Resultaten 1 tot 3 van de 3

Onderwerp: G-tron CNG hikken bij stationair, overslaan cilinder

  1. #1

    Standaard G-tron CNG hikken bij stationair, overslaan cilinder

    Hi Audi-liefhebbers,

    Ik ben nu een jaar in het bezit van een Audi G-tron met nu ruim 140.000 km op de teller. Toen ik hem een half jaar had begon ik een licht hikken van de motor te voelen bij stationair lopen. Door wat uitproberen met CNG en benzine (beide bij de goede pompstations en de betere kwaliteit) bleek dat ik het meer voel als ik op CNG rij dan op benzine. Maar op benzine is het ook aanwezig. Langzaam werd dat wat erger en echt storend. Omdat het een vaag probleem is bewust naar de Audi dealer gegaan. Zij constateerden ook dat de cilinder af en toe oversloeg. Dus bobibe en bougie verwisseld van ene naar andere cilinder en probleem verhuisde niet mee.
    Vervolgens hebben ze het inlaatspruitstuk volledig gereinigd wat wel merkbaar beter lopen van de motor bewerkstelligde maar het probleem niet oploste.

    Als ik fora lees kom ik niet veel verder, dus vandaar dat ik zelf deze oproep maar post.

    Heeft iemand anders dit probleem ook (gehad) en heeft iemand een suggestie hoe dit probleem opgelost te krijgen?

    Alvast dank voor alle tips!

    Maarten

  2. #2
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.809
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard re: G-tron CNG hikken bij stationair, overslaan cilinder

    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  3. #3

    Standaard re: G-tron CNG hikken bij stationair, overslaan cilinder

    Ik heb dezelfde ervaring met een ander merk auto maar wel met CNG. Ga eens bij verdampere in Helvoirt langs. Dat is echt de lpg/CNG fluisteraar van Nederland met ouderwets goede prijzen. Slecht lopen op benzine kan blijkbaar ook aan problemen in het CNG liggen.

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •