Resultaten 1 tot 8 van de 8

Onderwerp: 2.2T 10v krukas poelie demonteren?

  1. #1

    Standaard 2.2T 10v krukas poelie demonteren?

    Dag mensen,

    ik ben nu een dag bezig geweest om de poelie te demonteren. Het volgende probleem de poelie kwam natuurlijk niet los. Ik heb de 4 inbusboutjes verwijderd. Normaal gesproken pak je de poelie er zo af met wat timmerwerk. Tussen de poelie en de 'krukas' zit een groot rubber. ik zelf denk dat die er mee af moet komen. ik heb vanalles geprobeerd, warm stoken, los timmeren met blok hout ertussen, breekijzer, poelie trekker. iemand mischien tips? schuift de poelie op het rubber er van af. De grote bout moet ik gewoon laten zitten toch?

    mvg,

    Boy

  2. #2

  3. #3
    Lutser Sander's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Leeftijd
    43
    Posts
    16.279
    Kudos
    302
    Auto
    Audi SQ5
    Land
    Land

    Standaard

    uhhh, je gaat toch niet hameren op je krukaspoelie? Dan ram je je krukaslager en weet ik wat nog meer zo mee naar de filistijnen!

    Je moet je grote bout losdraaien mbv speciaal gereedschap wat zich klemzet in de "botsingvanger" (of wat het ook is), die bout zit enorm vast, dus zonder dat gereedschap gaat het je niet lukken. Als ik het me goed herinner zit ie met 750Nm vast.

  4. #4

    Standaard

    idd de grote bout in het hart van de pulie. Je hebt een locking tooltje nodig. Je kunt het zelf makkelijk maken. Een vierkante pijp met een gat erin waarin de nok valt die in de poelie gegoten zit. Daaraan vast weer een lang stuk staal (arm) wat je op de grond laat rusten. Dan kun je hem losmaken. op vast te zetten is het bij de 20V 450 NM of 300 nm en 180 graden, maar daar ben ik niet heel zeker van.....

    Suc6
    RS2 RS-blau - 315 HP
    RS2 Zwart - 315 HP
    Sport Quattro, 1005 HP
    www.highoctane.nl

  5. #5

    Standaard

    die grote bout moet idd los, en die zit met of 450 Nm of 350 Nm vast 350 Nm in het geval er een blokkeertool is gebruikt bij het vastzetten, diezelfde tool is ook wel makkelijk om de bout weer los te draaien en is idd zoals jeffer zegt gemakkelijk zelf te maken.
    zelf heb ik dat stuk speciaalgereedschap bij de dealer geleend en op papier nagetekend zodat ik 'm na kan maken.

    ik hoop voor je dat die poelie niet teveel beschadigd is door je timmerwerkzaamheden
    my first quattro was a wilkinson


  6. #6

    Standaard

    Als het je lukt de poelie eraf te krijgen :P check dan of het ingegoten nokje nog heel is. De kans bestaat dat deze afbreken bij verkeerde (de)montage. Vervangen is de beste optie.....
    RS2 RS-blau - 315 HP
    RS2 Zwart - 315 HP
    Sport Quattro, 1005 HP
    www.highoctane.nl

  7. #7

    Standaard

    check dat was ik ff vergeten, omdat bij mijn oudi die poelie er ook niet af wilde (voordat ik dat stukje gereedschap had) was dat nokje door al dat geweld ook afgebroken
    my first quattro was a wilkinson

  8. Ad
  9. #8

    Standaard

    ok thnx, net ff bij Coen Donkers geweest en heb nu zelf tool gemaakt. vriendelijk bedankt allemaal!

    gr. Boy

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •