Als info voor de gasrijders onder jullie. Mijn Audi A4 B9 van 2018 staat momenteel ter herstelling bij de dealer.

Met een olieverbruik van meer dan 1l /1000km. History repeating itself of Audi doet zich opnieuw alle eer aan als olieslurper.

Ditmaal niet de zuigveren maar de klepsteeldichtingen. Deze zouden bij vrijwel alle A4 G-trons tot midden 2019 vroegtijdig slijten aan 50000km. Hier begint dan het euvel.

Bij mij onmiddellijk 0.8l/1000 en 3 wegingen later stijgde dit enkel maar. Anderen hebben lager olieverbruik maar toch aanwezig. De regel van Audi blijft gelden: 0.5l/1000 is de tolerantie. Ik ben er steenvast van overtuigd dat hun officiele weging die 0.5 tolerantie wordt van afgetrokken.
Laatse weging wou men niet zeggen hoeveel ze uitkwamen maar de dealer vond het aan te raden om de wagen achter te laten en hier niet verder mee te rijden.

kostprijs herstelling 1900€ (valt ergens nog mee tov de olieschraapveren)

na veel dreigementen met rechtzaak (wagen was net buiten garantie) neemt Audi de onderdelen en een vierde van de uren op zich en een vervangwagen voor de nodige tijd. De dealer geeft 50% korting op de uren. Alle wegingen en olie wordt ook niet aangerekend.

met +- 300€ zal dit dus voor mij afgerond worden.

Week 2 achter de rug , blijkbaar leveringsproblemen voor de onderdelen.

voor mede lotgenoten , wees gewaarschuwd