Pagina 2 van 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste
Resultaten 21 tot 40 van de 42

Onderwerp: Versnellingsbakrevisie RS6

  1. #21
    Mano27's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2017
    Leeftijd
    39
    Posts
    126
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: Versnellingsbakrevisie RS6

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rol-Co Bekijk Berichten
    Kijk eens post 4

    Vandaag ook per mail met ze bezig geweest voor onderhoud en spoelen, 797,- en voor 85,- de achteras mee.
    Wel serieus werk maar het voelt goed.
    Rol-Co kan je niet beter naar Coen Donkers
    gaan ik was Totaal 602€ kwijt aan Bak olie verversen inclusief filter en Olie op differentieel.


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

  2. #22
    Rol-Co's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Posts
    9.033
    Kudos
    1
    Auto
    Audi S4

    Standaard Re: Versnellingsbakrevisie RS6

    @Mano27

    Ik snap je hoor maar ik vind het verschil minimaal in prijs en niets over CD hoor maar een ZF bak lijkt mij in goede handen bij ZF, jouw olie wissel is ook met spoeling en seals van het brein enz? Ook zijn prijzen wel iets gestegen sinds 9-2021.

    Dit zegt Zf in de eerste mail na opgeven kenteken en chassis nr.

    Dank je wel voor de aanvullende gegevens, het betreft een 6HP19A transmissie.
    Ik zal je hieronder een overzicht geven van de werkzaamheden en prijzen t.b.v. onderhoud aan de automatische transmissie.

    In tegenstelling tot de meeste autofabrikanten adviseert ZF om preventief de transmissie olie te wisselen bij een kilometerstand van tussen de 100.000-150.000 km,
    of bij een voertuig leeftijd van 8 jaar indien de kilometerstand niet wordt gehaald.
    Het tijdig uitvoeren van onderhoud aan de transmissie is belangrijk om het slijtage te beperken en de levensduur te verlengen.
    Ook olie is aan slijtage onderhevig, verliest na verloop van tijd/in gebruik haar smerende werking en viscositeit.

    Een onderhouds- servicebeurt t.b.v. de automatische transmissie bestaat uit de volgende werkzaamheden :
    • Proefrit vooraf aan de servicebeurt
    • Verversen van de olie van de transmissie en de differentiëlen in de transmissie
    • Vervangen van het filter
    • Vervangen van diversen klein materiaal (rubbers, dichtdelen, boutjes etc. etc.)
    • Demontage, reinigen en vervangen dichtdelen van de hydraulische schakelunit
    • Proefrit na de servicebeurt

    Daarnaast zijn er een aantal dingen die u moet weten:
    Slijtage in de transmissie wordt niet opgelost middels een Servicebeurt.
    Het kan dus zijn dat de transmissie slijtage/gebreken vertoont, en dat een Servicebeurt niet helpt.
    Wij kunnen een schatting maken, zonder verplichtingen / aansprakelijkheid.
    Wij maken van te voren een proefrit om evt. klachten waar te nemen en te bespreken.
    Mocht de Servicebeurt niet helpen, dan bent u nog steeds de kosten verschuldigd.
    Wij geven garantie op de uitgevoerde werkzaamheden en onderdelen maar niet op de staat of werking van de transmissie.

    Over het algemeen gaan onze klanten tevreden de deur uit, maar u moet wel realiseren dat een Servicebeurt geen wondermiddel is.
    Het brengt meestal verbetering en is altijd zinnig om na enige tijd uit te voeren, maar garanties zijn er niet.

    De kosten van een diagnose zijn € 250,00, deze kosten komen te vervallen indien er aansluitend onderhoud wordt uitgevoerd.
    De kosten van de onderhouds-servicebeurt zijn € 699,95
    De kosten van de onderhouds-servicebeurt inclusief oliespoeling zijn € 797,50.

    Tijdens de onderhouds-servicebeurt kunnen we tevens de olie in het achteras differentieel verversen, de kosten hiervoor zijn € 85,00.

    Bovengenoemde prijzen zijn incl. BTW, arbeidsloon, originele ZF olie en onderdelen.
    De genoemde prijzen zijn geldend voor 2022.
    Betalingsconditie: PIN bij aflevering.

    De duur van de servicebeurt is ca 4-5 uur.
    Hebben ze dit ook gedaan bij CD?

    Demontage, reinigen en vervangen dichtdelen van de hydraulische schakelunit
    Audi S4 Avant Quattro Tiptronic (b7) black/black, only milk and juice come in 2 litres.

  3. #23
    Mano27's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2017
    Leeftijd
    39
    Posts
    126
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: Versnellingsbakrevisie RS6

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rol-Co Bekijk Berichten
    @Mano27

    Ik snap je hoor maar ik vind het verschil minimaal in prijs en niets over CD hoor maar een ZF bak lijkt mij in goede handen bij ZF, jouw olie wissel is ook met spoeling en seals van het brein enz? Ook zijn prijzen wel iets gestegen sinds 9-2021.

    Dit zegt Zf in de eerste mail na opgeven kenteken en chassis nr.



    Hebben ze dit ook gedaan bij CD?

    Demontage, reinigen en vervangen dichtdelen van de hydraulische schakelunit
    Ik snap je ook volledig ik bedoel als ik CD niet kende was ik waarschijnlijk ook naar ZF gegaan (Dortmunddan) Ik denk dat het bij mij gewoon een olie wissel/flush is geweest daarna terug gekomen voor Bakupdate niks spannends. Bij ZF weten ze alles over hun eigen producten dus zal het in betere handen zijn niet.


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

  4. #24
    AudiBlackPanther's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2010
    Leeftijd
    42
    Posts
    4.148
    Kudos
    22
    Auto
    Audi R8
    Land
    Land

    Standaard Re: Versnellingsbakrevisie RS6

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bertveld Bekijk Berichten
    Ok, maar dat koppel is dan ook wel een heel stuk hoger dan van mijn RS6. Dit zal nog geen 600nm hebben!

    Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk
    Ja maar mijn BiT was een C7 en mijn RS6 is een C7.5


    Sent from my iPhone using Tapatalk
    Audi RS e-tron GT (646pk/830nm) Daily Driver | Audi R8 4S 5.2 v10 Plus (650pk/600nm RON102) PlayToy |
    VAGcoding.NL / .BE (codings, updates, verlagingen & retrofits)


  5. #25
    Bertveld's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Leeftijd
    61
    Posts
    684
    Kudos
    7
    Auto
    Audi RS6
    Land
    Land

    Standaard Re: Versnellingsbakrevisie RS6

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mano27 Bekijk Berichten
    Ik snap je ook volledig ik bedoel als ik CD niet kende was ik waarschijnlijk ook naar ZF gegaan (Dortmunddan) Ik denk dat het bij mij gewoon een olie wissel/flush is geweest daarna terug gekomen voor Bakupdate niks spannends. Bij ZF weten ze alles over hun eigen producten dus zal het in betere handen zijn niet.


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
    Nieuwe update mbt de revisie van mijn koppelomvormer/bak. ZF gaat de revisie van de losse uitgebouwde koppelomvormer en bak niet doen.

    Het probleem voor mij was nu dat het blok en de bak al uitgebouwd wordt bij het garagebedrijf waar hij in onderhoud is. Daarna wordt de bak en koppelomvormer gedemonteerd en verstuurd naar het revisiebedrijf. Dit wordt nu Autrans. Ik heb het volle vertrouwen dat dit revisiebedrijf dat goed kan! Mooi bedrijf. Komt zeer professioneel over.

    Als het blok eruit is gaan nl. ook de turbo's eraf en worden gereviseerd. Tevens zullen er dan nog een aantal zaken gerepareerd/vervangen gaan worden zoals krukaskeerring, ophangrubbers misschien slangen/leidingen moet ik nog even bekijken.

    Distributie kun je nu wel heel goed bij maar, is kort geleden al gedaan. Heeft iemand nog meer goede tips om gelijk zaken mee te pakken als het blok er toch al uit ligt?

    Wordt vervolgd.
    RS6/C5 - Lekker blauw


  6. #26
    Bertveld's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Leeftijd
    61
    Posts
    684
    Kudos
    7
    Auto
    Audi RS6
    Land
    Land

    Standaard Re: Versnellingsbakrevisie RS6

    Zo, het blok is er in ieder geval uit. Dat was een hele klus! Nu de bak eraf en volvende week naar Autrans voor de revisie. Dan ook gelijk de turbo's eraf voor de revisie ervan.

    Dan hebben we mooi de tijd om te kijken voor nog wat andere onderdelen. Hier en daar wat lekkages verhelpen enzo.

    Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk
    RS6/C5 - Lekker blauw

  7. #27
    Rol-Co's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Posts
    9.033
    Kudos
    1
    Auto
    Audi S4

    Standaard Re: Versnellingsbakrevisie RS6

    Lekker bezig! Gelijk even blokje opknappen, dekseltjes en inlaatspruitstuk bijv.
    Audi S4 Avant Quattro Tiptronic (b7) black/black, only milk and juice come in 2 litres.

  8. Ad
  9. #28
    Mano27's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2017
    Leeftijd
    39
    Posts
    126
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: Versnellingsbakrevisie RS6

    Heb je dit nu gewoon zelf gedaan motor/bak gedemonteerd? Ziet eruit als een helse klus


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

  10. #29
    Rol-Co's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Posts
    9.033
    Kudos
    1
    Auto
    Audi S4

    Standaard Re: Versnellingsbakrevisie RS6

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mano27 Bekijk Berichten
    Heb je dit nu gewoon zelf gedaan motor/bak gedemonteerd? Ziet eruit als een helse klus


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
    Valt mee, soms is het makkelijker als je meer dingen wilt doen, bertveld gaat vast niet alleen de bak doen, dan had hij die beter alleen onder de auto vandaan kunnen halen.
    Audi S4 Avant Quattro Tiptronic (b7) black/black, only milk and juice come in 2 litres.

  11. #30
    Mano27's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2017
    Leeftijd
    39
    Posts
    126
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: Versnellingsbakrevisie RS6

    Nee lijkt mij ook nietNu alles open ligt kan je overal bij. Complete revisie overwegen


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

  12. #31
    Rol-Co's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Posts
    9.033
    Kudos
    1
    Auto
    Audi S4

    Standaard Re: Versnellingsbakrevisie RS6

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mano27 Bekijk Berichten
    Nee lijkt mij ook nietNu alles open ligt kan je overal bij. Complete revisie overwegen


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
    Nou,.... dat is wat overdreven denk ik als je de motor bedoeld, dit zijn dure blokjes hoor, geen 4 cil, gaat zo maar richting 6-8k voor een motor revisie. (Bij kronenburg bijvoorbeeld)
    Audi S4 Avant Quattro Tiptronic (b7) black/black, only milk and juice come in 2 litres.

  13. #32
    Mano27's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2017
    Leeftijd
    39
    Posts
    126
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: Versnellingsbakrevisie RS6

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rol-Co Bekijk Berichten
    Nou,.... dat is wat overdreven denk ik als je de motor bedoeld, dit zijn dure blokjes hoor, geen 4 cil, gaat zo maar richting 6-8k voor een motor revisie. (Bij kronenburg bijvoorbeeld)
    Ik zou dat er wel voor over hebben ik bedoel voor 6/8k koop je geen RS voor. Maar het is al heel wat hoe Bertveld het aanpakt. Laat ik het zo zeggen heb er bewondering voor


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

  14. #33
    Rol-Co's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Posts
    9.033
    Kudos
    1
    Auto
    Audi S4

    Standaard Re: Versnellingsbakrevisie RS6

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mano27 Bekijk Berichten
    Ik zou dat er wel voor over hebben ik bedoel voor 6/8k koop je geen RS voor. Maar het is al heel wat hoe Bertveld het aanpakt. Laat ik het zo zeggen heb er bewondering voor


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
    Even de rekenmachine erbij he, dit komt dan als bedrag bovenop de bakrevisie en werk plus de turbo's die hij wil doen.
    heb ik het niet over de aanschaf en wat er nog bij komt aan deze uit en inbouw.
    Laatst gewijzigd door Rol-Co; 10-04-22 om 01:19.
    Audi S4 Avant Quattro Tiptronic (b7) black/black, only milk and juice come in 2 litres.

  15. #34
    Bertveld's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Leeftijd
    61
    Posts
    684
    Kudos
    7
    Auto
    Audi RS6
    Land
    Land

    Standaard Re: Versnellingsbakrevisie RS6

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mano27 Bekijk Berichten
    Heb je dit nu gewoon zelf gedaan motor/bak gedemonteerd? Ziet eruit als een helse klus


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
    Nee hoor, als ik de tijd ervoor zou hebben zou ik het misschien wel willen doen maar, die tijd heb ik echt niet. Ik heb een bedrijf te runnen met zo'n 40 mensen en dat is genoeg werk!

    Maar, het is idd wel een gigaklus!

    Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk
    RS6/C5 - Lekker blauw

  16. #35
    Bertveld's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Leeftijd
    61
    Posts
    684
    Kudos
    7
    Auto
    Audi RS6
    Land
    Land

    Standaard Re: Versnellingsbakrevisie RS6

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mano27 Bekijk Berichten
    Ik zou dat er wel voor over hebben ik bedoel voor 6/8k koop je geen RS voor. Maar het is al heel wat hoe Bertveld het aanpakt. Laat ik het zo zeggen heb er bewondering voor


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
    Nee hoor, ga het blok niet reviseren. Omdat de koppelomvormer kapot is pakken we uiteraard wel ook de bak mee en omdat alles er toch uit is ook de turbo's. Ze zijn nu nog niet in elkaar gelopen! De auto heeft er wel al zo'n kleine 190d op zitten. Ik vind het qua kosten al aardig opschieten zo! Bak+koppelomvormer 3k, turbo's 3k, sleutelen 2,5-3k, pakkingssets, keerringen, ophangrubbers ed 1k dan zit ik al op 10k ex. Dat wordt al eens wat denk ik!

    Daarvoor had ik al nieuwe Wagner interkoelers omdat ze lek waren, nieuwe bobines. Dat was ook niet goedkoop. Maar ja, dat weet je als je zo'n auto koopt en het is ook een investering voor de toekomst.

    Wat er hierna misschien nog aankomt is het DRC systeem daarvoor had ik al een afspraak gemaakt bij Coen Donkers maar, die moest ik noodgedwongen verplaatsen dus, dat zien we erna nog wel even.

    Wordt vervolgd.

    Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk
    RS6/C5 - Lekker blauw

  17. #36
    Teejeemmm's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2008
    Posts
    3.784
    Kudos
    375
    Auto
    Audi A3 E-tron
    Land
    Land

    Standaard Re: Versnellingsbakrevisie RS6

    Zo dat loopt aardig op zeg. Blijft wel een mooie bak hoor.
    Heb er indertijd echt wel over zitten twijfelen om de jouwe te kopen. De mijne heeft ook wel wat gekost inmiddels maarja zoals je zegt, dat weet je van te voren. Ze staan niet te koop waarbij alles tiptop in orde is gemaakt.

    Dus er zit nog een werkend DRC systeem in? Dat is vrijwel uniek denk ik. Ik twijfel wat om dat in ere te herstellen. Maaar eerst nog andere dingen die meer noodzakelijk zijn...

    Succes met de reparaties!!!
    Audi RS4 B5 2000, Audi RS6 C5 Avant 2003, Audi A3 SB 45 TFSIe 2021

  18. #37
    Bertveld's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Leeftijd
    61
    Posts
    684
    Kudos
    7
    Auto
    Audi RS6
    Land
    Land

    Standaard Re: Versnellingsbakrevisie RS6

    Even een update van de revisie. Door de vakantie en wat ziekte heeft de uitbouw van mijn blok wat vertraging opgelopen maar, afgelopen maandag is de revisie toch echt gestart bij Autrans.

    Dinsdag ben ik even op bezoek gegaan bij Jeroen Trapman van Autrans in Lunteren. Hij heeft echt een heel mooi bedrijf met veel kennis van zaken. Ook van mijn type ZF-bak. Hij kon mij zo vertellen in welke auto's deze nog meer zaten. Wel leuk om te weten. Er stonden diverse auto's op de bruggen, allemaal voor versnellingbak en koppelomvormer problemen. Waaronder ook hele exclusieve!

    Ik heb even een mooie rondleiding door het bedrijf gehad wat er erg netje en schoon uitzag. Uiteindelijk kwam ik bij mijn bak uit. Deze lag al helemaal uit elkaar en schoon gemaakt alweer gedeeltelijk in elkaar. Ondanks dat deze nog goed schakelde was hij toch zeker aan een revisie toe. Veel slijtageplekken van binnen op de platen en aanlegvlakken. Ook lagerplaatsen en bussen uitgesleten. Wat wel bijzonder was, is dat ook op de tussenplaten van de frictieset veel blauwe hardingsplekken zaten (oververhit geweest). Al met al dus zeker geen overbodige luxe dat deze gereviseerd wordt! Omdat de frictieset niet op voorraad was bij ZF, vertaagt het wel weer zo'n 1,5wk en wordt het waarschijnlijk pas eind deze week voordat ze verder kunnen. Maar ja, dat is niet anders. Even een paar foto's. De rest post ik later in zijn geheel.

    De turbo's worden op dit moment ook al gereviseerd dus, dat gaat goed.

    Wordt vervolgd.

    Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk
    RS6/C5 - Lekker blauw

  19. #38
    Rol-Co's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Posts
    9.033
    Kudos
    1
    Auto
    Audi S4

    Standaard Re: Versnellingsbakrevisie RS6

    Mooi man! Hij kan er niet gelijk een 6 van maken of zo? Of andere verbetering?
    Audi S4 Avant Quattro Tiptronic (b7) black/black, only milk and juice come in 2 litres.

  20. #39
    Bertveld's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Leeftijd
    61
    Posts
    684
    Kudos
    7
    Auto
    Audi RS6
    Land
    Land

    Standaard Re: Versnellingsbakrevisie RS6

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rol-Co Bekijk Berichten
    Mooi man! Hij kan er niet gelijk een 6 van maken of zo? Of andere verbetering?
    Nee, zij modificeren de bak niet. Zij reviseren de bak naar de nu geldende fabrieksnormen.

    Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk
    RS6/C5 - Lekker blauw

  21. #40
    Bertveld's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Leeftijd
    61
    Posts
    684
    Kudos
    7
    Auto
    Audi RS6
    Land
    Land

    Standaard Re: Versnellingsbakrevisie RS6

    Even een update over de voortgang van de revisie. De revisie van de versnellingsbak schiet helaas niet erg op. Het wachten is nog steeds op frictieplaten. Deze zijn in Nederland en Duitsland helaas niet op voorraad maar liggen nog wel ergens anders in Europa. Nu is het alleen even de vraag of en hoe snel deze platen hier kunnen zijn. Dat hoor ik als het goed is volgende week.

    De revisie van de turbo's schiet nu wel op. Deze zijn als het goed is volgende week terug. Volgens het revisiebedrijf was het ook bij de turbo's geen overbodige luxe dat ze gereviseerd werden. Er was al enige aanloopschade maar, gelukkig niet ernstig. Ze konden wel goed gereviseerd worden.

    Al met al dus nog even niet rijden maar, hopenlijk in de loop van volgende week meer over bekend en daarna eindelijk weer eens rijden. Ik mis het nu wel om even lekker een rondje om te gaan. De mini is ook leuk maar, zeker geen RS6!

    Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk
    RS6/C5 - Lekker blauw

Pagina 2 van 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •