Resultaten 1 tot 11 van de 11

Onderwerp: Azijn-/zure geur na het stilleggen van de motor

  1. #1

    Standaard Azijn-/zure geur na het stilleggen van de motor

    Hey Audi-liefhebbers,

    Sinds April 2005 ben ik de trotse eigenaar van een A3 Sportback 1.9 TDi.
    Gedurende enkele weken heb ik echter te maken met een azijngeur, zeer doordringende zure geur, wanneer ik de motor stilleg als ik in mijn garage ben gereden.
    Telkens ik uitstap, ruik ik die geur.

    Ik ben zonet naar mijn Audi-dealer geweest om het probleem uit te leggen. Zij hadden hierover nog nooit klachten gehad. Na een grondige inspectie (lees: gesnuffel ) bleek de geur afkomstig te zijn uit de uitlaatpijp.

    De garagisten wisten me te vertellen dat deze zure, doordringende geur komt uit de katalysator... Hieraan valt niets te doen wisten ze mij ook te vertellen... Mee leren leven dus...

    Zijn er onder jullie ook nog mensen die hiervan last hebben, of hebben gehad? En eventueel misschien een oplossing weten?

    Bedankt voor de reacties!!
    Greetz,

    -=SRS=-

  2. #2

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2004
    Posts
    2.877
    Kudos
    2
    Auto
    Audi A8

    Standaard

    Dat is niet normaal toch?
    Zo te zien heb je een hele jonge A3.

    Kunnen ze er nieteens even een andere voor je inzetten?

    Lijkt me niet om mee te leren leven met zo een geur, wie weet is het nog schadelijk voor je ook...
    2004 Audi A8L W12 6.0 Quattro Pro Line | 2011 Audi Q5 2.0 TFSI Quattro Pro Line S

  3. #3

    Standaard

    Volgens de garagisten was het een normale zaak...
    Misschien dat het na verloop van tijd nog wel mindert? Hopelijk althans...

    Ik doe niet zoveel kilometers... Ik heb de wagen van 1 april 2005 (geen aprilgrap ) en tot hiertoe staan er 7000 KM op. Niet veel dus...
    Zou het daar iets mee te maken kunnen hebben?
    Feit is wel, de eerste maanden heb ik geen last gehad van de geur. Is begonnen ergens begin oktober. Toen was het trouwens nog warm weer hier in België, maar ook nu tijdens de vrieskou ondervind ik hinder.
    Greetz,

    -=SRS=-

  4. #4

    Standaard

    ff verplaatst naar juiste afdeling
    Audi TT 1.8TQ - 2001 | Porsche 911 C4 - 2000

  5. #5

    Standaard

    Heel vreemd, is het niet zo dat je nu eens wat langere ritten hebt gemaakt of de motor wat meer hebt belast? Diesels veranderen namelijk heel erg van geur als ze langer draaien en flink warmer worden, hebben ze allemaal. Dan wordt de geur ook meer naar het zure toe...Heb het altijd al apart gevonden.

    Maar blijft op afstand moeilijk te beoordelen wat voor'n geur het precies is en hoe sterk die is natuurlijk.

    Zou me er in ieder geval nog niet bij neerleggen, want je wagen is idd. zo te zien nog erg jong. Eerst zeker weten of wat de dealer beweerd waar is, kan me bijna niet voorstellen dat je nu ineens een zure lucht krijgt van je kat. Een nieuwe uitlaat kan trouwens wel heel erg stinken wanneer ie warm wordt de eerste paar keren... Maar geen 7000 km lang.

    Richard.
    Onder invloed kun je alles, zonder invloed nix!
    Columns


  6. #6

    Standaard

    wat voor diesel heb je zoal getankt?
    "Any society that would give up a little liberty to gain a little security...
    deserves neither and will lose both!"

  7. #7

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door antiekeradio
    wat voor diesel heb je zoal getankt?
    Telkens dezelfde, bij hetzelfde tankstation.
    Altijd bij Total (Fina) hier bij ons in de straat.

    Sinds enkele weken hebben ze bij Total ook Excellium diesel (je zou iets minder verbruiken en motor zou minder lawaaierig zijn). Maar bij mijn lokale Total-verdeler is die Excellium er nog niet, dus daaraan kan het al zeker niet liggen...
    Greetz,

    -=SRS=-

  8. Ad
  9. #8
    <> joris(snaak)'s Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    6.328
    Kudos
    106
    Auto
    Audi RS4

    Standaard

    heb een diesel een kat??
    '01 rs4 641 ps

  10. #9

    Standaard

    Yep, een roet-kat.
    I like digging...

    Especially someone else his grave

  11. #10

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door TenS3
    Yep, een roet-kat.
    Mijn diesel heeft een kat als het goed is, en das geen roetkat.

    Richard.
    Onder invloed kun je alles, zonder invloed nix!
    Columns

  12. #11
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.864
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard

    Zou inderdaad eens een paar keer vullen bij een andere pomp proberen.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •