Resultaten 1 tot 5 van de 5

Onderwerp: Turbodruk bouwt slecht op (BWA) 2.0 TFSI

  1. #1

    Standaard Turbodruk bouwt slecht op (BWA) 2.0 TFSI

    Beste medelezers,

    Recent liep mijn 2008 TFSI als een NA motor en werd er eigenlijk nauwelijks druk opgebouwd. De oliedop zoog ook vacuum met een lopende motor. Ik heb hem toen naar de garage gebracht waar ze een PVC vol olie en kapotte DV constasteerde. Beide zijn toen vervangen, de DV is nu een GFB DV. Ik heb toen ook het inlaat traject laten schoonmaken met walnoot schillen.

    In het begin leek de boost en pit terug te zijn maar al snel bleek dat dit met vlagen is. Hij bouwt beter boost op:
    • Met een koude motor
    • Rijdend tijdens koude nachten
    • Soms random


    Vaak echter geeft hij niet thuis zeker als hij al warm is. In zijn twee voel je geen trekkracht en loopt hij slap linear door. In zijn 3 en 4 iets beter, voornamelijk met half gas oppakkend vanuit lage toeren. Het probleem is dus minder maar het rijd nog steeds slap. Ik verdenk een boost leak maar de monteur zij dat er geen fout codes waren en dat dat gelijk te zien zou zijn. Anders wordt de DV wellicht niet goed aangestuurd?

    Heeft iemand ervaring met dergelijke boost problemen?

    Edit: ik heb net met een lopende motor de oliedrop geprobeerd los te schroeven en had nu twee handen nodig om hem eraf te trekken terwijl alle slangen waren nagekeken en PVC was vervangen?

    Heeft iemand ervaring met dit probleem?
    Laatst gewijzigd door OPHIDIAN87; 05-11-21 om 17:56.

  2. #2
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.834
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard Re: Turbo druk bouwt slecht op

    Bij vragen over de motor is het VERPLICHT om het motortype in de topictitel te vermelden.

    Daarnaast geef je niet aan wat voor foutcodes eruit kwamen bij het uitlezen.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  3. #3

    Standaard Re: Turbo druk bouwt slecht op

    Hey Tom, titel is aangepast. De monteur vertelde mij dat hij prima liep en er geen motor foutcodes geregistreerd waren.

    Hier is een video als het helpt

    Thanks,

  4. #4
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.834
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard Re: Turbo druk bouwt slecht op

    BWA is een motorcode, heb je niks aan. Graag motortype vermelden: 1.8 of 2.0.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  5. #5

    Standaard Re: Turbo druk bouwt slecht op

    Nogmaals aangepast, bedankt voor je geduld


Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •