Resultaten 1 tot 14 van de 14
    1. #1

      Algemeen Auto Social
      Sinds
      04 2007
      Posts
      52
      Kudos
      0
      Auto
      Audi A6
      Land
      Land

      Standaard 2.0TDI blijft hangen op regeneratie roetfilter

      Ik heb een Audi A6 avant 2.0l diesel 190pk uit 2015. Bijna 90.000 km op de teller.
      Zit sinds afgelopen zomer te sukkelen met de roetfilter en ben er al meermaals mee naar de garage geweest.

      Lampje roetfilter brandt en regeneratie start (zie het aan toerental van 1000 tijdens stationair draaien). Heb al meermaals lange afstanden gedaan (+50km) zodat er voldoende tijd voor regeneratie is. Maar, de melding blijft en als ik de wagen parkeer, dan hoor ik dat hij nog steeds bezig is (ventilator vooraan draait nog). Na een paar 100 km krijg ik een motorstoring en valt al het vermogen weg. Deze melding is eenvoudig te wissen in de garage, maar de melding van de roetfilter blijft.

      Nu hebben ze eens een noodregeneratie uitgevoerd en erna heb ik nog een vloeistof meegekregen om in de benzinetank te kappen om de koppen van de spuiters te reinigen.
      Uiteindelijk is de melding van roetfilter weggegaan, maar amper 1 week later is de melding er weer. Net nadat ik die dag 140 km (70 in de ochtend, 70 in de namiddag) op de autostrade had gereden...
      Nog even bijvertellen dat de regeneratie gisteren tijdens die 2 ritten van telkens 70km bezig was (zag het aan de toerenteller als ik aan een rood licht op de A12 stond).

      Begrijp het niet goed en ben benieuwd of er iemand op het forum zit die hetzelfde al is tegengekomen...

      Thanks,
      Sven
      Laatst gewijzigd door svenson; 05-01-21 om 14:59.
      A6 Avant 2.0 TDI 163pk 2014
      Audi TT Roadster 2.0 TFSi 200pk S-line 2008
      A6 Avant 2.0 TDI 190pk S-line 2015 (Face-lift)

    2. #2

      Standaard Re: 2.0TDI blijft hangen op regeneratie roetfilter

      Citaat Oorspronkelijk geplaatst door svenson Bekijk Berichten
      Ik heb een Audi A6 avant 2.0l diesel 190pk uit 2015. Bijna 90.000 km op de teller.
      Zit sinds afgelopen zomer te sukkelen met de roetfilter en ben er al meermaals mee naar de garage geweest.

      Lampje roetfilter brandt en regeneratie start (zie het aan toerental van 1000 tijdens stationair draaien). Heb al meermaals lange afstanden gedaan (+50km) zodat er voldoende tijd voor regeneratie is. Maar, de melding blijft en als ik de wagen parkeer, dan hoor ik dat hij nog steeds bezig is (ventilator vooraan draait nog). Na een paar 100 km krijg ik een motorstoring en valt al het vermogen weg. Deze melding is eenvoudig te wissen in de garage, maar de melding van de roetfilter blijft.

      Nu hebben ze eens een noodregeneratie uitgevoerd en erna heb ik nog een vloeistof meegekregen om in de benzinetank te kappen om de koppen van de spuiters te reinigen.
      Uiteindelijk is de melding van roetfilter weggegaan, maar amper 1 week later is de melding er weer. Net nadat ik die dag 140 km (70 in de ochtend, 70 in de namiddag) op de autostrade had gereden...
      Nog even bijvertellen dat de regeneratie gisteren tijdens die 2 ritten van telkens 70km bezig was (zag het aan de toerenteller als ik aan een rood licht op de A12 stond).

      Begrijp het niet goed en ben benieuwd of er iemand op het forum zit die hetzelfde al is tegengekomen...

      Thanks,
      Sven
      Zitten je filters niet gewoon vol en kan de auto gaan regenereren wat hij wil, maar dat het niet meer lukt?


      Verstuurd vanaf mijn IN2023 met Tapatalk

    3. #3
      Remi66's Avatar
      Algemeen Auto Social
      Sinds
      06 2011
      Posts
      11.750
      Kudos
      460
      Auto
      Audi A3
      Land
      Land

      Standaard Re: 2.0TDI blijft hangen op regeneratie roetfilter

      Percentage van de vervuiling van de roetfilter kun je ook uitlezen .

      Verstuurd vanaf mijn OnePlus 7 Pro
      1e Audi A3 1.9 TDI 90 pk 1997- 2013
      2e Audi A3 2.0 TDI 150 pk 2013 - ? Hartog tuned.
      In bezit van originele Vagcom en VagCan Pro kabel
      ,
      regio Apeldoorn, remi4x at gmail.com

    4. #4

      Algemeen Auto Social
      Sinds
      04 2007
      Posts
      52
      Kudos
      0
      Auto
      Audi A6
      Land
      Land

      Standaard Re: 2.0TDI blijft hangen op regeneratie roetfilter

      Misschien nog aan toe voegen :
      Dus na de noodregeneratie was de melding weg.
      Week of 2 later was ze er terug. Goedje in de naftbak gekapt, 500km later was de melding weer verdwenen (door regeneratie tijdens het rijden).
      Nu zijn we nog eens 500km later en is de melding er weer. Elke keer we nu rijden begint hij direct te regenereren (zoals toen die 70km van Puurs naar huis), maar ik kan zelf niet zien hoe ver hij nu zit.

      Maandag afspraak in de garage om nog is laten na te kijken. Zal erbij zeggen dat ze eens naar het percentage vervuiling roetfilter kijken.

      Vorige keer begonnen ze al over motor eruit halen en spuitkoppen nakijken...

      Nog suggesties ?
      Laatst gewijzigd door svenson; 06-01-21 om 15:00.
      A6 Avant 2.0 TDI 163pk 2014
      Audi TT Roadster 2.0 TFSi 200pk S-line 2008
      A6 Avant 2.0 TDI 190pk S-line 2015 (Face-lift)

    5. #5

      Algemeen Auto Social
      Sinds
      04 2007
      Posts
      52
      Kudos
      0
      Auto
      Audi A6
      Land
      Land

      Standaard Re: 2.0TDI blijft hangen op regeneratie roetfilter

      Vandaag terug in de garage geweest.
      Ondertussen was het motorvermogen ook weer weg (omdat de melding van roetfilter er al te lang stond)

      Alle waarden waren normaal. Gemeten waarde tov berekende waarde was 1 en 10.
      De fout was er gekomen toen er een gemeten waarde van -0,5 was.
      Daarnaast is het motorvermogen verdwenen omdat er al 480km geen succesvolle regeneratie geweest was.

      Verklaring van de garage :
      Waarden zijn normaal. Foutmelding motorvermogen is gereset dus dat is terug in orde. Roetfilter melding blijft nu wel staan. Ze hebben weer een diesel reiniger in de naftbak gegoten om zo de inspuitkoppen te reinigen. Mogelijks komt het probleem door vervuiling.
      Bedoeling is dat door de resterende 400km van de naftbak met dat goedje, de spuitkoppen gereinigd worden en de regeneratie lukt waardoor de melding wegblijft.

      Heb gevraagd om percentage vervuiling roetfilter op te vragen, maar die parameter stond er niet tussen op hun laptop...

      Als het probleem zou aanhouden dan zouden ze opteren om de roetfilter helemaal te reinigen met bepaalde producten OF de spuitkoppen te reinigen.

      Ondertussen weet ik het niet zo goed meer, heb weinig vertrouwen in die diesel reiniger.

      Info en tips zijn welkom
      A6 Avant 2.0 TDI 163pk 2014
      Audi TT Roadster 2.0 TFSi 200pk S-line 2008
      A6 Avant 2.0 TDI 190pk S-line 2015 (Face-lift)


    6. #6
      ferre10's Avatar
      Algemeen Auto Social
      Sinds
      11 2017
      Posts
      38
      Kudos
      0
      Auto
      Audi A5 Cabrio
      Land
      Land

      Standaard Re: 2.0TDI blijft hangen op regeneratie roetfilter

      ik heb een A5 met dezelfde motor, hetzelfde jaartal , en 82000 Km.
      voorlopig nog geen probleem en hoop dat het zo blijft .
      greetz
      ferre

    7. #7

      Algemeen Auto Social
      Sinds
      06 2012
      Leeftijd
      48
      Posts
      130
      Kudos
      0
      Auto
      Audi A6
      Land
      Land

      Standaard Re: 2.0TDI blijft hangen op regeneratie roetfilter

      Citaat Oorspronkelijk geplaatst door svenson Bekijk Berichten
      Vandaag terug in de garage geweest.
      Ondertussen was het motorvermogen ook weer weg (omdat de melding van roetfilter er al te lang stond)

      Alle waarden waren normaal. Gemeten waarde tov berekende waarde was 1 en 10.
      De fout was er gekomen toen er een gemeten waarde van -0,5 was.
      Daarnaast is het motorvermogen verdwenen omdat er al 480km geen succesvolle regeneratie geweest was.

      Verklaring van de garage :
      Waarden zijn normaal. Foutmelding motorvermogen is gereset dus dat is terug in orde. Roetfilter melding blijft nu wel staan. Ze hebben weer een diesel reiniger in de naftbak gegoten om zo de inspuitkoppen te reinigen. Mogelijks komt het probleem door vervuiling.
      Bedoeling is dat door de resterende 400km van de naftbak met dat goedje, de spuitkoppen gereinigd worden en de regeneratie lukt waardoor de melding wegblijft.

      Heb gevraagd om percentage vervuiling roetfilter op te vragen, maar die parameter stond er niet tussen op hun laptop...

      Als het probleem zou aanhouden dan zouden ze opteren om de roetfilter helemaal te reinigen met bepaalde producten OF de spuitkoppen te reinigen.

      Ondertussen weet ik het niet zo goed meer, heb weinig vertrouwen in die diesel reiniger.

      Info en tips zijn welkom
      Hei svenson
      Heb het zelfde probleem.
      Ga kijken wat ik er aan kan doen dan laat ik wat weten. Heb deze audi pas 3 maanden en gezeik begint alweer had juist andere gekocht omdat de oude zoveel problemen had .

    8. Ad
    9. #8

      Standaard Re: 2.0TDI blijft hangen op regeneratie roetfilter

      Citaat Oorspronkelijk geplaatst door svenson Bekijk Berichten
      Vandaag terug in de garage geweest.
      Ondertussen was het motorvermogen ook weer weg (omdat de melding van roetfilter er al te lang stond)

      Alle waarden waren normaal. Gemeten waarde tov berekende waarde was 1 en 10.
      De fout was er gekomen toen er een gemeten waarde van -0,5 was.
      Daarnaast is het motorvermogen verdwenen omdat er al 480km geen succesvolle regeneratie geweest was.

      Verklaring van de garage :
      Waarden zijn normaal. Foutmelding motorvermogen is gereset dus dat is terug in orde. Roetfilter melding blijft nu wel staan. Ze hebben weer een diesel reiniger in de naftbak gegoten om zo de inspuitkoppen te reinigen. Mogelijks komt het probleem door vervuiling.
      Bedoeling is dat door de resterende 400km van de naftbak met dat goedje, de spuitkoppen gereinigd worden en de regeneratie lukt waardoor de melding wegblijft.

      Heb gevraagd om percentage vervuiling roetfilter op te vragen, maar die parameter stond er niet tussen op hun laptop...

      Als het probleem zou aanhouden dan zouden ze opteren om de roetfilter helemaal te reinigen met bepaalde producten OF de spuitkoppen te reinigen.

      Ondertussen weet ik het niet zo goed meer, heb weinig vertrouwen in die diesel reiniger.

      Info en tips zijn welkom
      Ik denk dat je roetfilters vol zitten en vervangen moeten worden. En ga naar een garage waar ze wel fatsoenlijk uit kunnen lezen. Een garage met bijvoorbeeld VCDS?

      https://www.gerritspeek.nl/vag-com_dpf.html

      Check onderaan bij welke vulling er gereinigd/vervangen moet worden. Diesel Buchli is dus een bedrijf gespecialiseerd in roetfilter problematiek:

      https://buchli.nl//producten/roetfilters/

      Niet pielen bij garages maar meteen hier naartoe gaan. Ze hebben een vestiging in NL en BE.
      Laatst gewijzigd door HJR; 20-02-21 om 15:19.

    10. #9

      Algemeen Auto Social
      Sinds
      06 2012
      Leeftijd
      48
      Posts
      130
      Kudos
      0
      Auto
      Audi A6
      Land
      Land

      Standaard Re: 2.0TDI blijft hangen op regeneratie roetfilter

      Heb het volgens boekje gedaan in de s (automaat)gezet rond de 60 a 70 km per u zodat toerental boven de 2000tpm is.
      Na 15 min ging lampje van roetfilter uit en toerental ging ook terug lager .
      Bij deze opgelost .....voorlopig.

    11. #10
      Rol-Co's Avatar
      Algemeen Auto Social
      Sinds
      04 2007
      Posts
      5.216
      Kudos
      1
      Auto
      Audi S4

      Standaard Re: 2.0TDI blijft hangen op regeneratie roetfilter

      Je kan hem ook handmatig regenereren via vcds, bij gerrit speek vind je veel info hoe en waarom.

      https://www.gerritspeek.nl/vag-com_dpf.html

      https://www.gerritspeek.nl/vag-com_procedures.html#dpf
      Audi A4 avant quattro V8 S4 (b7) black/black, only milk and juice come in 2 litres.

    12. #11
      Yuxel's Avatar
      Algemeen Auto Social
      Sinds
      10 2020
      Posts
      463
      Kudos
      0
      Auto
      Audi Q5
      Land
      Land

      Standaard Re: 2.0TDI blijft hangen op regeneratie roetfilter

      @Rol-Co dat is risky. Het kan fout gaan en de auto staat in fik
      Q5 2.0 TDI Quattro S-Line (VCDS & VCP+K-Line / Haarlem)
      A4 2.0 FSI

    13. #12
      Rol-Co's Avatar
      Algemeen Auto Social
      Sinds
      04 2007
      Posts
      5.216
      Kudos
      1
      Auto
      Audi S4

      Standaard Re: 2.0TDI blijft hangen op regeneratie roetfilter

      Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Yuxel Bekijk Berichten
      @Rol-Co dat is risky. Het kan fout gaan en de auto staat in fik
      Alleen boven de 65 gram inhoud, als er wat anders aan de hand is nog gaat ie het ook niet doen hoor, dan gaat de handmatige regeneratie niet beginnen.

    14. #13
      Yuxel's Avatar
      Algemeen Auto Social
      Sinds
      10 2020
      Posts
      463
      Kudos
      0
      Auto
      Audi Q5
      Land
      Land

      Standaard Re: 2.0TDI blijft hangen op regeneratie roetfilter

      Ik heb het i.i.g. niet gedaan bij mensen die er om vroegen.
      Q5 2.0 TDI Quattro S-Line (VCDS & VCP+K-Line / Haarlem)
      A4 2.0 FSI

    15. #14
      ferre10's Avatar
      Algemeen Auto Social
      Sinds
      11 2017
      Posts
      38
      Kudos
      0
      Auto
      Audi A5 Cabrio
      Land
      Land

      Standaard Re: 2.0TDI blijft hangen op regeneratie roetfilter

      Citaat Oorspronkelijk geplaatst door dannyke Bekijk Berichten
      Heb het volgens boekje gedaan in de s (automaat)gezet rond de 60 a 70 km per u zodat toerental boven de 2000tpm is.
      Na 15 min ging lampje van roetfilter uit en toerental ging ook terug lager .
      Bij deze opgelost .....voorlopig.
      gisteren ging bij mij ook het lampje aan met de vermelding 5 Km.omdat ik niet wist wat te doen ben ik gestopt en naar de garage gebeld.eerst vertelde ze daar dat ik na die 5 Km. de auto niet mocht stilleggen omdat die anders niet meer zou starten (vond ik raar maar het zou kunnen). heb dan de auto in de garage achtergelaten en een uurtje later terug gaan ophalen.het regenereren moet gebeuren zoals hierboven vermeld.men had zelfs de moeite gedaan om uit de handleiding de pagina af te drukken(pagina 17).
      ik rijd dus te rustig en zou meer in de S stand of manueel moeten rijden. de melding is verdwenen.
      de vermelding 5 Km. zou betekenen dat ge nog min. 5 Km. moet rijden om het regenereren te voltooien
      greetz
      ferre

    Forum Rechten

    • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
    • Je mag geen reacties plaatsen
    • Je mag geen bijlagen toevoegen
    • Je mag jouw berichten niet wijzigen
    •