Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
    Resultaten 21 tot 39 van de 39
    1. #21
      jos_br's Avatar
      Algemeen Auto Social
      Sinds
      11 2003
      Leeftijd
      61
      Posts
      1.176
      Kudos
      13
      Auto
      Audi TT
      Land
      Land

      Standaard Re: Oliezeef 4.0 TFSI V8

      Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Raz0r Bekijk Berichten
      Bijlage 264237
      2 niet vergeten mee te vervangen.
      Daar gaat het juist om.

      Jos.

    2. #22

      Standaard Re: Oliezeef 4.0 TFSI V8

      Citaat Oorspronkelijk geplaatst door jos_br Bekijk Berichten
      Daar gaat het juist om.

      Jos.
      Het gaat om 2 en 3. 3 is het zeefje 2 de klep. Aangezien in dit topic alleen over het zeefje wordt gesproken noem ik voor de zekerheid even dat 2 ook moet.

    3. #23
      jos_br's Avatar
      Algemeen Auto Social
      Sinds
      11 2003
      Leeftijd
      61
      Posts
      1.176
      Kudos
      13
      Auto
      Audi TT
      Land
      Land

      Standaard Re: Oliezeef 4.0 TFSI V8

      Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Raz0r Bekijk Berichten
      Het gaat om 2 en 3. 3 is het zeefje 2 de klep. Aangezien in dit topic alleen over het zeefje wordt gesproken noem ik voor de zekerheid even dat 2 ook moet.
      Klepje hebben we ook mee vervangen, vraag me alleen af of dit nodig was. Het is een metalen deel dat schoon was en niet omgenummerd, dus ook niet gemodificeerd.

      Jos.

    4. #24

      Algemeen Auto Social
      Sinds
      07 2018
      Leeftijd
      55
      Posts
      11
      Kudos
      0
      Auto
      Audi RS6
      Land
      Land

      Standaard Re: Oliezeef 4.0 TFSI V8

      Ik heb het inmiddels laten doen door Hartog Tuning. Vervuiling viel nog wel mee volgens Pedro, door regelmatig onderhoud.
      Beide punten aangepakt.

    5. #25
      jos_br's Avatar
      Algemeen Auto Social
      Sinds
      11 2003
      Leeftijd
      61
      Posts
      1.176
      Kudos
      13
      Auto
      Audi TT
      Land
      Land

      Standaard Re: Oliezeef 4.0 TFSI V8

      RS6 inmiddels afgeleverd, wel een mooi lopende machine wanneer alles weer fris en schoon is. Deze was ook nog getuned incl. een set racekats waardoor zo'n ding er wel serieus vandoor gaat.

      Jos.


    6. #26
      Dutchlimits's Avatar
      Algemeen Auto Social
      Sinds
      01 2016
      Posts
      685
      Kudos
      0
      Auto
      Audi S7

      Standaard Re: Oliezeef 4.0 TFSI V8

      Ga mijn zeef ook binnenkort aanpakken. Ben nu de onderdelen aan het verzamelen.

      Mis ik nog iets? Of bestel ik zelfs dingen te veel? Zijn die oranje pakkingen echt nodig van de intercooler?

      En maar hopen dat mijn turbo's nog goed zijn als ik de boel open trek. Hij loopt tenminste dikke prima. (200.000 km op de teller)

      2021-07-25 17_16_14-Audi S7 onderdelen reparatie.xlsx - Excel.png


      Sommigen verwijderen de zeef in zijn geheel, is dit aan te raden? Zijn toch zoveel auto's zonder zeef voor de turbo...
      Laatst gewijzigd door Dutchlimits; 25-07-21 om 16:20.
      Audi S7 4.0T V8 2013

    7. #27
      Dutchlimits's Avatar
      Algemeen Auto Social
      Sinds
      01 2016
      Posts
      685
      Kudos
      0
      Auto
      Audi S7

      Standaard Re: Oliezeef 4.0 TFSI V8

      Citaat Oorspronkelijk geplaatst door jos_br Bekijk Berichten
      Das een goeie, 150000km en 2015. Maar met name de vervuiling zien we bij de 4 cilinders toch eerder, dus deze is al een tijdje vervuild. Ook hebben we de gemodificeerde carterontluchting geplaatst.

      Jos.
      Wat is de gemodificeerde carterontluchting? Een nieuwere typenummer? Ik twijfel om mijn carterontluchting te gaan vervangen tijdens het vervangen van de zeef, echter is dit preventief overdreven of toch nodig?
      Audi S7 4.0T V8 2013

    8. Ad
    9. #28
      jos_br's Avatar
      Algemeen Auto Social
      Sinds
      11 2003
      Leeftijd
      61
      Posts
      1.176
      Kudos
      13
      Auto
      Audi TT
      Land
      Land

      Standaard Re: Oliezeef 4.0 TFSI V8

      Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Dutchlimits Bekijk Berichten
      Ga mijn zeef ook binnenkort aanpakken. Ben nu de onderdelen aan het verzamelen.

      Mis ik nog iets? Of bestel ik zelfs dingen te veel? Zijn die oranje pakkingen echt nodig van de intercooler?

      En maar hopen dat mijn turbo's nog goed zijn als ik de boel open trek. Hij loopt tenminste dikke prima. (200.000 km op de teller)

      2021-07-25 17_16_14-Audi S7 onderdelen reparatie.xlsx - Excel.png


      Sommigen verwijderen de zeef in zijn geheel, is dit aan te raden? Zijn toch zoveel auto's zonder zeef voor de turbo...
      Of je lijstje klopt weet ik zo niet, dan moet je alles weer uitzoeken........wij hadden wel een hoop delen....

      Het zeefje weglaten zie ik (zeker niet bij een klantenauto) niet zitten, er is immers een gemodificeerd deel voorhanden. De carterontluchting zeker mee vervangen, kost de wereld niet en is niet voor niets gemodificeerd.

      Maar ik zou eerst de beide slangen even van de turbo's af halen, was voor ons, én de klant, ook een complete verassing........

      Jos.

    10. #29

      Standaard Re: Oliezeef 4.0 TFSI V8

      Bij oudere auto's had je wel die non return valve maar geen zeefje en ging het mis in die klep. Nu heb je een zeefje erbij en verstopt het zeefje. Ik zou zeggen ga voor het verbeterde zeefje en wissel vaker, minimaal jaarlijks, je olie. Eventueel met reiniger vlak voor je oliewissel (volg instructies op het flesje).
      Laatst gewijzigd door Raz0r; 25-07-21 om 19:25.

    11. #30
      Dutchlimits's Avatar
      Algemeen Auto Social
      Sinds
      01 2016
      Posts
      685
      Kudos
      0
      Auto
      Audi S7

      Standaard Re: Oliezeef 4.0 TFSI V8

      Citaat Oorspronkelijk geplaatst door jos_br Bekijk Berichten
      Of je lijstje klopt weet ik zo niet, dan moet je alles weer uitzoeken........wij hadden wel een hoop delen....

      Het zeefje weglaten zie ik (zeker niet bij een klantenauto) niet zitten, er is immers een gemodificeerd deel voorhanden. De carterontluchting zeker mee vervangen, kost de wereld niet en is niet voor niets gemodificeerd.

      Maar ik zou eerst de beide slangen even van de turbo's af halen, was voor ons, én de klant, ook een complete verassing........

      Jos.
      Met de flexibele slangen eraf kan je het al goed zien? Lijkt me dat de buizen (onder de slangen) er ook vanaf moeten om het te kunnen inspecteren?


      Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Raz0r Bekijk Berichten
      Bij oudere auto's had je wel die non return valve maar geen zeefje en ging het mis in die klep. Nu heb je een zeefje erbij en verstopt het zeefje. Ik zou zeggen ga voor het verbeterde zeefje en wissel vaker, minimaal jaarlijks, je olie. Eventueel met reiniger vlak voor je oliewissel (volg instructies op het flesje).
      Ok duidelijk, dan maar niet zonder. De flush is een goed idee, wel lees je dat dat ook juist weer problemen kan opleveren omdat er dan troep loskomt en de boel verstopt.

      Mijn auto heeft elke 15k een oliebeurt gehad, ikzelf gooi er Castrol Edge 5w40 in.
      Laatst gewijzigd door Dutchlimits; 25-07-21 om 21:13.
      Audi S7 4.0T V8 2013

    12. #31

      Standaard Re: Oliezeef 4.0 TFSI V8

      Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Dutchlimits Bekijk Berichten
      Met de flexibele slangen eraf kan je het al goed zien? Lijkt me dat de buizen (onder de slangen) er ook vanaf moeten om het te kunnen inspecteren?




      Ok duidelijk, dan maar niet zonder. De flush is een goed idee, wel lees je dat dat ook juist weer problemen kan opleveren omdat er dan troep loskomt en de boel verstopt.

      Mijn auto heeft elke 15k een oliebeurt gehad, ikzelf gooi er Castrol Edge 5w40 in.


      Gewoon kijken en voelen als je het filter gaat vervangen. Dan ligt alles er toch af en kan je er goed bij.
      IMG_20201231_141128.jpg


      Als je nu wilt kijken op beschadigingen, dan moet je niet de flex slangen bovenop hebben maar aan de zijkant bij je lucht filter. Die trek je er af en kijk je met een endoscoop even naar binnen.
      IMG-20201219-WA0008.jpgIMG-20201219-WA0004.jpg


      Ik heb zoals ik vorige keer volgens mij al had aangegeven ook gelijk de 06E115243E (olie klep) en 079919081D (oliedruk sensor) mee vervangen. Dit zijn de kosten niet. En
      zag iemand die 2 maanden later weer de boel kon los trekken omdat de 06E115243E kapot was gegaan.
      IMG_20201230_172757.jpg

      PCV heb ik uit voorzorg ook mee vervangen. Aangezien deze ook voor problemen kan zorgen. En bij mij net als bij jou zijn de KM al aanzienlijk.


      De oranje afdichtingen heb ik niet vervangen en konden naar mijn gevoel nog net 1x hergebruikt worden. En vond ik de prijs belachelijk voor paar stukjes rubber.

      Let goed op dat je de juiste nieuwe O-ringen besteld en plaatst bij de turbo's van de olie en koelvloeistof. Een verkeerde of geen letter achter het artikel nummer levert een bijna gelijke O-ring op maar kan net een mm schelen en gaat in de loop van tijd waarschijnlijk dus lekken. Ik had een foutje net op tijd ontdekt

      Oja je hebt ook nieuwe slangklemmen nodig. Sommige moet je doorknippen.

      Gr.
      Laatst gewijzigd door Freemann; 25-07-21 om 22:08.

    13. #32
      Dutchlimits's Avatar
      Algemeen Auto Social
      Sinds
      01 2016
      Posts
      685
      Kudos
      0
      Auto
      Audi S7

      Standaard Re: Oliezeef 4.0 TFSI V8

      Thanks voor alle info, zal er binnenkort mee aan de slag gaan. Als de turbo's wel te ver heen zijn, wellicht wat cores scoren ergens (wordt een duur totaalplaatje dan). Alhoewel de motor 100% goed loopt.

      Zou toch ook denken dat als de turbo's behoorlijk speling hebben, je ook bijgeluiden hebt...

      Zoals het motorje loopt: https://youtu.be/8A_9ntX1jcQ

      Voor 't zelfde geld is de zeef allang vervangen bij een vorige eigenaar, maar je wil t er niet op wagen natuurlijk.
      Audi S7 4.0T V8 2013

    14. #33
      RS6BlackPanther's Avatar
      Algemeen Auto Social
      Sinds
      03 2010
      Leeftijd
      39
      Posts
      3.596
      Kudos
      22
      Auto
      Audi RS6
      Land
      Land

      Standaard Re: Oliezeef 4.0 TFSI V8

      Bij JD vertelde ze me dat in het geval de turbo’s stuklopen ze voor rond de 2000,- een nieuw binnenwerk erin kunnen zetten.

      Daar de zeefjes operatie ik 1200/1500 kost zou je voor deze kleine meerprijs het risico kunnen nemen.

      Mijn oliewissel gebeurt wel strak om de 15k en ik laat hem vullen met Castrol olie ipv Shell helix van de dealer.


      Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
      Audi RS6 4G FL Avant quattro 4.0 V8 TFSI Dynamic Plus | JD Stage 2+ (745pk/1030nm) |
      VAGcoding.NL / .BE (Professional VCDS/VCP/ODIS codings, verlagingen & retrofitprojects) Nederland & België --> VAGcoding.nl <-- |


    15. #34
      Dutchlimits's Avatar
      Algemeen Auto Social
      Sinds
      01 2016
      Posts
      685
      Kudos
      0
      Auto
      Audi S7

      Standaard Re: Oliezeef 4.0 TFSI V8

      Is ook een methode, maar de metaaldeeltjes die in je motor terechtkomen lijkt me ook niet echt bevorderlijk voor de motor (en de intercooler is dan ook niet meer herbruikbaar?)
      Audi S7 4.0T V8 2013

    16. #35

      Standaard Re: Oliezeef 4.0 TFSI V8

      Laatste aflevering Rijt auto’s, ook olie zeef modificatie op RS6 Performance.


      Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

    17. #36

      Standaard Re: Oliezeef 4.0 TFSI V8

      Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Dutchlimits Bekijk Berichten
      Thanks voor alle info, zal er binnenkort mee aan de slag gaan. Als de turbo's wel te ver heen zijn, wellicht wat cores scoren ergens (wordt een duur totaalplaatje dan). Alhoewel de motor 100% goed loopt.

      Zou toch ook denken dat als de turbo's behoorlijk speling hebben, je ook bijgeluiden hebt...

      Zoals het motorje loopt: https://youtu.be/8A_9ntX1jcQ

      Voor 't zelfde geld is de zeef allang vervangen bij een vorige eigenaar, maar je wil t er niet op wagen natuurlijk.

      Ik persoonlijk had geen bijgeluiden of merkte er iets van tot 1 minuut voor dat er 1 vast liep. Toen hoorde ik daadwerkelijk wat geluid. De 2e had spelling zodat hij lichtjes af en toe tegen het huis aanliep. Ook daar heb ik nooit wat van gehoord. Ik denk dat het lastig is om dat te horen.

      gr.

    18. #37
      RS6BlackPanther's Avatar
      Algemeen Auto Social
      Sinds
      03 2010
      Leeftijd
      39
      Posts
      3.596
      Kudos
      22
      Auto
      Audi RS6
      Land
      Land

      Standaard Re: Oliezeef 4.0 TFSI V8

      Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Dutchlimits Bekijk Berichten
      Is ook een methode, maar de metaaldeeltjes die in je motor terechtkomen lijkt me ook niet echt bevorderlijk voor de motor (en de intercooler is dan ook niet meer herbruikbaar?)
      Welke intercooler?


      Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
      Audi RS6 4G FL Avant quattro 4.0 V8 TFSI Dynamic Plus | JD Stage 2+ (745pk/1030nm) |
      VAGcoding.NL / .BE (Professional VCDS/VCP/ODIS codings, verlagingen & retrofitprojects) Nederland & België --> VAGcoding.nl <-- |


    19. #38

      Standaard Re: Oliezeef 4.0 TFSI V8

      Citaat Oorspronkelijk geplaatst door RS6BlackPanther Bekijk Berichten
      Welke intercooler?


      Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
      De gene na je gasklep / luchtlaad koeler


      @Dutch. En of hij kapot gaat ligt aan hoe groot de brokstukken zijn van je turbo die er tegen aan vliegen.
      Bij mij was hij nog bruikbaar en had geen metaal wat van de turbo's is afgekomen. Dus ook geen gaten er in of koelvloeistof lekkage. Heb verder nog gekeken bij de luchtinlaat maar daar zag ik ook geen metaal deeltjes. Als je turbo wel kapot klapt kan je het hele circuit nalopen, schoonmaken of vervangen. Los van de rotzooi wat eventueel nog bij de zuiger is gekomen. Al zal dat er deels wel uitgaan met de verbranding en hopelijk met geen schade.
      Laatst gewijzigd door Freemann; Gisteren om 20:41.

    20. #39
      Dutchlimits's Avatar
      Algemeen Auto Social
      Sinds
      01 2016
      Posts
      685
      Kudos
      0
      Auto
      Audi S7

      Standaard Re: Oliezeef 4.0 TFSI V8

      De "Charge air cooler" ... en idd alles na de turbo's. Ik zei wel intercooler maar goed, het koelt beiden lucht..

      https://audi.7zap.com/en/rdw/audi+a7.../1/145-145060/
      Audi S7 4.0T V8 2013

    Pagina 2 van 2 EersteEerste 12

    Forum Rechten

    • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
    • Je mag geen reacties plaatsen
    • Je mag geen bijlagen toevoegen
    • Je mag jouw berichten niet wijzigen
    •