Resultaten 1 tot 3 van de 3

Onderwerp: Olieniveau 3.0 biTDI controleren, verschil tussen peilstok en display

  1. #1

    Standaard Olieniveau 3.0 biTDI controleren, verschil tussen peilstok en display

    Goedemiddag,

    Ik heb van mijn A6 uit 2014 3.0 bi tdi, motorolie ververst. Aangezien hier geen peilstok standaard bij zit, moet ik uitgaan van het display.
    Ze geven bij deze motor 6,4 liter, toen ik dit erin had zitten, gaf hij net onder de helft zat, tussen min en max op het display.
    Dus ik heb er nog 0,3 liter bij gegooid, en nu geeft hij een klein stukje onder max aan.

    Inmiddels heb ik een peilstok besteld, bij vagshop, op chassisnummer. En als ik deze erin steek, geeft hij aan, dat hij boven zijn max zit. Tot het bovenste bolletje.

    Kan ik het display vertrouwen, of moet ik van de peilstok uitgaan?

    Groeten Bob


    Verstuurd vanaf mijn SM-G991B met Tapatalk

  2. #2

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2014
    Posts
    81
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: Olieniveau 3.0 biTDI controleren, verschil tussen peilstok en display

    Ik denk dat de peilstok meer te vertrouwen is, ik heb ook altijd bij verversen dat de digitale meting wat trager is en even een dag tijd nodig heeft om het juiste nivo aan te geven.
    Dus ik zou er wat uit halen nu, want teveel olie is echt schadelijk

  3. #3

    Standaard Re: Olieniveau 3.0 biTDI controleren, verschil tussen peilstok en display

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door DFranken Bekijk Berichten
    Ik denk dat de peilstok meer te vertrouwen is, ik heb ook altijd bij verversen dat de digitale meting wat trager is en even een dag tijd nodig heeft om het juiste nivo aan te geven.
    Dus ik zou er wat uit halen nu, want teveel olie is echt schadelijk
    Ja ik laat er morgen ook een beetje uitlopen. Als je nu kijkt op het display, dan geef hij vol aan. Dat was gister nog iets minder, dus lijkt wat vertraging in te zitten.
    En als er 6,4 liter in zit en hij geeft het op de peilstok als max aan, dan zal die peilstok wel kloppen.
    Bedankt voor de reactie

    Verstuurd vanaf mijn SM-G991B met Tapatalk

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •