Resultaten 1 tot 10 van de 10

Onderwerp: 2.0 TFSI 200 pk motor valt stil, na 1 minuut weer te starten, geen foutcodes geregistreerd

  1. #1

    Standaard 2.0 TFSI 200 pk motor valt stil, na 1 minuut weer te starten, geen foutcodes geregistreerd

    Beste Forumleden,

    Willen jullie meedenken met het probleem van mijn Audi TT (2007) 100.000 KM

    Het is al een paar keer gebeurd dat bij een warme motor de auto plotseling stil valt. Bijna alle lampjes op het dashboard branden en de motor stopt plotseling. Direct herstarten werkt dan niet. Na een minuutje kan dit wel (computer heeft zich waarschijnlijk gereset) en de motor loopt weer als een zonnetje. Het vervelende is dat er geen storingscodes in het systeem staan dus de garage weet niet wat te vervangen.

    De eerste keer trad de storing 3 keer achter elkaar op (tussenpauzes van z'n 10 minuten). Ben op die manier thuis gekomen.
    De volgende dag naar de garage.
    Op weg daar naar toe en ook bij de garage zelf geen problemen.
    Op hun advies was het maar weer te gaan proberen.

    Na 4 ritjes viel de motor weer uit, na een minuutje kon ik weer verder (motor liep weer prima) en hierna geen problemen meer.

    Het viel me op dat voordat de motor uitviel ik een klein schokje voelde. Weet echt niet waar dat vandaan kwam.
    Er zijn geen problemen met het contactslot.

    De garage heeft de bedrading zoveel mogelijk gecontroleerd (ook de accupolen) en dus de computer uitgelezen, zonder resultaat
    Ze willen nu wat sensoren gaan vervangen maar kunnen niet garanderen dat dan ook de storing is hersteld.

    Hebben jullie ervaring met een soortgelijke storing of enig idee wat het zou kunnen zijn?

    Alvast hartelijk dank voor het meedenken.

    Groet Michael

  2. #2
    Kees B's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2010
    Leeftijd
    73
    Posts
    2.611
    Kudos
    3
    Auto
    Audi Q5
    Land
    Land

    Standaard Re: 2.0 TFSI 200 pk motor valt stil, na 1 minuut weer te starten, geen foutcodes geregistreerd

    Kan me niet voorstellen dat er in dit geval geen foutcodes zijn opgeslagen, zeker ook omdat hij de eerste minuut na uitval niet wil aanslaan.
    Laat hem eens uitlezen door iemand met VCDS. (zie het Vagcom locatietopic voor iemand in je buurt)
    Laatst gewijzigd door Kees B; 24-01-21 om 17:53.
    Q5 2.0 TFSI S-Tronic 2010
    A6 Avant 2.4 Multitronic 2001

  3. #3

    Standaard Re: 2.0 TFSI 200 pk motor valt stil, na 1 minuut weer te starten, geen foutcodes geregistreerd

    Hoi Kees,

    Ik bedoel met niet kunnen starten dat, omdat het hele dashboard brandt, het systeem op tilt staat. Dus de sleutel omdraaien leidt niet tot het draaien van de startmotor zodat hij zou kunnen aanslaan. Als ik na een minuut (contact af) opnieuw het contact aan zet, zijn de dashboardlampjes weer als normaal en dan kan ik wel gewoon starten en slaat de motor meteen aan zonder problemen.

    Mijn garage, geen dealer, heeft wel professionele uitleesapparatuur. Dus leest veel meer uit dan dat simpele ding (OBD2 adapter) dat ik ooit heb gekocht en kan daarmee ook allerlei instellingen aanpassen.

    Dank voor het meedenken.

  4. #4

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2018
    Posts
    27
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6 Allroad

    Standaard Re: 2.0 TFSI 200 pk motor valt stil, na 1 minuut weer te starten, geen foutcodes geregistreerd

    Proffesionele uitleesappartuur heb ik ook (Autel MX808) Universeel voor heel veel merken/types auto's en kan er alles mee, behalve de computer zelf programmeren
    Echter...deze apparatuur hebben ook hun grenzen
    De specifieke audi uitleesapp kan net ff iets meer en daarmee ook net even iets verder in de computer zoeken naar storingen.
    Scheelt vaak net dat beetje meer dus altijd het proberen waard
    Laatst gewijzigd door frank501; 24-01-21 om 19:04.

  5. #5

    Standaard Re: 2.0 TFSI 200 pk motor valt stil, na 1 minuut weer te starten, geen foutcodes geregistreerd

    Ok,dank voor de toelichting. Ik ga er mee aan de slag.
    Trouwens ik heb net nog een stuk gereden. Dat ging goed, behalve na terugkomst. Na parkeren en motor uitzetten dacht ik nog even te starten (ter controle) en helaas dat lukte weer niet. De hele kerstboom brandde. Na een minuutje wachten met het contact uit verscheen wel weer het normale contact-aan dashboard en kon de motor weer gestart worden. Ra Ra


  6. #6

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2017
    Posts
    87
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: 2.0 TFSI 200 pk motor valt stil, na 1 minuut weer te starten, geen foutcodes geregistreerd

    Wellicht heb je hier iets aan:

    http://www.iroc-forum.de/showthread.php?tid=31804

    Verstuurd vanaf mijn SM-M315F met Tapatalk
    Reclame maken in het onderschrift is hier niet toegestaan. Zie de forumreglementen.

  7. #7
    EricW's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2007
    Posts
    371
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4 Cabrio

    Standaard Re: 2.0 TFSI 200 pk motor valt stil, na 1 minuut weer te starten, geen foutcodes geregistreerd

    Klinkt als een warmte probleem van elektronica ofzo, kan een aansluiting zijn die "last" heeft van warmte, maar ook een printplaat ergens in de auto.
    Dit is best een groot probleem om op te zoeken.
    Kijk maar eens bij "DiagnoseDan" op YT, hij doet de hele dag niet anders...
    Laatst gewijzigd door EricW; 02-02-21 om 19:22.

  8. Ad
  9. #8
    Rol-Co's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Posts
    9.032
    Kudos
    1
    Auto
    Audi S4

    Standaard Re: 2.0 TFSI 200 pk motor valt stil, na 1 minuut weer te starten, geen foutcodes geregistreerd

    Zekeringenkast en power supply units controleren, laatste ligt vaak links van je stuur achter je dashboard, als je daar niets vreemds (oxidatie lekkage water bijv) hebt is je combi instrument (tellerklok) een serieuze verdachte. Die stuurt namelijk alles aan en daar gaat alles als een kerstboom knipperen toch?
    Audi S4 Avant Quattro Tiptronic (b7) black/black, only milk and juice come in 2 litres.

  10. #9
    fons716's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2011
    Leeftijd
    57
    Posts
    1.336
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3
    Land
    Land

    Standaard Re: 2.0 TFSI 200 pk motor valt stil, na 1 minuut weer te starten, geen foutcodes geregistreerd

    Als het een warmte probleem in een component of printplaat verbinding is dan kun je dat eenvoudig afkoelen met bv Motip freezer.
    https://www.zandri.nl/spb-motip-free...xoCO_AQAvD_BwE
    Laatst gewijzigd door fons716; 30-01-21 om 13:59.
    VCDS 15.7.0 aanwezig. Omgeving Nijmegen.

  11. #10

    Standaard Re: 2.0 TFSI 200 pk motor valt stil, na 1 minuut weer te starten, geen foutcodes geregistreerd

    Heren,

    Allemaal heel hartelijk dank voor het meedenken.

    Het euvel was het voedingsrelais, inderdaad onder het dashboard.
    Na vervanging geen storing meer.

    Groet,

    Michael

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •