Pagina 2 van 4 EersteEerste 1234 LaatsteLaatste
Resultaten 21 tot 40 van de 73

Onderwerp: Oliezeef 4.0 TFSI V8

  1. #21
    jos_br's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Leeftijd
    63
    Posts
    1.229
    Kudos
    13
    Auto
    Audi TT
    Land
    Land

    Standaard Re: Oliezeef 4.0 TFSI V8

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Raz0r Bekijk Berichten
    Bijlage 264237
    2 niet vergeten mee te vervangen.
    Daar gaat het juist om.

    Jos.

  2. #22

    Standaard Re: Oliezeef 4.0 TFSI V8

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door jos_br Bekijk Berichten
    Daar gaat het juist om.

    Jos.
    Het gaat om 2 en 3. 3 is het zeefje 2 de klep. Aangezien in dit topic alleen over het zeefje wordt gesproken noem ik voor de zekerheid even dat 2 ook moet.

  3. #23
    jos_br's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Leeftijd
    63
    Posts
    1.229
    Kudos
    13
    Auto
    Audi TT
    Land
    Land

    Standaard Re: Oliezeef 4.0 TFSI V8

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Raz0r Bekijk Berichten
    Het gaat om 2 en 3. 3 is het zeefje 2 de klep. Aangezien in dit topic alleen over het zeefje wordt gesproken noem ik voor de zekerheid even dat 2 ook moet.
    Klepje hebben we ook mee vervangen, vraag me alleen af of dit nodig was. Het is een metalen deel dat schoon was en niet omgenummerd, dus ook niet gemodificeerd.

    Jos.

  4. #24

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2018
    Leeftijd
    58
    Posts
    11
    Kudos
    0
    Auto
    Audi RS6
    Land
    Land

    Standaard Re: Oliezeef 4.0 TFSI V8

    Ik heb het inmiddels laten doen door Hartog Tuning. Vervuiling viel nog wel mee volgens Pedro, door regelmatig onderhoud.
    Beide punten aangepakt.

  5. #25
    jos_br's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Leeftijd
    63
    Posts
    1.229
    Kudos
    13
    Auto
    Audi TT
    Land
    Land

    Standaard Re: Oliezeef 4.0 TFSI V8

    RS6 inmiddels afgeleverd, wel een mooi lopende machine wanneer alles weer fris en schoon is. Deze was ook nog getuned incl. een set racekats waardoor zo'n ding er wel serieus vandoor gaat.

    Jos.


  6. #26
    Dutchlimits's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2016
    Posts
    824
    Kudos
    0
    Auto
    Audi S7

    Standaard Re: Oliezeef 4.0 TFSI V8

    Ga mijn zeef ook binnenkort aanpakken. Ben nu de onderdelen aan het verzamelen.

    Mis ik nog iets? Of bestel ik zelfs dingen te veel? Zijn die oranje pakkingen echt nodig van de intercooler?

    En maar hopen dat mijn turbo's nog goed zijn als ik de boel open trek. Hij loopt tenminste dikke prima. (200.000 km op de teller)

    2021-07-25 17_16_14-Audi S7 onderdelen reparatie.xlsx - Excel.png


    Sommigen verwijderen de zeef in zijn geheel, is dit aan te raden? Zijn toch zoveel auto's zonder zeef voor de turbo...
    Laatst gewijzigd door Dutchlimits; 25-07-21 om 17:20.
    Audi S7 4.0 Twin turbo (TFSI) V8 2013

  7. #27
    Dutchlimits's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2016
    Posts
    824
    Kudos
    0
    Auto
    Audi S7

    Standaard Re: Oliezeef 4.0 TFSI V8

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door jos_br Bekijk Berichten
    Das een goeie, 150000km en 2015. Maar met name de vervuiling zien we bij de 4 cilinders toch eerder, dus deze is al een tijdje vervuild. Ook hebben we de gemodificeerde carterontluchting geplaatst.

    Jos.
    Wat is de gemodificeerde carterontluchting? Een nieuwere typenummer? Ik twijfel om mijn carterontluchting te gaan vervangen tijdens het vervangen van de zeef, echter is dit preventief overdreven of toch nodig?
    Audi S7 4.0 Twin turbo (TFSI) V8 2013

  8. Ad
  9. #28
    jos_br's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Leeftijd
    63
    Posts
    1.229
    Kudos
    13
    Auto
    Audi TT
    Land
    Land

    Standaard Re: Oliezeef 4.0 TFSI V8

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Dutchlimits Bekijk Berichten
    Ga mijn zeef ook binnenkort aanpakken. Ben nu de onderdelen aan het verzamelen.

    Mis ik nog iets? Of bestel ik zelfs dingen te veel? Zijn die oranje pakkingen echt nodig van de intercooler?

    En maar hopen dat mijn turbo's nog goed zijn als ik de boel open trek. Hij loopt tenminste dikke prima. (200.000 km op de teller)

    2021-07-25 17_16_14-Audi S7 onderdelen reparatie.xlsx - Excel.png


    Sommigen verwijderen de zeef in zijn geheel, is dit aan te raden? Zijn toch zoveel auto's zonder zeef voor de turbo...
    Of je lijstje klopt weet ik zo niet, dan moet je alles weer uitzoeken........wij hadden wel een hoop delen....

    Het zeefje weglaten zie ik (zeker niet bij een klantenauto) niet zitten, er is immers een gemodificeerd deel voorhanden. De carterontluchting zeker mee vervangen, kost de wereld niet en is niet voor niets gemodificeerd.

    Maar ik zou eerst de beide slangen even van de turbo's af halen, was voor ons, én de klant, ook een complete verassing........

    Jos.

  10. #29

    Standaard Re: Oliezeef 4.0 TFSI V8

    Bij oudere auto's had je wel die non return valve maar geen zeefje en ging het mis in die klep. Nu heb je een zeefje erbij en verstopt het zeefje. Ik zou zeggen ga voor het verbeterde zeefje en wissel vaker, minimaal jaarlijks, je olie. Eventueel met reiniger vlak voor je oliewissel (volg instructies op het flesje).
    Laatst gewijzigd door Nenna; 25-07-21 om 20:25.

  11. #30
    Dutchlimits's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2016
    Posts
    824
    Kudos
    0
    Auto
    Audi S7

    Standaard Re: Oliezeef 4.0 TFSI V8

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door jos_br Bekijk Berichten
    Of je lijstje klopt weet ik zo niet, dan moet je alles weer uitzoeken........wij hadden wel een hoop delen....

    Het zeefje weglaten zie ik (zeker niet bij een klantenauto) niet zitten, er is immers een gemodificeerd deel voorhanden. De carterontluchting zeker mee vervangen, kost de wereld niet en is niet voor niets gemodificeerd.

    Maar ik zou eerst de beide slangen even van de turbo's af halen, was voor ons, én de klant, ook een complete verassing........

    Jos.
    Met de flexibele slangen eraf kan je het al goed zien? Lijkt me dat de buizen (onder de slangen) er ook vanaf moeten om het te kunnen inspecteren?


    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Raz0r Bekijk Berichten
    Bij oudere auto's had je wel die non return valve maar geen zeefje en ging het mis in die klep. Nu heb je een zeefje erbij en verstopt het zeefje. Ik zou zeggen ga voor het verbeterde zeefje en wissel vaker, minimaal jaarlijks, je olie. Eventueel met reiniger vlak voor je oliewissel (volg instructies op het flesje).
    Ok duidelijk, dan maar niet zonder. De flush is een goed idee, wel lees je dat dat ook juist weer problemen kan opleveren omdat er dan troep loskomt en de boel verstopt.

    Mijn auto heeft elke 15k een oliebeurt gehad, ikzelf gooi er Castrol Edge 5w40 in.
    Laatst gewijzigd door Dutchlimits; 25-07-21 om 22:13.
    Audi S7 4.0 Twin turbo (TFSI) V8 2013

  12. #31

    Standaard Re: Oliezeef 4.0 TFSI V8

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Dutchlimits Bekijk Berichten
    Met de flexibele slangen eraf kan je het al goed zien? Lijkt me dat de buizen (onder de slangen) er ook vanaf moeten om het te kunnen inspecteren?




    Ok duidelijk, dan maar niet zonder. De flush is een goed idee, wel lees je dat dat ook juist weer problemen kan opleveren omdat er dan troep loskomt en de boel verstopt.

    Mijn auto heeft elke 15k een oliebeurt gehad, ikzelf gooi er Castrol Edge 5w40 in.


    Gewoon kijken en voelen als je het filter gaat vervangen. Dan ligt alles er toch af en kan je er goed bij.
    IMG_20201231_141128.jpg


    Als je nu wilt kijken op beschadigingen, dan moet je niet de flex slangen bovenop hebben maar aan de zijkant bij je lucht filter. Die trek je er af en kijk je met een endoscoop even naar binnen.
    IMG-20201219-WA0008.jpgIMG-20201219-WA0004.jpg


    Ik heb zoals ik vorige keer volgens mij al had aangegeven ook gelijk de 06E115243E (olie klep) en 079919081D (oliedruk sensor) mee vervangen. Dit zijn de kosten niet. En
    zag iemand die 2 maanden later weer de boel kon los trekken omdat de 06E115243E kapot was gegaan.
    IMG_20201230_172757.jpg

    PCV heb ik uit voorzorg ook mee vervangen. Aangezien deze ook voor problemen kan zorgen. En bij mij net als bij jou zijn de KM al aanzienlijk.


    De oranje afdichtingen heb ik niet vervangen en konden naar mijn gevoel nog net 1x hergebruikt worden. En vond ik de prijs belachelijk voor paar stukjes rubber.

    Let goed op dat je de juiste nieuwe O-ringen besteld en plaatst bij de turbo's van de olie en koelvloeistof. Een verkeerde of geen letter achter het artikel nummer levert een bijna gelijke O-ring op maar kan net een mm schelen en gaat in de loop van tijd waarschijnlijk dus lekken. Ik had een foutje net op tijd ontdekt

    Oja je hebt ook nieuwe slangklemmen nodig. Sommige moet je doorknippen.

    Gr.
    Laatst gewijzigd door Freemann; 25-07-21 om 23:08.

  13. #32
    Dutchlimits's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2016
    Posts
    824
    Kudos
    0
    Auto
    Audi S7

    Standaard Re: Oliezeef 4.0 TFSI V8

    Thanks voor alle info, zal er binnenkort mee aan de slag gaan. Als de turbo's wel te ver heen zijn, wellicht wat cores scoren ergens (wordt een duur totaalplaatje dan). Alhoewel de motor 100% goed loopt.

    Zou toch ook denken dat als de turbo's behoorlijk speling hebben, je ook bijgeluiden hebt...

    Zoals het motorje loopt: https://youtu.be/8A_9ntX1jcQ

    Voor 't zelfde geld is de zeef allang vervangen bij een vorige eigenaar, maar je wil t er niet op wagen natuurlijk.
    Audi S7 4.0 Twin turbo (TFSI) V8 2013

  14. #33
    AudiBlackPanther's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2010
    Leeftijd
    42
    Posts
    4.148
    Kudos
    22
    Auto
    Audi R8
    Land
    Land

    Standaard Re: Oliezeef 4.0 TFSI V8

    Bij JD vertelde ze me dat in het geval de turbo’s stuklopen ze voor rond de 2000,- een nieuw binnenwerk erin kunnen zetten.

    Daar de zeefjes operatie ik 1200/1500 kost zou je voor deze kleine meerprijs het risico kunnen nemen.

    Mijn oliewissel gebeurt wel strak om de 15k en ik laat hem vullen met Castrol olie ipv Shell helix van de dealer.


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
    Audi RS e-tron GT (646pk/830nm) Daily Driver | Audi R8 4S 5.2 v10 Plus (650pk/600nm RON102) PlayToy |
    VAGcoding.NL / .BE (codings, updates, verlagingen & retrofits)


  15. #34
    Dutchlimits's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2016
    Posts
    824
    Kudos
    0
    Auto
    Audi S7

    Standaard Re: Oliezeef 4.0 TFSI V8

    Is ook een methode, maar de metaaldeeltjes die in je motor terechtkomen lijkt me ook niet echt bevorderlijk voor de motor (en de intercooler is dan ook niet meer herbruikbaar?)
    Audi S7 4.0 Twin turbo (TFSI) V8 2013

  16. #35

    Standaard Re: Oliezeef 4.0 TFSI V8

    Laatste aflevering Rijt auto’s, ook olie zeef modificatie op RS6 Performance.


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

  17. #36

    Standaard Re: Oliezeef 4.0 TFSI V8

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Dutchlimits Bekijk Berichten
    Thanks voor alle info, zal er binnenkort mee aan de slag gaan. Als de turbo's wel te ver heen zijn, wellicht wat cores scoren ergens (wordt een duur totaalplaatje dan). Alhoewel de motor 100% goed loopt.

    Zou toch ook denken dat als de turbo's behoorlijk speling hebben, je ook bijgeluiden hebt...

    Zoals het motorje loopt: https://youtu.be/8A_9ntX1jcQ

    Voor 't zelfde geld is de zeef allang vervangen bij een vorige eigenaar, maar je wil t er niet op wagen natuurlijk.

    Ik persoonlijk had geen bijgeluiden of merkte er iets van tot 1 minuut voor dat er 1 vast liep. Toen hoorde ik daadwerkelijk wat geluid. De 2e had spelling zodat hij lichtjes af en toe tegen het huis aanliep. Ook daar heb ik nooit wat van gehoord. Ik denk dat het lastig is om dat te horen.

    gr.

  18. #37
    AudiBlackPanther's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2010
    Leeftijd
    42
    Posts
    4.148
    Kudos
    22
    Auto
    Audi R8
    Land
    Land

    Standaard Re: Oliezeef 4.0 TFSI V8

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Dutchlimits Bekijk Berichten
    Is ook een methode, maar de metaaldeeltjes die in je motor terechtkomen lijkt me ook niet echt bevorderlijk voor de motor (en de intercooler is dan ook niet meer herbruikbaar?)
    Welke intercooler?


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
    Audi RS e-tron GT (646pk/830nm) Daily Driver | Audi R8 4S 5.2 v10 Plus (650pk/600nm RON102) PlayToy |
    VAGcoding.NL / .BE (codings, updates, verlagingen & retrofits)


  19. #38

    Standaard Re: Oliezeef 4.0 TFSI V8

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door RS6BlackPanther Bekijk Berichten
    Welke intercooler?


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
    De gene na je gasklep / luchtlaad koeler


    @Dutch. En of hij kapot gaat ligt aan hoe groot de brokstukken zijn van je turbo die er tegen aan vliegen.
    Bij mij was hij nog bruikbaar en had geen metaal wat van de turbo's is afgekomen. Dus ook geen gaten er in of koelvloeistof lekkage. Heb verder nog gekeken bij de luchtinlaat maar daar zag ik ook geen metaal deeltjes. Als je turbo wel kapot klapt kan je het hele circuit nalopen, schoonmaken of vervangen. Los van de rotzooi wat eventueel nog bij de zuiger is gekomen. Al zal dat er deels wel uitgaan met de verbranding en hopelijk met geen schade.
    Laatst gewijzigd door Freemann; 27-07-21 om 21:41.

  20. #39
    Dutchlimits's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2016
    Posts
    824
    Kudos
    0
    Auto
    Audi S7

    Standaard Re: Oliezeef 4.0 TFSI V8

    De "Charge air cooler" ... en idd alles na de turbo's. Ik zei wel intercooler maar goed, het koelt beiden lucht..

    https://audi.7zap.com/en/rdw/audi+a7.../1/145-145060/
    Audi S7 4.0 Twin turbo (TFSI) V8 2013

  21. #40
    Dutchlimits's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2016
    Posts
    824
    Kudos
    0
    Auto
    Audi S7

    Standaard Re: Oliezeef 4.0 TFSI V8

    Update:

    Mijn turbo's bleken niet meer goed te zijn, te veel axiale speling (ongeveer 1-2mm) op de assen van de turbo's. Ze waren al lichtjes in de behuizing aan het vreten. Ik ben er gelukkig op tijd bij (of net niet het is maar net hoe je het bekijkt).

    Er was geen bijgeluid en de auto reed perfect, er was dus geen signaal vanuit de auto dat dit gaande was.

    De originele/eerste versie zeef was nog geinstalleerd, er dient een gemodificeerd onderdeel te worden gemonteerd. (eindigt op G)

    De oliezeef voor de turboleidingen was opengescheurd, waarschijnlijk omdat deze verstopt was en door de druk dus open scheurde. Was dit niet gebeurd dan was het veel erger geweest.

    De V lag vol met olie doordat de o-ringen geplastificeerd waren, na 8 jaar en 200.000km is dit zeker niet meer goed. Dus mocht je 4.0TFSI rond de 150.000 a 200.000 km zitten en twijfel je of dit ooit is aangepakt dan zou ik er niet te lang mee wachten.

    Ik heb de oliedrukklep, oil return valve van de turbo's, zeef, oliedruksensor, pcv, turbo's, luchtfilter, multiriem en alle o ringen vervangen, dus ook veel preventief vervangen. De pcv is niet goedkoop trouwens maar goed heb geen zin om alles binnenkort weer los te halen, want de hele front moet er vanaf om dit te kunnen doen.

    Behoorlijke klus, hopelijk kan die er weer lang tegenaan.

    Voorbumper wordt ook meteen gespoten en vervang ook mijn koplampfan omdat deze een storing geeft, ook al werkt die prima. (moet je opensnijden met een mes, ingenieus hoor VAG...)

    Doe dit soort werkzaamheden vooral niet via een dealer, want 2 turbo's kosten OEM al over de 10.000 euro. En dan de rest nog.
    Laatst gewijzigd door Dutchlimits; 04-09-21 om 19:38.
    Audi S7 4.0 Twin turbo (TFSI) V8 2013

Pagina 2 van 4 EersteEerste 1234 LaatsteLaatste

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •