Resultaten 1 tot 4 van de 4

Onderwerp: 1.6 TDI, injectoren gaan stuk

  1. #1

    Standaard 1.6 TDI, injectoren gaan stuk

    Allereerst een prettig pasen gewenst aan iedereen. Afgelopen zomer was ik aan de beurt met een defecte injector, en 3 weken geleden was het weer prijs, en het meest frappante is eigenlijk wel dat het beide keren nagenoeg op dezelfde plaats gebeurde op de A16, hoe bizar is dat dan!
    Maar dat even terzijde, het was best wel een flinke financiële aanslag, ik was 460,- kwijt voor de injector, en daar kwam arbeid ook nog eens bij, toen ik even wit wegtrok, kreeg ik ook nog even de mededeling dat er ook nog een boutje en een ringetje vervangen moest worden, en had ik iets van "tuurlijk", maar ergens voelde ik me toch een beetje genomen, maar dan wel zonder.
    Dit was overigens niet bij de stealer, maar een Bosch service center, maar bij navraag bij anderen kwam ik toch ook zo'n beetje rond dezelfde prijs uit, maar ik vraag me dan toch af hoe het zit met de marge op parts, als ik Google op 03L130277B, kom ik zo rond de 200-250 uit, en het meeste wat ik vind zijn gereviseerde units, en nu vraag ik me ook af of ik wel een nieuwe heb gehad of een gereviseerde, de oude heb ik uiteraard meegenomen, en wat me ook opviel, is dat die niet werd verpakt in de verpakking van de "nieuwe", ook ietwat verdacht, weet iemand of er ook een date-code vindbaar is op de injector, zie foto?
    Toen ik bij voorbaat al aangaf dat ik de oude terug wilde, werd er ook gezegd dat die wel eens als statiegeldobject zou kunnen gaan dienen, ook weer een aanwijzing dat de "nieuwe" wel eens een gereviseerd item zou kunnen zijn...

    Enfin, om een lang verhaal kort te maken, de oude C7HKLM wil ik maar laten reviseren, dus ik ben op zoek naar een betrouwbaar bedrijf in de regio ZHZ, hopelijk kan iemand mij daarin adviseren....
    Als ik deze 2 laat reviseren, heb ik er weer eentje op de plank als reserve, want de rest zal op termijn ook wel volgen ben ik bang van.
    Het betreft een 1.6 TDI uit 2014.20220821_142708.jpg20220821_142712.jpg

  2. #2
    Rol-Co's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Posts
    9.129
    Kudos
    1
    Auto
    Audi S4

    Standaard re: 1.6 TDI, injectoren gaan stuk

    En om de teleurstelling nog groter te maken, het is een bekend probleem van de vag groep, caddy's krijgen die dingen ook om de oren zo nu en dan, het is nogal zwak.
    Het is inderdaad een ruil systeem, bijv stokking diesel service in gouda zh heeft ze met bosjes op voorraad, je kan je eigen laten reviseren maar ik vermoed dat het dan wisselen en inruilen wordt dus nog 2x de prijs van een ruil verstuiver.

    Komt bij dat het blijkbaar niet uit maakt ook, zet er maar een datum op, het kan ook zomaar zijn dat 1 van de 2 laatste weer ermee stopt, en als je dat hebt trek de stekker van de kapotte er af en je kan nog redelijk naar huis/garage rijden.

    edit
    deze zijn wel nieuw gok ik
    https://www.winparts.nl/motordelen-t...#specificaties

    of 4 gereviseerde voor dat geld
    https://www.ebay.de/itm/325466941924...Bk9SR_Lr7NHsYQ
    Laatst gewijzigd door Rol-Co; 09-04-23 om 09:25.
    Audi S4 Avant Quattro Tiptronic (b7) black/black, only milk and juice come in 2 litres.

  3. #3
    robby70's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2010
    Posts
    999
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard re: 1.6 TDI, injectoren gaan stuk

    Ik heb ooit een A4 B7 3.0tdi gehad waarbij ik dacht dat het de verstuiver was, maar bleek draadbreuk te zijn ..die al gecheckt?? Bij mij was het op 2 injectoren kassa, draadjes solderen kostte me niks.

    Verstuurd vanaf mijn DN2103 met Tapatalk
    A6 50TDI Quattro (C8/4K) + TTS Quattro (8J)

  4. #4
    Rol-Co's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Posts
    9.129
    Kudos
    1
    Auto
    Audi S4

    Standaard re: 1.6 TDI, injectoren gaan stuk

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door robby70 Bekijk Berichten
    Ik heb ooit een A4 B7 3.0tdi gehad waarbij ik dacht dat het de verstuiver was, maar bleek draadbreuk te zijn ..die al gecheckt?? Bij mij was het op 2 injectoren kassa, draadjes solderen kostte me niks.

    Verstuurd vanaf mijn DN2103 met Tapatalk
    Dat is meen ik een pompverstuiver waar de bedrading onder het kleppendeksel zat? Dit is een commonrail diesel en helaas voor TS gaan die verstuivers echt bij bosjes.

    http://www.halbebremer.nl/autoservic...caddy-1-6-tdi/
    Laatst gewijzigd door Rol-Co; 09-04-23 om 10:00.
    Audi S4 Avant Quattro Tiptronic (b7) black/black, only milk and juice come in 2 litres.

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •