Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 20 van de 22

Onderwerp: Hoor- en voelbare klik schakelmechanisme bij intrappen rem S Tronic

  1. #1
    Superavenger69's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2010
    Leeftijd
    55
    Posts
    1.287
    Kudos
    0
    Auto
    Audi Q3
    Land
    Land

    Standaard Hoor- en voelbare klik schakelmechanisme bij intrappen rem S Tronic

    Mede liefhebbers. Ik heb afgelopen dagen een hoor- en licht voelbare klik waargenomen bij de schakelpook van mijn S Tronic als ik de rem licht intrap Het lijkt alsof er een relais zwaar schakeltje fenomeen lijkt ergens in de buurt van het schakelmechanisme bovenop de automaat te zitten. Alles functioneert overigens naar behoren. Ik heb de auto nog niet uitgelezen, maar is er op voorhand iemand die dit fenomeen herkent en een eventuele oorzaak kan aanduiden?

    Het gaat om een 2.0 TFSi met S Tronic quattro, ABT getuned.

    Bij voorbaat dank voor het meedenken.

    Gr. Gerrit.
    Q3, 45 TFSI Quattro S Line, Turbo blauw
    A4 B8 avant, 2.0 TFSI S-tronic Quattro.. A4 B7 avant, 3.0 tdi S Line Quattro.

  2. #2
    robby70's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2010
    Posts
    973
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: Hoor- en voelbare klik schakelmechanisme bij intrappen rem S Tronic

    .. dat is de servo die de schakelpook ontgrendeld. Dit zorgt ervoor dat je kunt schakelen bij bedienen van het rempedaal.

    Elke Audi automaat heeft er een ..

    Verstuurd vanaf mijn SM-G715FN met Tapatalk
    Laatst gewijzigd door robby70; 12-04-21 om 23:16.
    A6 50TDI Quattro (C8/4K) + TTS Quattro (8J)

  3. #3
    Superavenger69's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2010
    Leeftijd
    55
    Posts
    1.287
    Kudos
    0
    Auto
    Audi Q3
    Land
    Land

    Standaard Re: Hoor- en voelbare klik schakelmechanisme bij intrappen rem S Tronic

    Hey Roby70.
    Ik zie je bericht nu pas. Geen notificatie ontvangen. Thanks voor de uitleg. Enig idee of dit een voorteken van een vervanging is en of dit een lastige of eenvoudige klus is?
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door robby70 Bekijk Berichten
    .. dat is de servo die de schakelpook ontgrendeld. Dit zorgt ervoor dat je kunt schakelen bij bedienen van het rempedaal.

    Elke Audi automaat heeft er een ..

    Verstuurd vanaf mijn SM-G715FN met Tapatalk
    Q3, 45 TFSI Quattro S Line, Turbo blauw
    A4 B8 avant, 2.0 TFSI S-tronic Quattro.. A4 B7 avant, 3.0 tdi S Line Quattro.

  4. #4
    robby70's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2010
    Posts
    973
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: Hoor- en voelbare klik schakelmechanisme bij intrappen rem S Tronic

    Nee joh, hoort erbij ... doe je niks aan.

    Verstuurd vanaf mijn SM-G715FN met Tapatalk
    A6 50TDI Quattro (C8/4K) + TTS Quattro (8J)

  5. #5
    Superavenger69's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2010
    Leeftijd
    55
    Posts
    1.287
    Kudos
    0
    Auto
    Audi Q3
    Land
    Land

    Standaard Re: Hoor- en voelbare klik schakelmechanisme bij intrappen rem S Tronic

    Ok. Thanks. Het vreemde is dat het me nooit eerder opgevallen is.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door robby70 Bekijk Berichten
    Nee joh, hoort erbij ... doe je niks aan.

    Verstuurd vanaf mijn SM-G715FN met Tapatalk
    Q3, 45 TFSI Quattro S Line, Turbo blauw
    A4 B8 avant, 2.0 TFSI S-tronic Quattro.. A4 B7 avant, 3.0 tdi S Line Quattro.


  6. #6
    robby70's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2010
    Posts
    973
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: Hoor- en voelbare klik schakelmechanisme bij intrappen rem S Tronic

    Het vervelende is dat als je t weet, je het blijft horen .. en storend blijft vinden. Volgens mij zijn er namelijk ook andere methodes om het subtieler te doen (;>). Maar als dit het enige is dan valt t best mee toch.

    Verstuurd vanaf mijn SM-G715FN met Tapatalk
    A6 50TDI Quattro (C8/4K) + TTS Quattro (8J)

  7. #7
    Superavenger69's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2010
    Leeftijd
    55
    Posts
    1.287
    Kudos
    0
    Auto
    Audi Q3
    Land
    Land

    Standaard Re: Hoor- en voelbare klik schakelmechanisme bij intrappen rem S Tronic

    Dat is inderdaad zo. Hij is gisteren voor de APK en een onderhoudsbeurt geweest en hij is weer met vlag en wimpel geslaagd, dus dan neem ik dat lichte geklik op de koop toe😁
    Q3, 45 TFSI Quattro S Line, Turbo blauw
    A4 B8 avant, 2.0 TFSI S-tronic Quattro.. A4 B7 avant, 3.0 tdi S Line Quattro.

  8. Ad
  9. #8
    robby70's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2010
    Posts
    973
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: Hoor- en voelbare klik schakelmechanisme bij intrappen rem S Tronic

    A6 50TDI Quattro (C8/4K) + TTS Quattro (8J)

  10. #9
    Superavenger69's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2010
    Leeftijd
    55
    Posts
    1.287
    Kudos
    0
    Auto
    Audi Q3
    Land
    Land

    Standaard Re: Hoor- en voelbare klik schakelmechanisme bij intrappen rem S Tronic

    Ok dan. Thanks voor het plaatje. Leuk om er een beeld bij te hebben. En stel nou dat ik heeeeeeeel eigenwijs ben het ding zou willen (laten) vervangen, schiet ik er dan iets mee op qua geluid en voelbaarheid in de pook?
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door robby70 Bekijk Berichten
    Q3, 45 TFSI Quattro S Line, Turbo blauw
    A4 B8 avant, 2.0 TFSI S-tronic Quattro.. A4 B7 avant, 3.0 tdi S Line Quattro.

  11. #10
    Kees B's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2010
    Leeftijd
    73
    Posts
    2.611
    Kudos
    3
    Auto
    Audi Q5
    Land
    Land

    Standaard Re: Hoor- en voelbare klik schakelmechanisme bij intrappen rem S Tronic

    Ik heb hiervan nog nooit iets gehoord of gevoeld dus het lijkt me zeker niet normaal. En voordat-ie helemaal stuk gaat zou ik hem wel vervangen.
    Het onderdeel heet “elektromagneet” en het nr voor jouw wagen is 4F0 927 353 C, prijs bij de Audi dealer circa 90 € incl.btw.
    Montage valt wel mee, asbak eruit, paar schroeven los, kapje eraf en je kunt erbij.
    Q5 2.0 TFSI S-Tronic 2010
    A6 Avant 2.4 Multitronic 2001

  12. #11
    fons716's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2011
    Leeftijd
    57
    Posts
    1.337
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3
    Land
    Land

    Standaard Re: Hoor- en voelbare klik schakelmechanisme bij intrappen rem S Tronic

    @Kees B, horen doe ik hem niet maar dat zal aan mijn gehoor liggen...voelen doe je hem wel en dat is heel normaal, een relais hoor en voel je ook schakelen.
    Dus vervangen is totaal overbodig als je het mij vraagt.
    VCDS 15.7.0 aanwezig. Omgeving Nijmegen.

  13. #12
    Superavenger69's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2010
    Leeftijd
    55
    Posts
    1.287
    Kudos
    0
    Auto
    Audi Q3
    Land
    Land

    Standaard Re: Hoor- en voelbare klik schakelmechanisme bij intrappen rem S Tronic

    Thanks voor de toelichting en het onderdeelnummer Kees. Ik voelde en hoorde hem ook niet tot vorige week ineens. Volgens Robby 70 zou dit normaal zijn, maar voor dat bedrag vervang ik hem liever. Zéker als het zelf te doen is. Dit weekend maar eens speuren op het internet en anders maandag maar even bestellen bij de dealer.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kees B Bekijk Berichten
    Ik heb hiervan nog nooit iets gehoord of gevoeld dus het lijkt me zeker niet normaal. En voordat-ie helemaal stuk gaat zou ik hem wel vervangen.
    Het onderdeel heet “elektromagneet” en het nr voor jouw wagen is 4F0 927 353 C, prijs bij de Audi dealer circa 90 € incl.btw.
    Montage valt wel mee, asbak eruit, paar schroeven los, kapje eraf en je kunt erbij.
    Laatst gewijzigd door Superavenger69; 17-04-21 om 18:29.
    Q3, 45 TFSI Quattro S Line, Turbo blauw
    A4 B8 avant, 2.0 TFSI S-tronic Quattro.. A4 B7 avant, 3.0 tdi S Line Quattro.

  14. #13
    robby70's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2010
    Posts
    973
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: Hoor- en voelbare klik schakelmechanisme bij intrappen rem S Tronic

    Stap ook eens in een paar andere Audi's voor het vergelijk, je bent voor mijn gevoel wel een beetje spoken aan het najagen. En vervangen lijkt eenvoudig maar zo lekker kun je er niet bij hoor als ie ingebouwd is. Maar succes hoor, ik hoor graag het resultaat.

    Verstuurd vanaf mijn SM-G715FN met Tapatalk
    Laatst gewijzigd door robby70; 17-04-21 om 21:46.
    A6 50TDI Quattro (C8/4K) + TTS Quattro (8J)

  15. #14

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2018
    Posts
    20
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A8
    Land
    Land

    Standaard Re: Hoor- en voelbare klik schakelmechanisme bij intrappen rem S Tronic

    Bijzonder dat sommigen dit nooit gehoord/gevoeld hebben. Bij de diverse Audi automaten die ik gehad heb was het bij allemaal en nooit iets kapot gegaan. Volgens mij hoort het zo.

  16. #15
    Superavenger69's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2010
    Leeftijd
    55
    Posts
    1.287
    Kudos
    0
    Auto
    Audi Q3
    Land
    Land

    Standaard Re: Hoor- en voelbare klik schakelmechanisme bij intrappen rem S Tronic

    ik ga er eens op m’n gemak naar kijken. Het is zoals je zei. Nu ik het eenmaal weet, ga ik er op letten en misschien was het er voor die tijd ook al wel. I truly don’t know. Ik ga eerst even kijken hoe ik de diverse delen moet demonteren. Ik waardeer absoluut ieders input. Ik zal eens kijken of ik een andere automaat kan proberen.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door robby70 Bekijk Berichten
    Stap ook eens in een paar andere Audi's voor het vergelijk, je bent voor mijn gevoel wel een beetje spoken aan het najagen. En vervangen lijkt eenvoudig maar zo lekker kun je er niet bij hoor als ie ingebouwd is. Maar succes hoor, ik hoor graag het resultaat.

    Verstuurd vanaf mijn SM-G715FN met Tapatalk
    Q3, 45 TFSI Quattro S Line, Turbo blauw
    A4 B8 avant, 2.0 TFSI S-tronic Quattro.. A4 B7 avant, 3.0 tdi S Line Quattro.

  17. #16
    Superavenger69's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2010
    Leeftijd
    55
    Posts
    1.287
    Kudos
    0
    Auto
    Audi Q3
    Land
    Land

    Standaard Re: Hoor- en voelbare klik schakelmechanisme bij intrappen rem S Tronic

    Ik rijd zakelijk in een Seat Leon met DSG. In principe hetzelfde type bak. Ik zal die komende week eens in de gaten houden.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door arm68 Bekijk Berichten
    Bijzonder dat sommigen dit nooit gehoord/gevoeld hebben. Bij de diverse Audi automaten die ik gehad heb was het bij allemaal en nooit iets kapot gegaan. Volgens mij hoort het zo.
    Q3, 45 TFSI Quattro S Line, Turbo blauw
    A4 B8 avant, 2.0 TFSI S-tronic Quattro.. A4 B7 avant, 3.0 tdi S Line Quattro.

  18. #17
    fons716's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2011
    Leeftijd
    57
    Posts
    1.337
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3
    Land
    Land

    Standaard Re: Hoor- en voelbare klik schakelmechanisme bij intrappen rem S Tronic

    Denk eens na als je spanning op een spoel zet, het magnetisch worden en de pin terug trekken gaat snel.
    VCDS 15.7.0 aanwezig. Omgeving Nijmegen.

  19. #18
    Superavenger69's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2010
    Leeftijd
    55
    Posts
    1.287
    Kudos
    0
    Auto
    Audi Q3
    Land
    Land

    Standaard Re: Hoor- en voelbare klik schakelmechanisme bij intrappen rem S Tronic

    Bedoel je daarmee te zeggen dat je door de snelheid van de beweging en de massa van d epen altijd iets voelt en hoort?
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door fons716 Bekijk Berichten
    Denk eens na als je spanning op een spoel zet, het magnetisch worden en de pin terug trekken gaat snel.
    Q3, 45 TFSI Quattro S Line, Turbo blauw
    A4 B8 avant, 2.0 TFSI S-tronic Quattro.. A4 B7 avant, 3.0 tdi S Line Quattro.

  20. #19
    fons716's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2011
    Leeftijd
    57
    Posts
    1.337
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3
    Land
    Land

    Standaard Re: Hoor- en voelbare klik schakelmechanisme bij intrappen rem S Tronic

    Inderdaad, vergelijk het met het inkomen van een relais dat gaat ook snel alleen is de massa niet zo groot omdat een relais die zware stalen pin niet heeft...dus vervangen is de grootste onzin.
    VCDS 15.7.0 aanwezig. Omgeving Nijmegen.

  21. #20
    Kees B's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2010
    Leeftijd
    73
    Posts
    2.611
    Kudos
    3
    Auto
    Audi Q5
    Land
    Land

    Standaard Re: Hoor- en voelbare klik schakelmechanisme bij intrappen rem S Tronic

    Nou, ik heb het net ook gehoord hoor, voor het eerst in de 7 jaar dat ik mijn Q5 bezit 😀.
    In de garage, contact aan, radio uit, climate control uit, een zachte gedempte ‘klik’ bij intrappen en bij loslaten van het rempedaal. Inderdaad kun je het ook heel licht voelen in de pook. Oké, niets aan doen dus, hoogstens tenzij het van de ene dag op de andere ineens harder is geworden....
    Q5 2.0 TFSI S-Tronic 2010
    A6 Avant 2.4 Multitronic 2001

Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •