Resultaten 1 tot 8 van de 8

Onderwerp: RS3 8P 2.5 TFSI, motorgeluid normaal? (video toegevoegd)

  1. #1

    Standaard RS3 8P 2.5 TFSI, motorgeluid normaal? (video toegevoegd)

    Goedemorgen,

    Ik heb mijn S3 8V recent verkocht en ik ben op zoek naar een RS(Q)3. Ik kwam toevallig een 8P RS3 tegen en de eigenaar heeft een filmpje gemaakt van de motor.
    Vindt de motor een beetje luid tikken, ik weet dat de injectoren wat geluid maken, maar horen jullie nog iets anders tikken of is dit normaal?

    Laatst gewijzigd door Roedboy; 06-03-21 om 11:22.

  2. #2

    Standaard Re: RS3 8P 2.5 TFSI, motorgeluid normaal? (video toegevoegd)

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Roedboy Bekijk Berichten
    Goedemorgen,

    Ik heb mijn S3 8V recent verkocht en ik ben op zoek naar een RS(Q)3. Ik kwam toevallig een 8P RS3 tegen en de eigenaar heeft een filmpje gemaakt van de motor.
    Vindt de motor een beetje luid tikken, ik weet dat de injectoren wat geluid maken, maar horen jullie nog iets anders tikken of is dit normaal?

    Ik zou nooit van een type 8v naar 8p gaan. Dat is werkelijk van het superieure MQB platform van 2012 terug naar het PQ35 platform van de Golf 5 uit 2003......
    Verder tikt hij veel te hard. Denk dat het de injectoren zijn die aan vervanging toe zijn.


    Verstuurd vanaf mijn IN2023 met Tapatalk
    Laatst gewijzigd door HJR; 07-03-21 om 21:20.

  3. #3

    Standaard Re: RS3 8P 2.5 TFSI, motorgeluid normaal? (video toegevoegd)

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door HJR Bekijk Berichten
    Ik zou nooit van een type 8v naar 8p gaan. Dat is werkelijk van het superieure MQB platform van 2012 terug naar het PQ35 platform van de Golf 5 uit 2003......
    Verder tikt hij veel te hard. Denk dat het de injectoren zijn die aan vervanging toe zijn.


    Verstuurd vanaf mijn IN2023 met Tapatalk
    Hmm oke, ik kreeg van een andere RS3 8P eigenaar te horen dat het een normale geluid is die hij zelf ook heeft.
    Nog anderen die een mening hebben die toevallig ervaring hebben gehad met dit blok?

    Mbt de keuze van S3 8V naar RS3 8P, persoonlijke smaak en voorkeur + de 5 cilinder. Er is echter nog niets aangekocht.
    Laatst gewijzigd door Roedboy; 08-03-21 om 11:29.

  4. #4

    Standaard Re: RS3 8P 2.5 TFSI, motorgeluid normaal? (video toegevoegd)

    Ik heb een TTRS gehad uit 2010. Dus zelfde motor als de RS3 8p en die nagelde zeker niet zo hard als op dit filmpje.

    Verstuurd vanaf mijn IN2023 met Tapatalk

  5. #5

    Standaard Re: RS3 8P 2.5 TFSI, motorgeluid normaal? (video toegevoegd)

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door HJR Bekijk Berichten
    Ik heb een TTRS gehad uit 2010. Dus zelfde motor als de RS3 8p en die nagelde zeker niet zo hard als op dit filmpje.

    Verstuurd vanaf mijn IN2023 met Tapatalk
    Thanks voor de reactie! Ik heb een ander exemplaar bezocht en heb daar ook naar de motor geluisterd en die klonk inderdaad niet zo nagelachtig als van het eerste filmpje.


  6. #6

    Standaard Re: RS3 8P 2.5 TFSI, motorgeluid normaal? (video toegevoegd)

    Welke rs3 is dit staat deze op marktplaats? Weinig aanbod op het moment maar scheelt mij weer kijken.

    En welke had je nog meer bekeken? Als je dat wil delen
    Laatst gewijzigd door PaulusV6; 12-03-21 om 23:13.

  7. #7

    Standaard Re: RS3 8P 2.5 TFSI, motorgeluid normaal? (video toegevoegd)

    Hi Paulus,

    Deze stond op 2ehands.be. Inmiddels verkocht een zwarte met 100k km.

    - (Marktplaats) Heb de RS3 bekeken die 177K heeft gelopen bij Autoservice Huisman (geen onderhoudsboekje, motor klonk wel goed) Ze gaven natuurlijk aan dat hij in topstaat is en er een aankoopkeuring is gedaan. Gevraagd of ze dit wilden e-mailen, nooit ontvangen. Verder vrij nette auto, paar restyle deukjes maar na import ook iets van 4 eigenaren in Nederland.

    - (Marktplaats) Zag een witte RS3 te koop staan die 105K km heeft gelopen, maar daar ben ik niet wezen kijken. Na import 5 eigenaren in Nederland, een google search op Audi RS3 en kenteken geeft wat resultaten. Geen optie voor mij, heeft ook te koop gestaan bij Moescars en andere bedrijven, is volgend oude advertenties ook getuned.

    - (Marktplaats en Autoscout24) Verder staan er nog 2 zwarte in NL te koop, maar die vragen 30K en 32,5K en dat vind ik teveel voor de 8P met ongeveer 90-110k km.

    Ben nog wezen kijken bij de TTRS bij MC auto royal, die scherp geprijsd staat, maar heb het vermoeden dat ze hem hebben gestart terwijl ik vroeg of ze dit niet wilden doen, motor liep gelijk netjes stationair terwijl anderen iets sneller lopen na wat dagen stil gestaan te hebben. Heeft 2 nieuwe achterbanden nodig en achterremmen kunnen nog eventjes, heeft achter schade gehad en is opnieuw gespoten (wel netjes). Heeft verder helaas nu wel schade achter (trekhaak geraakt) en aan de zijkant rechts achter een lichte schaafplek.
    Laatst gewijzigd door Roedboy; 17-03-21 om 14:13.

  8. Ad
  9. #8

    Standaard Re: RS3 8P 2.5 TFSI, motorgeluid normaal? (video toegevoegd)

    Bedankt voor de info.

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •