Resultaten 1 tot 4 van de 4

Onderwerp: 2.0 tfsi slaat soms vet

  1. #1

    Standaard 2.0 tfsi slaat soms vet

    Goedeavond, ik ben nieuw hier. Ik heb een a5 2.0 tfsi uit 2009. 4 jaar gelden de motor voorzien van nieuwe zuigers en gelijk gereviseerd. Sinds dien als een zonnetje en geen drup olie verbruik. Elke bouwvak een beurt.

    6 weken terug versleten bediening van kleppen in het inlaatspruitstuk dit mechanisme was versleten bekend probleem. Een nieuwe gemonteerd alles weer in orde.

    4 weken terug vette bougie op cilinder 1 met misfire storing. Dachten direct aan het membraam klepjes in de kleppendeksel, deze vervangen. En nieuwe bougies er in.

    Kort daarna weer exact het zelfde. Op 3 cilinders lopen en weer cil 1. Misfire.
    Short fuel trim -25% maar dat kom waarschijnlijk van de onverbrande brandstof uit cil 1.

    Tijdens een log ritje viel mij op dat de rail druk tot 150bar gaat (vol op het gas) terwijl ik overal lees dat 125 ongeveer de max druk is. Stationair schommelt hij rond de 37 tot 41 bar.

    Ondertussen is hij een paar keer vet geslagen tot het punt dat je hem met heel veel moeite aan krijgt..

    Buiten de misfire zijn er verder geen storingen geweest.

    Klinkt dit bekend bij iemand?

    Km stand 157000
    2009
    Revisie bij 102000

    Bobine? Te hoge beandstofdruk? Vacuumlek ergens?

    Verstuurd vanaf mijn SM-A715F met Tapatalk

  2. #2
    Rol-Co's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Posts
    9.103
    Kudos
    1
    Auto
    Audi S4

    Standaard Re: 2.0 tfsi slaat soms vet

    Heb je deze gezien?
    https://www.audiforum.nl/forum/techn...na-2008-a.html

    Maar gezien het feit dat het 1 cilinder betreft kan het ook zijn dat je weer een rotte zuiger hebt. Is het olie verbruik nog laag?
    Audi S4 Avant Quattro Tiptronic (b7) black/black, only milk and juice come in 2 litres.

  3. #3

    Standaard Re: 2.0 tfsi slaat soms vet

    De pcv heb ik 4 weken terug vervangen ondanks dat ik niet echt onderdruk had.
    Hij verbruikt geen olie en rook ook niet.




    Verstuurd vanaf mijn SM-A715F met Tapatalk

  4. #4
    Rol-Co's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Posts
    9.103
    Kudos
    1
    Auto
    Audi S4

    Standaard Re: 2.0 tfsi slaat soms vet

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Traveler508 Bekijk Berichten
    De pcv heb ik 4 weken terug vervangen ondanks dat ik niet echt onderdruk had.
    Hij verbruikt geen olie en rook ook niet.



    Verstuurd vanaf mijn SM-A715F met Tapatalk

    Dat is wel bijzonder dan, geen zwarte bagger in de uitlaat achter? Hij zou wel moeten verbruiken anders kan je geen vet slaan hebben, tenzij er veel brandstof in de olie komt waardoor het lijkt of hij niets verbruikt.

    Wanneer is er voor de laatste keer nieuwe olie in gekomen? En altijd dezelfde gedaan?
    Audi S4 Avant Quattro Tiptronic (b7) black/black, only milk and juice come in 2 litres.

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •