Eerder gezien hier op het forum van manfred of zoiets ?
Vanmorgen heb ik de auto afgeleverd bij de garage om de lekkage op te sporen. Hij zoog wat valse lucht aan bij de door mij gemonteerde oliepeilstok (waar normaal een dop zit), maar daarmee was het probleem niet verholpen. Bij nader onderzoek blijkt hij olie te lekken tussen bak en motor, de krukaskeerring wordt hierbij verdacht. De combinatie met de foutmelding m.b.t. te arm lopen van de motor en meldingen over valse lucht doen vermoedden dat hierdoor het trillen wordt veroorzaakt. 100% garantie kunnen ze echter niet geven, maar het lijkt er wel op. Verder is er toch een motorsteun niet helemaal goed meer, dit helpt natuurlijk ook niet mee.
Het lijkt erop dat ik hetzelfde heb als in dit topic: https://www.audiforum.nl/forum/model...ng-po0171.html
Dit gaat sowieso weer een bult geld kosten aangezien de bak er onderuit moet, € 1000,- minimaal gaf hij aan. Ze raadden mij aan om dit bij de verkopende partij neer te leggen, gezien de wettelijke jaar garantie die je tegenwoordig hebt. Hopelijk kan ik via die weg nog iets besparen.
Al met al weer een enorme domper gezien de enorme problemen die ik met mijn vorige auto heb gehad.![]()
Hier ook 1
https://www.audiforum.nl/forum/model...ng-po0171.html
Let op dat je dus een keering krijgt nieuwe versie als die er niet in zit, en geen imitatie ding.
inderdaad @manfred had het ook https://www.audiforum.nl/forum/techn...ml#post1915541
S5/F5 Sportback MY2018 Myhtos Zwart -> Retrofits Topic S5/F5
ex A5/8T Sportback 1.8 TFSi H6 ProLine S, 6-2013 -> Retrofits Topic A5/8T
ex A4/8K-B8 Sedan1.8 TFSi H6 ProLine 9-2009-> Retrofits Topic A4-B8/8K
ex A4-B7 2005, A4-B6 2001, A4-B5 1996, 80-B3 1988 VCDS regio zld
De foutmeldingen die ik krijg kloppen aardig als ik dat vergelijk met deze andere gevallen, alleen loopt die van mij wel prima stationair. Ik vraag me alleen af of dit ook het resoneren van het blok veroorzaakt, dit lees ik bij anderen namelijk niet.
Ik heb een sterk vermoeden dat het lekken van de krukaskeerring eerder een gevolgschade is van iets anders dan dat dat de daadwerkelijk oorzaak is. Bij de revisie 5000 kilometer geleden zou de keerring ook vernieuwd moeten zijn, toch? Het lijkt me sterk dat deze na zo'n korte tijd de geest geeft. Kan een verkeerde montage van de krukaspoelie deze schade ook veroorzaken?
Het zal ander de "Vorsprung durch Technik" wel zijn.![]()