Resultaten 1 tot 2 van de 2

Onderwerp: S5 B8.5 tunen

  1. #1

    Standaard S5 B8.5 tunen

    Ik heb een Stage 1 Audi S5 B8.5. Welke tune's kan ik nog laten doen waardoor het vermogen stijgt, ZONDER het geluid van de compressor te verbeteren. Ik hoor hem nu niet en wil dat ook zo houden.

  2. #2
    yzy's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2012
    Posts
    3.089
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard re: S5 B8.5 tunen

    Meer vermogen = meer brandstof én meer lucht.
    Meer lucht door je compressor zal meer geluid geven, zeker als meer lucht wordt gerealiseerd door een hoger toerental van de compressor.
    In hoeverre jij dat hoort en/of vervelend vindt zul je zelf moeten uitvinden.

    Ik heb een stage 2 (of 2- of 2+ , afhankelijk van de betreffende tuner ) in mijn geval een andere compressorpulley. Daardoor hogere toeren van de compressor en als ik goed luister hoor ik deze ietsje. Maar dat is met het gaspedaal op standje 'enthousiast' en dan zit mij dat geluid niet in de weg. In het dagelijks leven en rijden niet meer geluid dan stock.
    Met een ander luchtfilter dat niet in een afgesloten behuizing zit, was het 'whinen' van de compressor overduidelijk aanwezig.
    Mijn conclusie is :
    stage 2 (aanpassing compressor- of krukaspulley met bijbehorende tune) zonder aanpassing luchtfilter of uitlaat zal nauwelijks meer geluid geven.
    Disclaimer: gebaseerd op 1 ervaring.

User Tag List

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •