Resultaten 1 tot 3 van de 3

Onderwerp: 2.4 loopt slecht stationair

  1. #1

    Standaard 2.4 loopt slecht stationair

    Ik heb een probleem hij loopt stationair zeer slecht . Hij slaat over op alle cilinders. Er zijn al nieuwe bougies met kabels opgekomen . Alle vacuumslangen zijn nieuw en getest met rook geen lekkage . Nieuwe benzine druk regelaar nieuw vacuumklepje , luchtmassameter . Nu geeft hij de volgende storing nog aan met code 16518 cilinderrij 1 sonde 1 geen signaal /communicatie. Maar als ik er live mee rij geeft hij gewoon wat aan laat ik had los gaat hij naar 0. Dus weet niet of dit zo hoort . En als we de stekker van de lucht massa meter afhalen loopt hij ook goed . Of we doen de stekker er weer op. En we knijpen de retour slang benzine loopt hij ook goed . Wie weet raad .
    Laatst gewijzigd door johanaudi2005; 22-05-24 om 20:58.

  2. #2
    Steven's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2004
    Leeftijd
    51
    Posts
    12.602
    Kudos
    4
    Auto
    Audi 200

    Standaard Re: 2.4 loopt slecht stationair

    Heb je de "Idle Control Valve" (ICV) al nagekeken? Als die vies is van binnen kan het zuigertje niet soepel en precies bewegen. Het zuigertje controleert de omvang van de opening waar lucht doorheen gelaten wordt (gestuurd door de ECU) en de opening groter en kleiner maakt, om het stationair toerental te stabiliseren.

    Mijn 2.8 V6 liep na aankoop ook beroerd stationair. Ik heb de ICV er uit gehaald (zit bij de 2.8 schuin achter het blok aan de passagierskant, bij de 2.4 weet ik niet), ze in een bak vol WD40 gelegd en een nachtje laten intrekken. De vloeistof was zwart de volgende morgen. Dan uitgespoeld/uitgespoten met WD40, laten drogen en weer ingebouwd. Loopt sindsdien als een naaimachientje. Kan een muntje op z'n kant laten staat als het blok goed opgewarmd is.

    Achtung. je mag een ICV **nooit** met iets als Remmenreiniger ofzo reinigen. Veel te aggresief. Ook mag je er niet met een schroevendraaier in gaan zitten porren. De micro krasjes die je daarmee veroorzaakt, verzieken de ICV.
    Audi Cabriolet 2.8L V6, Modeljaar 2000
    Audi 200 quattro Turbo 20V, Modeljaar 1990
    Tesla Model X met vleugeldeuren en orgaan vernietigende acceleraties

  3. #3

    Standaard Re: 2.4 loopt slecht stationair

    Ik kan hem niet vinden . Weet iemand misschien waar hij zit. Net auto weer aan het uitleest apparaat gehad . We zien dat de spanning van bank 1 allebei lambda sonde 0 volt zijn . Als je op het gas trapt komt er wel even spanning . En bij verhoogde vast toerental is er spanning maar loopt dan terug naar 0. Terwijl bank 2 wel goed werkt.
    Laatst gewijzigd door johanaudi2005; 23-05-24 om 18:36.

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •