Resultaten 1 tot 3 van de 3

Onderwerp: Verschil siliconenkit / vloeibare pakking dealer vs aftermarket

  1. #1
    Bear1982's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2011
    Leeftijd
    41
    Posts
    27
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Verschil siliconenkit / vloeibare pakking dealer vs aftermarket

    Naar aanleiding van een ingevreten nokkenas op een tuimelaar van mijn 3.0 tfsi motor zijn we aan het bekijken wat we allemaal gaan vervangen nu de boel toch open ligt.
    Gaan we alleen de nokkenas vervangen en de ingevreten tuimelaar incl. alle benodigde pakkingen etc.. Of meteen ook alle klepstoters en de rest van de tuimelaars terwijl deze nog gewoon goed lijken te zijn.

    Ik heb een offerte gekregen voor de benodigde onderdelen via de dealer en ik heb ook even gekeken wat het zou kosten van goede aftermarket merken zoals INA.
    Aftermarket is natuurlijk een stuk goedkoper waardoor ik al snel geneigd ben alles te vervangen.

    Waar enorm veel verschil in zit (factor 3-4) is de siliconenkit / vloeibare pakking. Bij de dealer ben ik circa €60 euro kwijt voor een tube D176501A1 en D174003M2 en aftermarket circa €16.
    Zit er veel kwaliteitsverschil tussen een siliconenkit van de dealer of van bv Febi? Of dien ik echt de originele te gebruiken? Deze dient o.a. voor het afdichten van de afdekkap van 1 kant van de bovenste distributieketting. Dus wel een zeer belangrijk en lastig toegankelijk onderdeel.

    Wat ik me tevens af vroeg of ik niet de beste variant van beide soorten kit kan kopen en gebruiken voor beide toepassingen. Ik kan me niet voorstellen dat ik een hele tube per afdichting nodig heb.

    Graag hoor ik jullie praktijkervaring in dezen.

  2. #2
    Rol-Co's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Posts
    9.122
    Kudos
    1
    Auto
    Audi S4

    Standaard re: Verschil siliconenkit / vloeibare pakking dealer vs aftermarket

    Ik gebruik deze Re-seal en werkt perfect, ook bovenste deksel van de distributie ketting gedaan.

    https://www.deolieconcurrent.nl/prod...ing-zwart.html
    Audi S4 Avant Quattro Tiptronic (b7) black/black, only milk and juice come in 2 litres.

  3. #3
    Kees B's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2010
    Leeftijd
    73
    Posts
    2.649
    Kudos
    3
    Auto
    Audi Q5
    Land
    Land

    Standaard re: Verschil siliconenkit / vloeibare pakking dealer vs aftermarket

    Ik heb Reinzosil gebruikt paar jaar geleden, volgens mij een A-merk.
    https://www.autodoc.nl/reinz/982546
    Q5 2.0 TFSI S-Tronic 2010
    A6 Avant 2.4 Multitronic 2001

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •