Resultaten 1 tot 20 van de 20

Onderwerp: Uitlaat knallen

  1. #1

    Standaard Uitlaat knallen

    Hallo,

    Onlangs heb ik mijn Audi TT 180PK turbo voorzien van een compleet race uitlaat systeem inclusief kat vervanger. De sound en het gebul is prachtig maar waar ik me zorgen om maak is dat er bij het overschakelen iedere keer een enorme knal uit de uitlaat komt gevolgd door twee grote steekvlammen uit de dubbele pijp. Kan iemand mij tips of adviezen geven om dit te voorkomen of kan iemand mij gerust stellen dat dit niet schadelijk is voor mijn motor?

  2. #2

    Standaard

    Ik zou niet weten wat het is, misschien teveel aan benzine in je uitlaat wat dan ontbrandt ofzo.

    Het klinkt wel to-fast-to-furious-achtig! Haha...
    S6

  3. #3

    Standaard

    Dat krijg je met een open uitlaat lijn en flink wat vermogen. Als je motor "backfire" krijgt zou je dat wel merken....maar alles gaat netjes naar buiten...zou me er niet zo zorgen over maken....tenzij je motor op dat moment even hapert. Knallen is normaal bij een open uitlaat lijn. Mischien staat ie wat te "rijk" afgestelt en ontbrand er een restje benzine mengsel in je uitlaatlijn.

    Maak er es een filmpje van...ben benieuwd :P

    mzzl.
    Me owns audi soon...

  4. #4

    Standaard

    Die vlammen en knallen zijn zeer zeker niet normaal. Bij het schakelen hoort de injectie de brandstoftoevoer af te sluiten. Zit er toevallig een blow off klep op ? Als je hard optrekt en dan schakelt moet je een tsshhhh geluid horen. Bij een blow off klep krijg je het effect dat de injectie begint in te spuiten en vandaar die vlammen. Of het gezond is voor de motor, nou het lijkt me van niet. Vervangen door een diverter klep lijkt me de oplossing.

  5. #5

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rien
    Die vlammen en knallen zijn zeer zeker niet normaal. Bij het schakelen hoort de injectie de brandstoftoevoer af te sluiten. Zit er toevallig een blow off klep op ? Als je hard optrekt en dan schakelt moet je een tsshhhh geluid horen. Bij een blow off klep krijg je het effect dat de injectie begint in te spuiten en vandaar die vlammen. Of het gezond is voor de motor, nou het lijkt me van niet. Vervangen door een diverter klep lijkt me de oplossing.
    Doooooon't worry, kan totaal geen enkel kwaad. De motor staat idd te rijk afgesteld. Als je van de knallende vlammen af wil, dan ga je effe naar de garage of tuner om je wagen wat armer te laten instellen. Maar ik herhaal, dit kan helemaal geen kwaad 8)


  6. #6

    Standaard

    Ofwel je kat terugplaatsen, maar dit gaat wel een deel van de gewonnen pk's terugnemen

  7. #7

    Standaard

    Thanks heren,

    Wel wat verschillende berichten maar bij allen komt het er toch op neer dat mijn mengsel te rijk afgesteld staat. Ik zou eigenlijk niet weten of dat er zo'n blow off klep op zit. Ik denk het niet want ik hoor dat geluid niet. Alles klinkt verder heel normaal en de motor hapert niet. Ik zou mijn auto naar een garage of tuner kunnen brengen voor dit probleem maar twijvel nog of dat zij hier achter kunnen komen. Wat ik regelmatig met mijn motorfietsen doe is dat ik ze naar een testbank breng om ze af te laten stellen. Hier kan men iedere verandering waarnemen, zowel vermogenswinst als verliezen. Nu heb ik al wat geinformeert voor een testbank voor mijn auto maar gezien deze een 4X4 is wordt het toch lastig om hier een testbank voor te vinden. De meeste hebben alleen testbanken voor tweewiel aangedreven auto's. Als iemand mij een goede tip kan geven waar ik zo'n 4X4 testbank kan vinden dan hoor ik dat graag.

  8. Ad
  9. #8

    Standaard

    Rica heeft er onder andere een voor vierwielaandrijvers, is komend weekend ook een meeting (zie "Meeting").
    | The International System of Units (SI) |
    Freie Fahrt für freie Bürger.

  10. #9

    Standaard

    ja komend weekend, kan je geen filmpje maken van die vlammen lijkt me bar gezicht
    If you want to be somewhere fast, take an Audi [img][http://www.rs6.com/smilies/rs4-kiss.gif]http://www.rs6.com/smilies/rs4-kiss.gifhttp://[/img]

  11. #10
    audi a4 avant 2.5 tdi's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2004
    Leeftijd
    68
    Posts
    4.312
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard

    zaterdag in wateringen laten zien die vlammen mag ook TTmax.
    trouwens op de rollenbank met die TTvlammenmax
    maar een filmpje van die vlammen ja graag.

    jack.
    if you beat the rings then you have i car

  12. #11

    Standaard

    Ik meen zelfs dat er in de states , ja waar anders vind je zoiets , heuse vlammenwerperkits te krijgen zijn .
    Het zou gaan om een extra injector + ontsteking die in de uitlaatpijp
    gemonteerd wordt , zodat je een heuse steekvlam uit de uitlaat kunt krijgen . Afterburner of zoiets .

    Lijkt me trouwens levensgevaarlijk .

    Pat
    Waar het reglement heerst , wordt de gedachte overbodig .

  13. #12

    Standaard

    In Nederland ook al...
    http://www.audiforum.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=912

    Hmm, ze hebben je TT niet stiekem tegelijkertijd van A.L.S. (a.k.a. Bang-bang) voorzien? :twisted:
    | The International System of Units (SI) |
    Freie Fahrt für freie Bürger.

  14. #13

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2004
    Leeftijd
    38
    Posts
    1.645
    Kudos
    0
    Auto
    Audi S5
    Land
    Land

    Standaard

    das niet zon ramp >: D
    Audi A5 Coupe 3.0TDI quattro 2008 S-line / Audi A6 Avant 2.0 FSI 2005 Pro-line
    Audi A4 avant 2.5 TDI 2005 Pro-line Business
    Audi 80 2.3e 1992 / Audi Cabriolet 2.3e 1991

  15. #14

    Standaard

    Kzal eens kijken of dat ik van het weekend tijd heb om naar die meeting te gaan. Kan helaas geen filmpje maken omdat ik daar geen camera voor heb en dan moet er ook nog iemand achter me rijden die me bij kan houden

  16. #15

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2004
    Leeftijd
    38
    Posts
    1.645
    Kudos
    0
    Auto
    Audi S5
    Land
    Land

    Standaard

    kan ook koppeling instrappen :P
    Audi A5 Coupe 3.0TDI quattro 2008 S-line / Audi A6 Avant 2.0 FSI 2005 Pro-line
    Audi A4 avant 2.5 TDI 2005 Pro-line Business
    Audi 80 2.3e 1992 / Audi Cabriolet 2.3e 1991

  17. #16

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door TTmax
    Thanks heren,

    Wel wat verschillende berichten maar bij allen komt het er toch op neer dat mijn mengsel te rijk afgesteld staat. Ik zou eigenlijk niet weten of dat er zo'n blow off klep op zit. Ik denk het niet want ik hoor dat geluid niet. Alles klinkt verder heel normaal en de motor hapert niet. Ik zou mijn auto naar een garage of tuner kunnen brengen voor dit probleem maar twijvel nog of dat zij hier achter kunnen komen. Wat ik regelmatig met mijn motorfietsen doe is dat ik ze naar een testbank breng om ze af te laten stellen. Hier kan men iedere verandering waarnemen, zowel vermogenswinst als verliezen. Nu heb ik al wat geinformeert voor een testbank voor mijn auto maar gezien deze een 4X4 is wordt het toch lastig om hier een testbank voor te vinden. De meeste hebben alleen testbanken voor tweewiel aangedreven auto's. Als iemand mij een goede tip kan geven waar ik zo'n 4X4 testbank kan vinden dan hoor ik dat graag.
    Als je een blow off klep hebt dan weet je dat .. Iedere keer dat je dan schakelt hoor je idd dat tsssh geluid.. beetje vergelijkbaar met geflitst worden, ook dat weet je als het je gebeurt ..
    In Nieuw Zeeland waar ik vorig jaar een tijdje was hebben heel veel jongeren (boyracers worden ze daar genoemd) dat op hun auto.. Een geluidje dat je iedere keer overduidelijk hoort..

  18. #17

    Standaard

    De 1.8T heeft een diverter valve in plaats van een dump valve en die blaast niet zo duidelijk hoorbaar af...
    | The International System of Units (SI) |
    Freie Fahrt für freie Bürger.

  19. #18

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2004
    Leeftijd
    38
    Posts
    1.645
    Kudos
    0
    Auto
    Audi S5
    Land
    Land

    Standaard

    ik vind dat geluidje echt wel strak en wat is er nou mis met wat flammetjes uit je pijp?
    Audi A5 Coupe 3.0TDI quattro 2008 S-line / Audi A6 Avant 2.0 FSI 2005 Pro-line
    Audi A4 avant 2.5 TDI 2005 Pro-line Business
    Audi 80 2.3e 1992 / Audi Cabriolet 2.3e 1991

  20. #19

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door 340@7000
    De 1.8T heeft een diverter valve in plaats van een dump valve en die blaast niet zo duidelijk hoorbaar af...

    En in combi met openluchtfilter??


    Sorry, had *edit* in plaats van *quote* te pakken :oops: en daardoor je bericht een beetje ver*****. 340@7000
    Het is geel en vliegt over de weg........
    http://www.cardomain.com/id/much2much

  21. #20

    Standaard

    Geen ervaring mee, maar in dit topic staat er wel wat over:
    http://www.audiforum.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=899


    De plaatje bij de link was niet bijzonder leesbaar. Veel succes met je PC.
    | The International System of Units (SI) |
    Freie Fahrt für freie Bürger.

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •