Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
Resultaten 21 tot 24 van de 24

Onderwerp: Distributieriem 2.0 TDi 2014

  1. #21

    Standaard

    Ik kijk net even in het instructieboekje - nog niet gewisseld (anders had ik dat ook geweten), moet vanaf 210 kkm - niet leeftijd gebonden. Dat het na 13 jaar tijd wordt, ben ik wel me jullie eens :-).. De oude B5 1.9 TDI was om de 90 kkm .. Bij volgende beurt gaat die eraf (3 kkm te gaan :-)).. Mocht ik te laat zijn, geef ik het door :-)

    Ander vraagje :

    Distributie/Thermostaat/koppeling/MTD in een keer vervangen lijkt me slim als alles los is, maar is dit ook werkelijk zo.. Kan met de rest nog wel wachten, maar als optimale trekker wel beter alles te doen dan in een keer.. Beetje een dingetje met auto boven 200 kkm natuurlijk, maar Allroad is verder wel een topperje eigenlijk, B5 pas weg gedaan met 475 kkm dus nog als nieuw in feite..
    Laatst gewijzigd door tom; 31-10-23 om 06:39.

  2. #22
    Rol-Co's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Posts
    9.136
    Kudos
    1
    Auto
    Audi S4

    Standaard Re: Distributieriem 2.0 TDi 2014

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door autodriver Bekijk Berichten
    Ander vraagje :

    Distributie/Thermostaat/koppeling/MTD in een keer vervangen lijkt me slim als alles los is, maar is dit ook werkelijk zo.. Kan met de rest nog wel wachten, maar als optimale trekker wel beter alles te doen dan in een keer.. Beetje een dingetje met auto boven 200 kkm natuurlijk, maar Allroad is verder wel een topperje eigenlijk, B5 pas weg gedaan met 475 kkm dus nog als nieuw in feite..
    Het hangt niet echt aan elkaar kwa montage, distributie riem is wel met rollen en waterpomp maar thermostaat zit ergens anders en is net als de koppeling die aan de andere kant van de motor zit gewoon een aparte klus, dat maakt niet uit of je het gelijk doet of later. Enige wat het zelfde is met deze klussen is de auto op de brug zetten.
    Audi S4 Avant Quattro Tiptronic (b7) black/black, only milk and juice come in 2 litres.

  3. #23

    Standaard Re: Distributieriem 2.0 TDi 2014

    merci Rol-co.. dan gaan we step by step :-)

  4. #24

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2023
    Leeftijd
    41
    Posts
    29
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: Distributieriem 2.0 TDi 2014

    Voila op 137.000kms en na bijna 10 jaar de distributieriem + spanrollen + waterpomp laten vernieuwen.
    Nu 15.000 km naar het volgende onderhoud en dan ga ik de MT ATF olie laten verversen, dan is dat ook gebeurt.
    En dan hopelijk veel veilige en leuke kms.
    Mss volgende dan een chip, nu 136pk die ik graag naar iets meer zou brengen.

Pagina 2 van 2 EersteEerste 12

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •