Resultaten 1 tot 8 van de 8

Onderwerp: Chippen 35TFSi

  1. #1

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2022
    Posts
    3
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A5 SB

    Standaard Chippen 35TFSi

    Goedemiddag allen,

    Sinds vandaag lid geworden van het forum, nadat ik onlangs Audi ben gaan rijden via mijn werkgever.

    Alles aan deze auto is helemaal top; comfort, model, technologie, kleur, alleen mis ik toch een beetje de power.
    Dus werd ik getipt om de auto te laten chippen, en daar komt bij dat het zoals wordt aangegeven ook in brandstofverbruik voordeliger kan uitpakken bij “normaal rijgedrag” als de auto zou worden gechipped..
    Nu ben ik inmiddels op de hoogte van chippen van de auto met stage 1, 2 en 3, en mijn voorkeur zou uitgaan naar stage 2 laten chippen.
    Echter gooit nu de leasemaatschappij roet in het eten, en geeft geen toestemming om het chippen uit te laten voeren.

    Nu zijn mijn vragen;

    1: hoe zou de leasemaatschappij erachter kunnen komen dat mijn auto alsnog gechipped zou zijn?

    2: wat zou de consequentie kunnen zijn als de leasemaatschappij er alsnog achter zou komen dat mijn auto gechipped is?

    3: hoe zijn jullie ervaringen op gebied van het brandstofverbruik van de auto nadat deze gechipped is?

    4: zijn er nog tips / trucs omtrent chippen van de auto?

    5: hebben jullie aanbevelingen of goede ervaringen om te delen van goede chip-tuningbedrijven in regio Zeeland - Rotterdam?


    Alvast enorm bedankt voor het reageren op (één van) mijn vraag / vragen, dat waardeer ik enorm!

    Groet Barry

  2. #2
    Remi66's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2011
    Posts
    14.243
    Kudos
    460
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard re: Chippen 35TFSi

    Dealers ziet het meteen bij uitlezen, en de garantie vervalt dan.
    .

    Verstuurd vanaf mijn GM1913 met Tapatalk
    1e Audi A3 1.9 TDI 90 pk 1997- 2013
    2e Audi A3 2.0 TDI 150 pk 2013 - 2023 Hartog tuned.
    3e
    Audi A4 2.0 TFSI 204 pk Avant Quattro + Performance plus + S line 2023 -
    In bezit van originele Vagcom en VagCan Pro kabel
    ,
    regio Apeldoorn, remi4x at gmail.com

  3. #3

    Standaard re: Chippen 35TFSi

    Genoeg leesvoer
    https://www.google.com/search?q=chip...w.audiforum.nl

    Long story short:
    1. Proefrit bij dealer, dealer die de boel verraadt, verkeerde checksums bij uitlezen/updaten motormanagement en dus meerwerk (kosten) voor de leasemaatschappij. OF dat gebeurt is vraag 2 natuurlijk.

    2. Contractbreuk, boete, inleveren auto, €3 per maand meerprijs ivm hogere slijtage, en alles daartussenin. Dat ga je denk ik pas ontdekken als het ooit zo ver komt.

    3. Nihil veranderd. Meer power = meer brandstof, per saldo zal je niet of nauwelijks verschil merken. Het is een leuke bonus als de boel net een paar procent efficiënter loopt, maar in de praktijk moet dat niet je beweegreden zijn. Reken op een verbruik dat 2% lager tot 15% hoger zal liggen.

    4. Vermijd chipbakkers voor €150,- en ga naar de goede bekende jongens. Hartog in Noord Holland, JD Engineering in Brabant, en zo zijn er nog wel een paar (Van Vught, JB, en nog wel wat anderen die je op dit forum wel kan vinden). De goedkope chippers kunnen prima een standaard stage 1 bestandje erop zetten en je wijsmaken dat je van 140 naar 190pk bent gegaan, maar de realiteit is meestal 170pk. Wil je goed spul, dan kost het ook meer.

    5. Zie 4, maar zou er zelf niet te dicht op kijken dat het in de buurt is, tenzij je problemen verwacht. Als het goed is ga je er maar 1x heen, en dan is 1 of 2 uur rijden ook geen bezwaar lijkt me. Bel er een paar af, leg je vraag voor, en zie hoe ze reageren.
    Hobby: Hyundai Coupe GK FL met WIP 1.8T 20V AGU (A3) swap
    Lease: Peugeot E-208 GT Pack | Rouge Elixir | Full Option

  4. #4

    Standaard re: Chippen 35TFSi

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Remi66 Bekijk Berichten
    ...en de garantie vervalt dan.
    Daar zou ik niet zo zeker van zijn, mits je bedoelt dat garantie op de betreffende delen een moeilijker ding wordt, mits de dealer kan aantonen dat de tuning de oorzaak is geweest. Versnelde koppelingslijtage of kapotte vliegwielen - zeker aantoonbaar mogelijk door tuning, maar boordnetapparaten, of wiellager achter bij een 2WD.. daar heb je gewoon garantie op, ook al zullen ze heus proberen om eronderuit te komen.
    Hobby: Hyundai Coupe GK FL met WIP 1.8T 20V AGU (A3) swap
    Lease: Peugeot E-208 GT Pack | Rouge Elixir | Full Option

  5. #5
    RBo's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2011
    Leeftijd
    46
    Posts
    1.299
    Kudos
    5
    Auto
    Audi S5
    Land
    Land

    Standaard re: Chippen 35TFSi

    Deze even goed doorlezen, 35 Tfsi is nog niet te chippen

    https://www.audiforum.nl/forum/model...i-190pk-2.html
    Audi S5 Sportback 3.0 TFSI 2018 Navarra Blue
    Audi A1 Sportback Advanced 30 TFSI 01-2023 Mythoszwart Metallic
    (Sold) Audi A5 Sportback Competition plus 1.8 TFSI 06 - 2016 Daytonagrey


  6. #6

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2022
    Posts
    3
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A5 SB

    Standaard

    Super, bedankt voor de uitgebreide reactie, top! Ook een goeie bak leesvoer inderdaad; ik ga er goed voor zitten om door te lezen


    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bastet Bekijk Berichten
    Genoeg leesvoer
    https://www.google.com/search?q=chip...w.audiforum.nl

    Long story short:
    1. Proefrit bij dealer, dealer die de boel verraadt, verkeerde checksums bij uitlezen/updaten motormanagement en dus meerwerk (kosten) voor de leasemaatschappij. OF dat gebeurt is vraag 2 natuurlijk.

    2. Contractbreuk, boete, inleveren auto, €3 per maand meerprijs ivm hogere slijtage, en alles daartussenin. Dat ga je denk ik pas ontdekken als het ooit zo ver komt.

    3. Nihil veranderd. Meer power = meer brandstof, per saldo zal je niet of nauwelijks verschil merken. Het is een leuke bonus als de boel net een paar procent efficiënter loopt, maar in de praktijk moet dat niet je beweegreden zijn. Reken op een verbruik dat 2% lager tot 15% hoger zal liggen.

    4. Vermijd chipbakkers voor €150,- en ga naar de goede bekende jongens. Hartog in Noord Holland, JD Engineering in Brabant, en zo zijn er nog wel een paar (Van Vught, JB, en nog wel wat anderen die je op dit forum wel kan vinden). De goedkope chippers kunnen prima een standaard stage 1 bestandje erop zetten en je wijsmaken dat je van 140 naar 190pk bent gegaan, maar de realiteit is meestal 170pk. Wil je goed spul, dan kost het ook meer.

    5. Zie 4, maar zou er zelf niet te dicht op kijken dat het in de buurt is, tenzij je problemen verwacht. Als het goed is ga je er maar 1x heen, en dan is 1 of 2 uur rijden ook geen bezwaar lijkt me. Bel er een paar af, leg je vraag voor, en zie hoe ze reageren.
    Bedankt voor het leesvoer, ik ga het nog even rustig doorlezen, maar kwam met vluchtig doorlezen al uit dat ik het chippen sowieso nog even moet parkeren ;-)

    Nogmaals dank, top!


    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door RBo Bekijk Berichten
    Deze even goed doorlezen, 35 Tfsi is nog niet te chippen

    https://www.audiforum.nl/forum/model...i-190pk-2.html
    Dankjewel voor de reactie, dan moet ik iemand bij de dealer omkopen om niets door te vertellen ;-P
    Laatst gewijzigd door tom; 21-08-22 om 16:28.

  7. #7
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.809
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard Re: Chippen 35TFSi

    Ja, dat gaat vast lukken.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  8. Ad
  9. #8
    Golfer's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2009
    Leeftijd
    56
    Posts
    3.785
    Kudos
    4
    Auto
    Audi A6 Allroad

    Standaard Re: Chippen 35TFSi

    Barry, als ik je openingspost lees blijkt daaruit dat je niet integer in de materie staat. Je gaat toch niet andermans eigendom ombouwen als deze laat weten dat niet toe te staan?
    Allroad 2.7T biturbo H6 LR MY2003 Atlasgrijs,
    verkocht: A6 Allroad 2007 3.0 tdi, kobaltblauwe Allroad Quattro 2.7T MY2003, A6 4B avant 2.5TDI MY2002 H6 Hartog tuned, A3 SB 2.0 tdi Ambition MY2008.

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •