Resultaten 1 tot 3 van de 3

Onderwerp: Olielekkage 2.0 tfsi (niet het standaard olieschraapveer mankement)!

  1. #1

    Standaard Olielekkage 2.0 tfsi (niet het standaard olieschraapveer mankement)!

    H
    allo, ik heb een audi a5 uit 2011 gekocht met een 2.0 tfsi met motorcode cdn. Betreft een nette auto met wel 4 ton op de teller maar in 2016 met ongeveer 2 ton is er een nieuwe motor ingekomen. Dus nú ongeveer 2 ton verder heb ik last van een extreme olie lekkage. Het zou niet de olieschraapveren moeten zijn, want de auto rijdt perfect en de bougies zijn keurig cappuccino kleur. Kleppendekselpakking heb ik vervangen want daar was het ook nat (nu niet meer) maar vooral bij de versnellingsbak is het zeiknat en net achter de turbo ook iets nat. Kan zelf eigenlijk niet waarnemen waar het precies of allemaal lekt. Ik heb wel wat foto’s ter verduidelijking.




    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

  2. #2
    robby70's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2010
    Posts
    1.002
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: Olielekkage 2.0 tfsi (niet het standaard olieschraapveer mankement)!

    Kijk eens bij de pakking van het oliefilter waar die op de motor aansluit, daar laatst bij een 2.8 FSI grote lekkage verholpen.

    Verstuurd vanaf mijn DN2103 met Tapatalk
    A6 50TDI Quattro (C8/4K) + TTS Quattro (8J)

  3. #3
    Kees B's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2010
    Leeftijd
    73
    Posts
    2.656
    Kudos
    3
    Auto
    Audi Q5
    Land
    Land

    Standaard Re: Olielekkage 2.0 tfsi (niet het standaard olieschraapveer mankement)!

    Is het niet “gewoon” de achterste krukaskeerring? Komt vaak voor bij deze EA888 Gen 2 motor, keerring is daarom al een keer gewijzigd, door een (te) hoge onderdruk in het carter ging die stuk. Dan gutst de olie eruit.
    Olie wordt in het rond geslingerd door vliegwiel/koppeling, even de bodemplaat eronder uit en kijken.
    Q5 2.0 TFSI S-Tronic 2010
    A6 Avant 2.4 Multitronic 2001

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •