0 TFSI olielampje brandt kort, oliepeil checken niet mogelijk volgens MMI

    ben ik nog steeds benieuwd of de oliedruk ook gemeten is.

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •