Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 20 van de 22

Onderwerp: Shake it baby :)

  1. #1

    Standaard Shake it baby :)

    Sjow.. bennik weer, nu met een nieuw topic, volledig gericht op m'n schud probleem

    In het andere topic had ik al eea genoemd qua problemen, maar nu focus ik me op 1 specifiek probleem:

    Het schudden der auto. Wat is het symptoon: De auto schud als deze warm is en stationair loopt. Dara heeft gekeken en geconstateerd dat de afstelling niet goed was, dit is gefixed, maar heeft maar nauwelijks geholpen. Althans, de cat viel er van af en is vervangen, sindsdien is de schudding erger dan ooit.

    Wat merk je er van? Als je in de auto zit hoor je wat onderdelen kraken en piepen en de auto schud voelbaar. In lage toeren voel je het ook in het koppelingspedaal, bij hogere toeren c.q. rondrijden is er nix aan de hand, ook het piepen stopt dan.

    Als je de motorkap opent hoor je dat de dynamo een beetje piept.. niet erg en simpel op te lossen. Of wel koolborstels of wel een andere halen op de sloop ofzo. Either way niet het probleem van het schudden.
    Als je op de motor steunt dan kun je het hele schudden tegenhouden, alles stopt dan met schudden en piepen. Ik heb dus wat mensen gevraagd, maar niemand wil als ik rij op de motor zitten om het schudden te stoppen, dus moet ik wat anders zoeken.

    Er piept/kraakt door het schudden aan de linkerkant van de motor wat, ik vermoed zelf dat het een motorsteun-verbinding is ofzo, aangezien dat het enige is wat ik kan zien wat los/flexibel is.

    Aan motortechnische oplossingen tegen het schudden heb ik dit gedaan:
    - afstelling
    - nieuwe bougies
    - nieuw origineel luchtfilter
    - nieuwe flens onder het luchtfilter (oude was rot)
    - nieuwe V-snaren
    - Injectiereiniger door benzine
    en er is net een nieuwe cat + voorpijp opgezet.

    Wat kan ik nog doen nu?

    En die cat. die stinkt behoorlijk, dat zal wel de verf / vet zijn die begint te roken door de verhitting, nieuwigheid.. kan het zijn dat die troep de metingen tijdelijk in de war sturen en dat ie daarom erger stationair begint te schudden, of is het meer dat de motorsteunen te week zijn oid, omdat ik het met de hand kan stoppen door erop te leunen? Zit eraan te denken de boel vast te tie-wrappen met stevige tie wraps..
    Dan weet ik iig of het los zitten van de motorophangrubbers de oorzaak is.
    Ik? Ik rijd 1 Audi S8.. of was het een 1.8S? :o)

  2. #2
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.879
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard

    Had de auto nou een geregelde of een ongeregelde kat? Als-ie geregeld is, zou ik de lambdasonde verdenken...

    Tom

  3. #3

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door tom
    Had de auto nou een geregelde of een ongeregelde kat? Als-ie geregeld is, zou ik de lambdasonde verdenken...

    Tom
    Ik zie een aantal dingen met een draadje eraan de pijp voor de cat in gaan via een schroefgat, dit doet mij vermoeden dat het een geregelde is. Ik heb de ATH niet mee (van Dara gehad 8) ), maar zal vanavond ff een blik erin werpen.
    Ik? Ik rijd 1 Audi S8.. of was het een 1.8S? :o)

  4. #4
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.879
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard

    Een overleden lambdasensor levert een schokkende motorloop op. Hij zou ook meer moeten verbruiken en moeten inhouden, bij volgas moet je er in principe niets van merken.

    Tom

  5. #5

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door tom
    Een overleden lambdasensor levert een schokkende motorloop op. Hij zou ook meer moeten verbruiken en moeten inhouden, bij volgas moet je er in principe niets van merken.

    Tom
    Bij het wegrijden.. tjah, inhouden.. hmm weet je wat het is, tis m'n eerst auto.. vind hem niet echt sloom, maar ook niet snel..
    Hij schokt iig niet tijdens het rijden. Zit er geen nieuwe bij een nieuwe cat? Het onderdeeltje wat ik zag zitten in de voorpijp (met draadjes naar de motor) zag er nieuw uit.

    Edit: Gmbl.. niet iemand nog zo'n dingetje liggen.. ?
    Ik? Ik rijd 1 Audi S8.. of was het een 1.8S? :o)


  6. #6

    Standaard

    De dynamo is iig gaar, dus daar haal ik zat. een andere voor op de sloop.
    Verder zal het wel, ik ga gewoon ff lekker rondrijden en ik kom wel naar de volgende meeting dan kunnen de experts es kijken wat ze er van vinden.. m'n vriendin wordt gek omdat ik 'spoken zoek' en uiteindelijk heb ik nog maar weinig plezier aan m'n bak gehad
    Ik? Ik rijd 1 Audi S8.. of was het een 1.8S? :o)

  7. #7

    Standaard

    idd te denken aan lambda sonde----> of wat ook zeer vaak voorkomt is de voetpakking.die scheuren vaak door! koelv sensor.

    controleer ook ff rotor en verdeler kap enzo.. meet eventueel de weerstand van de bougies kabels eens!(waarde staat erop vermeld)als er 1 tussen uit springt kwa waardes dan weetje genoeg


    veel suc7

  8. Ad
  9. #8
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.879
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door jeroen
    idd te denken aan lambda sonde----> of wat ook zeer vaak voorkomt is de voetpakking.die scheuren vaak door! koelv sensor.
    Het gaat om een monopoint-auto zonder carburateur, geen voetpakking dus. De voetpakking van het luchtfilter is ook een verdachte, maar die is al vervangen.

    Tom

  10. #9

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door jeroen
    idd te denken aan lambda sonde----> of wat ook zeer vaak voorkomt is de voetpakking.die scheuren vaak door! koelv sensor.

    controleer ook ff rotor en verdeler kap enzo.. meet eventueel de weerstand van de bougies kabels eens!(waarde staat erop vermeld)als er 1 tussen uit springt kwa waardes dan weetje genoeg


    veel suc7
    Die voetpakking is vervangen en was gescheurd. Wat is de koelv. sensor?
    En verder de rotor en verdelerkap.. kabels.. tjah.. de ellende is, de afstel-monteur zei droogjes dat ie het wel mee vond vallen allemaal, waar maak je je druk om bij een auto van 12 jaar oud. Brrrr dus misschien ist ook wel niet zo erg.. voor ik er geld in ga stouwen (naast de 560,- die er nu in zit) w8 ik eerst ffies af, ga tijdje rijden, kom een keer naar een audi-meeting en verder, rijden rijden rijden in je wagentje :P
    Ik maak mezelf en m'n vriendin momenteel een beetje gek over die auto namelijk :P Maar, ik zal dingen die ik zelf kan doen zeker terloops doen. Zoals een nieuwe dynamo, die krijst de tent ook nog eens bij elkaar.


    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door tom
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door jeroen
    idd te denken aan lambda sonde----> of wat ook zeer vaak voorkomt is de voetpakking.die scheuren vaak door! koelv sensor.
    Het gaat om een monopoint-auto zonder carburateur, geen voetpakking dus. De voetpakking van het luchtfilter is ook een verdachte, maar die is al vervangen.

    Tom
    Verder is me 'verzekerd' dat je bij een nieuwe carb met voorpijp zeker een nieuwe sonde zou moeten krijgen. Helaas kan ik alleen in de avond kijken en dan is het donker Zaterdag zie ik het dus pas.. wat ik afgelopen weekend zag was het inderdaad netjes & nieuw..

    Maarja.. zeker weten doen we het niet.
    Ik? Ik rijd 1 Audi S8.. of was het een 1.8S? :o)

  11. #10

    Standaard

    zit alles goed aangesloten?(lambda bijv)

    en stuurt garage je met een kluitje int riet ofzo? wel lekker alles monteren en geld beuren maar het probleem niet oplossen. slecht!

    moetje bij koude start ook lang starten voor dat ie aanslaat?

  12. #11

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door jeroen
    zit alles goed aangesloten?(lambda bijv)

    en stuurt garage je met een kluitje int riet ofzo? wel lekker alles monteren en geld beuren maar het probleem niet oplossen. slecht!

    moetje bij koude start ook lang starten voor dat ie aanslaat?
    Nah, ze konden het niet constateren op zich.. ik denk dat ik zat. weer terug ga om toch nog ffies te laten kijken.

    Ik zal dan zelf met licht erbij ook even gluren.
    Starten, als hij koud is start hij altijd na een keer of 3 (die slagen van je startmotor) en als ie warm is binnen 1 slag.
    Tis erg moeilijk te beoordelen of er nu wel of geen 'probleem' is.. het kan zijn dat ik te kritisch ben, al kan ik niet ontkennen dat de auto best wel schud/trilt als ie warm stationair draait.
    Ik? Ik rijd 1 Audi S8.. of was het een 1.8S? :o)

  13. #12

    Standaard

    Mkay, de dynamo is niet stuk,
    maar een lager van de waterpomp of de stuurpomp.

    Verder is het schudden acceptabel geworden denk ik,
    ik ga daar iig even nix aan doen.
    Ik denk nog na over de pomp.. zo'n lager.. tjah.. doe je eraan, tis niet direct ernstig, tis wel direct duur.
    Tis alleen bij stationair.

    Jullie een idee? M'n vriendin baalt als een stekker dat we aan die hele auto begonnen zijn, dus ik moet de komende tijd wat minder zeiken
    Ik? Ik rijd 1 Audi S8.. of was het een 1.8S? :o)

  14. #13

    Standaard

    Hehe.. al die vriendinnen zijn ook hetzelfde, niet? :P

    Maar ik heb hetzelfde probleem met mijn tikkeltje oudere 80 B2. Stationair en goed warm schud ie heel de tent bij elkaar. Starten gaat hetzelfde als bij jou. Maar als ik op mijn luchtfilter duw met een draaiende motor, dan hoor ik hem sissen en snakken naar lucht. Of niet, maar dan valt ie meestal wel uit. Bij mij is het meer het lage toerental denk ik. Dat zal binnenkort hopelijk verholpen worden door een nieuwe voetpakking. Want het is zwaar vervelend als je bij het stoplicht staat en je schud zonder dat je het eigenlijk wilt mee met de muziek... haha
    S6

  15. #14

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door dEX
    Hehe.. al die vriendinnen zijn ook hetzelfde, niet? :P

    Maar ik heb hetzelfde probleem met mijn tikkeltje oudere 80 B2. Stationair en goed warm schud ie heel de tent bij elkaar. Starten gaat hetzelfde als bij jou. Maar als ik op mijn luchtfilter duw met een draaiende motor, dan hoor ik hem sissen en snakken naar lucht. Of niet, maar dan valt ie meestal wel uit. Bij mij is het meer het lage toerental denk ik. Dat zal binnenkort hopelijk verholpen worden door een nieuwe voetpakking. Want het is zwaar vervelend als je bij het stoplicht staat en je schud zonder dat je het eigenlijk wilt mee met de muziek... haha
    LoL
    Ik heb reeds een nieuwe voetpakking, dus dat kan het niet (meer) zijn. Tis in totaal al wel veranderd, hij schud minder heftig in totaal, maar het is er nog wel. We wachten het wel af, ik zit nu dus al met een stuk lager ergens in die motor, dus heb weinig zin hier op de korte termijn wat aan te doen

    Ben nu bezig de muziek installatie op te waarderen, daarmee kan ik het schudden en kraken van het lager gewoon overstemmen
    Ik? Ik rijd 1 Audi S8.. of was het een 1.8S? :o)

  16. #15

    Standaard

    tijd voor andere auto als ik het zo allemaal hoor..

  17. #16

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door jeroen
    tijd voor andere auto als ik het zo allemaal hoor..
    Njah.. ik heb zitten kijken, maar als ik een beetje een knappe Audi 80 wil kopen nadat ik deze verkocht heb moet ik er misschien wel weer 1000 euro tegenaan smijten, naast wat ik al uitgegeven heb. Tis een autotje voor de fun, ik rij er niet mee naar m'n werk en verder weet ik nu wat er aan mankeert. Ter zijner tijd fix ik dat lager een keer, verder is er weinig aan mis wat ik zo 1-2-3 gevonden heb. So it be

    Gisteren was het glad trouwens, ging bijna de bocht uit op een rotonde, ut ging net goed. Denk wat gaat die stuurbekrachtiging in ene lekker licht :P maar eigenlijk was er geen grip
    Ik? Ik rijd 1 Audi S8.. of was het een 1.8S? :o)

  18. #17

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2004
    Leeftijd
    38
    Posts
    1.645
    Kudos
    0
    Auto
    Audi S5
    Land
    Land

    Standaard

    als je gas geeft en los en gas en los, snel
    "bonkt" je motor dan ook?
    ik had het ook,
    motorsteunrubber van wel 4 euro!
    Audi A5 Coupe 3.0TDI quattro 2008 S-line / Audi A6 Avant 2.0 FSI 2005 Pro-line
    Audi A4 avant 2.5 TDI 2005 Pro-line Business
    Audi 80 2.3e 1992 / Audi Cabriolet 2.3e 1991

  19. #18

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Friso
    als je gas geeft en los en gas en los, snel
    "bonkt" je motor dan ook?
    ik had het ook,
    motorsteunrubber van wel 4 euro!
    Njah, bonken.. hij schokt een beetje misschien.. op zich zie je de motor niet kantelen als je met de hand gas geeft en snel los laat.
    Maar op zich kan ik sowieso die rubbers eens bekijken, had er zelf ook al aan zitten denken. Is het vervangen goed te doen?
    Ik? Ik rijd 1 Audi S8.. of was het een 1.8S? :o)

  20. #19

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2004
    Leeftijd
    38
    Posts
    1.645
    Kudos
    0
    Auto
    Audi S5
    Land
    Land

    Standaard

    de rubber onder je bak is vervelend te vervangen maar die andere zijn koekie eitje, heb bij mij voor de deur zelfs kunnen doen

  21. #20

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Friso
    de rubber onder je bak is vervelend te vervangen maar die andere zijn koekie eitje, heb bij mij voor de deur zelfs kunnen doen
    Nou, ik heb dus sowieso een kapot lager, dus als ik dat ooit laat vervangen dan neem ik die rubbers meteen mee. Als ik zag hoe die voetpakking eruit zag dan weet ik zeker dat die rubbers na 12 jaar ook niet helemaal vers meer zijn
    Ik? Ik rijd 1 Audi S8.. of was het een 1.8S? :o)

Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •