Resultaten 1 tot 3 van de 3

Onderwerp: Af en toe schudden 1.5 TFSI tijdens stationair lopen

  1. #1
    Niickkie's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2022
    Leeftijd
    29
    Posts
    10
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3
    Land
    Land

    Standaard Af en toe schudden 1.5 TFSI tijdens stationair lopen

    Hallo,

    Ik bezit een Audi A3 1.5 tfsi met cilinderuitschakeling uit 2017. Hij heeft 90.000 km gelopen. Motorcode DAD.

    Nu heb ik het volgende probleem. Af en toe wanneer ik voor een verkeerslicht stil sta begint de auto te schudden/trillen. Het aantal toeren blijft hier wel constant, netjes rond de 800. Hij doet dit niet altijd, en ook niet specifiek bij een koude of warme motor. Tijdens het accelereren en constant rijden is er niks te merken, en ook brandt er geen storingslampje. De auto start ook niet moeilijk. De auto heeft recent een beurt gehad. Ik dacht gelijk aan de bougies(waren sowieso aan vervanging toe) en deze zijn vervangen, maar is helaas niet de oplossing.

    Voor ik me scheel betaal om bij de dealer van alles te laten uitsluiten ben ik benieuwd of iemand bekend is met dit probleem.
    Laatst gewijzigd door Niickkie; 24-05-22 om 11:08.

  2. #2
    Niickkie's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2022
    Leeftijd
    29
    Posts
    10
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3
    Land
    Land

    Standaard Re: Af en toe schudden 1.5 TFSI tijdens stationair lopen

    Mochten meer mensen dit probleem hebben, het is opgelost. Af en toe schudden tijdens stationair draaien hoort bij dit type blok volgens de dealer. Bij mijne was het wat erger dan hoort; het gevoel alsof de motor een slag overslaat. Het probleem waren vervuilde inlaatkleppen wat regelmatig voor schijnt te komen bij de nieuwe tfsi motoren. Hij heeft een granulaatreiniging gehad en rijdt weer als nieuw.

  3. #3
    Rol-Co's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Posts
    9.032
    Kudos
    1
    Auto
    Audi S4

    Standaard Re: Af en toe schudden 1.5 TFSI tijdens stationair lopen

    Als audi nog eens van dat fsi af stapt en normale motoren gaat maken wordt iedereen gek van blijdschap denk ik.

    Maar mooi dat het opgelost is.
    Audi S4 Avant Quattro Tiptronic (b7) black/black, only milk and juice come in 2 litres.

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •