Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
Resultaten 21 tot 32 van de 32

Onderwerp: Onderhoud zelf uitvoeren, 4.2 V8

  1. #21
    Reggy's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2010
    Leeftijd
    47
    Posts
    15.475
    Kudos
    354
    Auto
    Audi S3
    Land
    Land

    Standaard Re: Onderhoud zelf uitvoeren, 4.2 V8

    Prima toch, ik heb het toen ook zelf gedaan bij de S4, bougies had ik ook gelijk maar vervangen.

    Ik schrok wel van de hoeveelheid olie er in ging
    S3 8V Limousine IbisWhite I Audi cabrio 2.6 V6 ming BLUEI Audi A3 8V Limousine S-Line 1.0 daytona GRAYI Audi A6 C6/4F L 3.0 TFSI V6 213kw 290 pk quattro BLACK I Audi S4 B6 Avant 4.2 V8 253kw 344pk quattro BLACK I Audi S4 B5 Avant 2.7 V6 195kw 320pk quattro BLACK ABT tuned I Audi A4 B6 Avant 1.9TDI 96kw H5 BLACK Hartog tuned

  2. #22
    Rol-Co's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Posts
    9.032
    Kudos
    1
    Auto
    Audi S4

    Standaard Re: Onderhoud zelf uitvoeren, 4.2 V8

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Reggy Bekijk Berichten
    Prima toch, ik heb het toen ook zelf gedaan bij de S4, bougies had ik ook gelijk maar vervangen.

    Ik schrok wel van de hoeveelheid olie er in ging
    Ja 9 liter en dat kwam er ook uit

    Bougies zouden goedkoper kunnen, 8x ngk ipv audi ngk is 62,-
    Dus een 35,- voor een setje ringen op elke bougie. 😃
    Laatst gewijzigd door Rol-Co; 06-12-20 om 23:28.

  3. #23

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2020
    Leeftijd
    45
    Posts
    61
    Kudos
    0
    Auto
    Audi S5
    Land
    Land

    Standaard Re: Onderhoud zelf uitvoeren, 4.2 V8

    Dat scheelt een hoop als je het zelf doet

    Valt wel op dat bougies zoveel verschil in zit, voor de V8 uit de S5 kosten ze ineens 16,50 per stuk

    Binnenkort ook een bestelling plaatsen bij ahw shop.
    Olie bij de oliehandel en bougies en dergelijke bij autodoc

  4. #24
    Rol-Co's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Posts
    9.032
    Kudos
    1
    Auto
    Audi S4

    Standaard Re: Onderhoud zelf uitvoeren, 4.2 V8

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Stan1979 Bekijk Berichten
    Dat scheelt een hoop als je het zelf doet

    Valt wel op dat bougies zoveel verschil in zit, voor de V8 uit de S5 kosten ze ineens 16,50 per stuk

    Binnenkort ook een bestelling plaatsen bij ahw shop.
    Olie bij de oliehandel en bougies en dergelijke bij autodoc
    Hier ook filters kopen toch? En je bougies zijn platinum’s , gaan normaal wel een tonnetje mee hoor.

    https://shop.ahw-shop.de/audi-teile/...-fsi-354-ps-s5

  5. #25

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2020
    Leeftijd
    45
    Posts
    61
    Kudos
    0
    Auto
    Audi S5
    Land
    Land

    Standaard Re: Onderhoud zelf uitvoeren, 4.2 V8

    Klopt filters enzo origineel, maar ruitenwissers enzo bestel ik ook bij autodoc, scheelt ook nog als je het via de app van hun besteld.
    Euro per bougie en 2 euro op de wissers, op de gehele order weer 15 euro bespaard om alleen maar via de app ipv via internet te bestellen, waarom, ik weet t niet, scheelt mij weer 15 euro.

    Inderdaad bougies gaan lang mee maar om 6 euro extra te betalen voor inderdaad alleen wat ringen als opdruk...
    Zijn de NGK 5547 PFR6W-TG



    Olie en koelvloeistof zijn ook onderweg.

    Enige waar ik niet achter kom is hoeveel olie er in de stuurbekrachtiging gaat, weet iemand dit?
    Dit doe je niet vaak natuurlijk en zonde om paar liter teveel te bestellen en in de garage weg staat te stoffen.
    ik moet nog AHW bestellen en dat wordt originele olie dus als iemand het weet hoeveel olie hierin gaat zou heel fijn zijn.


  6. #26
    Rol-Co's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Posts
    9.032
    Kudos
    1
    Auto
    Audi S4

    Standaard Re: Onderhoud zelf uitvoeren, 4.2 V8

    Stuurbekrachtiging olie zou ik niet verversen, of alleen het potje leeg maar dan heb je aan een liter voldoende.

    Je zegt 6,- voor de ringen maar ik bedoel dat je bougies standaard al duurder zijn dan mijne. Ik betaalde 97,- origineel maar volgende keer haal ik hier wel bij dealer maas, heb er inmiddels korting 😁
    Nu was ik 30,- meer kwijt dan standaard ngk maar wil ook geen problemen en dan later alsnog een originele bougie kopen.
    Zo vaak verwissel je ze niet en zat nu bosch in.

  7. #27

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2020
    Leeftijd
    45
    Posts
    61
    Kudos
    0
    Auto
    Audi S5
    Land
    Land

    Standaard Re: Onderhoud zelf uitvoeren, 4.2 V8

    De stuurbekrachtiging olie niet verversen? Wie weet hoelang die er al in zit...

    Schijnt maar een liter te zijn dus voor 15 euro ga ik deze gewoon ook vervangen, beter safe then sorry toch?

  8. Ad
  9. #28
    Rol-Co's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Posts
    9.032
    Kudos
    1
    Auto
    Audi S4

    Standaard Re: Onderhoud zelf uitvoeren, 4.2 V8

    Stuurbekrachtiging olie vervuild nauwelijks zoals motor olie of remolie.
    Dat is hydrauliek olie en door gedeeltelijk te verversen omdat je niet alles er uit krijgt ga je 2 soorten mengen waardoor je misschien problemen creëert. Normaal zou het lifetime meegaan.

  10. #29
    Diepenmaat's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2014
    Leeftijd
    32
    Posts
    86
    Kudos
    0
    Auto
    Audi S4

    Standaard Re: Onderhoud zelf uitvoeren, 4.2 V8

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rol-Co Bekijk Berichten
    Stuurbekrachtiging olie vervuild nauwelijks zoals motor olie of remolie.
    Dat is hydrauliek olie en door gedeeltelijk te verversen omdat je niet alles er uit krijgt ga je 2 soorten mengen waardoor je misschien problemen creëert. Normaal zou het lifetime meegaan.
    Ik weet het niet. Ik heb het jammer genoeg al 3x keer moeten doen. Met de S4 die toen nog geen 100.000km had gedraaid.
    Eerste keer de stuurbekrachtingspomp kapot gelopen. Vervangen voor een 2de handse. Na een half jaar slang geknapt. En daarna nogmaals de stuurbekrachtigingspomp defect.
    Toen vervangen voor een gereviseerd exemplaar. Dit allemaal binnen een half jaar tijd! En tot nu toe geen enkel probleem meer mee gehad.
    Vloeistofpijl zat altijd netjes op niveau!

    Ik heb het gevoel dat deze pompen extra gevoelig zijn voor wanneer ze slechte smering krijgen. Dus om ze er een lifetime er in te laten zitten... Ik weet het niet.
    Laatst gewijzigd door Diepenmaat; 11-12-20 om 13:30.

  11. #30
    tomaat85's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2013
    Leeftijd
    62
    Posts
    545
    Kudos
    0
    Auto
    Audi S4

    Standaard Re: Onderhoud zelf uitvoeren, 4.2 V8

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Diepenmaat Bekijk Berichten
    Na een half jaar slang geknapt..
    Bij mij is het hoge druk deel ook geknapt...wat een bende onder de kap zeg en dat een dag voor de wintersport 2017..garage heeft gelukkig een noodreparatie kunnen doen. Ze hebben toen alle onderdelen besteld voor een nette vervanging van alles wat bij de leidingen van de stuurbekrachtiging horen. Die zitten er inmiddels zo goed als in..helaas niet alles kunnen vervangen..je kan er domweg niet goed bij. Die onderdelen liggen nu te wachten tot de hele motor er een keer uit moet. Uiteindelijk zeggen de geleerden dat de kettingen ooit "een keer komen" en dan maar de rest van de leidingen laten doen. Of die vloeistof vervangen moet worden weet ik niet..die van mij zit er nu pas 15dkm in...
    Ik kan me niet voorstellen dat de V8 ooit gaat vervelen....elke rit is een feestje:)

  12. #31
    Diepenmaat's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2014
    Leeftijd
    32
    Posts
    86
    Kudos
    0
    Auto
    Audi S4

    Standaard Re: Onderhoud zelf uitvoeren, 4.2 V8

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door tomaat85 Bekijk Berichten
    Bij mij is het hoge druk deel ook geknapt...wat een bende onder de kap zeg en dat een dag voor de wintersport 2017..garage heeft gelukkig een noodreparatie kunnen doen. Ze hebben toen alle onderdelen besteld voor een nette vervanging van alles wat bij de leidingen van de stuurbekrachtiging horen. Die zitten er inmiddels zo goed als in..helaas niet alles kunnen vervangen..je kan er domweg niet goed bij. Die onderdelen liggen nu te wachten tot de hele motor er een keer uit moet. Uiteindelijk zeggen de geleerden dat de kettingen ooit "een keer komen" en dan maar de rest van de leidingen laten doen. Of die vloeistof vervangen moet worden weet ik niet..die van mij zit er nu pas 15dkm in...
    Vervelend is dat! Bij mij is de ellende ook begonnen tijdens een rit met hevige sneeuwval. Misschien toch iets met de sneeuw/kou te maken? :P
    Ik heb het ook zelf gedaan. Het is te doen. Maar het is lastig bij komen. Ik kon het zelf met de juiste gereedschap en een autobrug goed doen.
    Ik heb ook niet alle leidingen vervangen. Alleen de hogedrukleiding naar het stuurhuis.

  13. #32

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2020
    Leeftijd
    45
    Posts
    61
    Kudos
    0
    Auto
    Audi S5
    Land
    Land

    Standaard Re: Onderhoud zelf uitvoeren, 4.2 V8

    Vandaag toevallig bij onze Avensis nog de stuurbekrachtigingsolie vervangen.
    Die krijgt wat minder onderhoud zeg maar dan de wagens die ik rij, dit is de daily voor de vrouw.
    Pomp jankte al een paar dagen en ik dacht, eerst eens de olie vervangen voor een tientje voordat ik een pomp van 300 euro besteld.

    Gitzwarte olie kwam eruit en janken is weg, pomp draait veel soepeler nu, stuurt ook iets beter merk ik, hoe moet ik het zeggen, wat smoother

    Dus lifetime, ik ga het niet riskeren op mijn Audi, gewoon vervangen voor die paar euro.
    Laatst gewijzigd door Stan1979; 28-12-20 om 21:08.

Pagina 2 van 2 EersteEerste 12

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •