Pagina 29 van 39 EersteEerste ... 19252627282930313233 ... LaatsteLaatste
Resultaten 561 tot 580 van de 780

Onderwerp: Acetone_as_a_Fuel_Additive

  1. #561
    Henkjan's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Leeftijd
    58
    Posts
    5.770
    Kudos
    51
    Land
    Land

    Standaard

    kijk, als we weten welke onderdelen mogelijk aangetast worden en daardoor een gevaar opleveren, dan zou je kunnen proberen die te vervangen door een exemplaar dat wel tegen aceton bestand is. voor iets als o-ringen is dat vast wel te doen, voor andere wordt dat wellicht moeilijk.


    duo quattro's: '83 80quattro, '95 coupé S2 Abt C5

  2. #562
    heijnens's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2006
    Posts
    138
    Kudos
    0
    Auto
    Audi S8

    Standaard

    Ik gebruik een koe spuit om de aceton in de tank te injecteren.
    (Een trechter die het klepje (anti klotsklep) wegduwt is ook goed.)
    Deze spuit heeft dus een rubber, zoals iedere spuit. Dit rubber wordt bij iedere keer dat ik het gebruik blootgesteld aan zuivere aceton. Als dit rubber gaat degenereren weet ik genoeg.
    Har

  3. #563

    Standaard

    het schijnt dat vooral achterdiffs er erg slecht tegen kunnen

  4. #564
    RS6 C5, A3 1.9 TDIe Eszes's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2004
    Posts
    13.464
    Kudos
    2

    Standaard

    ... hoewel...
    RS6 C5
    A3 TDIe

  5. #565
    Henkjan's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Leeftijd
    58
    Posts
    5.770
    Kudos
    51
    Land
    Land

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door heijnens
    ...... Als dit rubber gaat degenereren weet ik genoeg.
    .... over die spuit. er zijn enorm veel verschillende soorten kunstof en rubber, dat het met de ene goed gaat zegt helemaal niets over hoe een andere soort reageert.


  6. #566

    Standaard

    Trouwens, bij gebruik van injectorreiniger ging de rubber leiding bij het filter lekken............
    Of was dat toeval? :oops: [/i]

  7. #567

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door basvag
    Trouwens, bij gebruik van injectorreiniger ging de rubber leiding bij het filter lekken............
    Of was dat toeval? :oops: [/i]
    Injectorreiniger. Oplosser van alles! :wink:
    Present: Skoda Octavia III Combi 1.4 TSI EBL / 1986 Audi 90 type81
    Past: 2009 Audi A3 1.4 TSI S-tronic 1998 Audi A4 1.8 5V 1988 Audi 80 1.8S 1987 Audi 80 1.8 1983 Audi 80 1.6 CL

  8. Ad
  9. #568

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ACOQ
    Het rubberen verbindingsstuk tussen vulpijp en tank krijgt het ook over zich heen (in pure vorm zelfs),
    Yep, dit realiseerde ik me ook toen ik de eerste keer de aceton erin goot. Dit pijpje is dan ook zeker een onderdeel dat ik wil gaan 'testen' op acetonbestendigheid.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door AOCQ
    maar persoonlijk vind ik dat sowieso een onderdeel dat regelmatige vervanging behoeft.
    Dit heb ik overigens nooit eerder gehoord... Is dat raadzaam? Zoveel heeft zo'n pijpje nou toch ook weer niet te lijden? (Onder normale omstandigheden dan).


    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Henkjan
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door heijnens
    ...... Als dit rubber gaat degenereren weet ik genoeg.
    .... over die spuit. er zijn enorm veel verschillende soorten kunstof en rubber, dat het met de ene goed gaat zegt helemaal niets over hoe een andere soort reageert.
    Ja, als je het over injectiespuiten hebt voor medisch gebruik, kan ik me wel voorstellen dat deze eerder zal bezwijken dan een onderdeel van het brandstofsysteem van een auto. Nou werk ik toevallig in een ziekenhuis, dus zal ook een spuitje onderwerpen aan de test :-D

  10. #569
    ACOQ's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2003
    Leeftijd
    47
    Posts
    3.193
    Kudos
    0

    Standaard

    Dat verbindingsstuk zit gewoon met twee jubileumklemmen vast. Rubber vergaat altijd in de loop der jaren, en dus zeker op de knelpunten. Zelfde idee als bij een radiateurslang dus, als ze kapot gaan gaan ze bij de klem kapot.
    /me werkt ook in een ziekenhuis en heeft de test al eens uitgevoerd met een spuit van het merk BD. Deze leek er tegen te kunnen. Ik zou het echter niet gebruiken omdat er een soort glijpasta gebruikt wordt in deze spuiten om de plunjer soepeler te laten lopen. Die pasta wil ik niet in mijn tank hebben.
    Koekje erbij?

  11. #570

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ACOQ
    Dat verbindingsstuk zit gewoon met twee jubileumklemmen vast. Rubber vergaat altijd in de loop der jaren, en dus zeker op de knelpunten. Zelfde idee als bij een radiateurslang dus, als ze kapot gaan gaan ze bij de klem kapot.
    In het geval van een rubberen slang heb je helemaal gelijk. Dat pijpje bij mijn 100 is volgens mij van aluminium Misschien een modificatie van de vorige eigenaar.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ACOQ
    *ACOQ werkt ook in een ziekenhuis en heeft de test al eens uitgevoerd met een spuit van het merk BD.
    BD... de "Discardit" of de "PlastiPak"? De eerste heeft nl. een plastic plunjer en die andere heeft idd een rubberen plunjer en dat 'glijvet'.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ACOQ
    Deze leek er tegen te kunnen. Ik zou het echter niet gebruiken omdat er een soort glijpasta gebruikt wordt in deze spuiten om de plunjer soepeler te laten lopen. Die pasta wil ik niet in mijn tank hebben.
    Maar dat vet is meer een coating voor de binnenkant van de spuit. Dan heb je het nog niet eens over een milliliter! Wat, nog geen nano-milliliter Dus dat lijkt MIJ iig geen bezwaar. Maar dat je zelf weten natuurlijk

  12. #571
    ACOQ's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2003
    Leeftijd
    47
    Posts
    3.193
    Kudos
    0

    Standaard

    Heb de Plastipak getest. Heb ook nog een paar Codan spuiten met plastic plunjer liggen, zal ik ook eens testen.
    De hoeveelheid vet is idd erg minimaal nu ik er zo over nadenk .
    Joris is toevallig ook MIT-er?
    Koekje erbij?

  13. #572

    Standaard

    Trouwens, dat vet lost meteen op zodra je de spuit volzuigt met aceton :idea: (Had ik eerder kunnen bedenken, haha!)

    Offtopic: Maar ehh, ik ben geen MIT-er...! Ken die term ook niet. Betekend het iets van Medisch IT-er?? Ik heb een aantal jaar in het centraal magazijn gewerkt en deed de automatische bevoorraading door het hele gebouw. Sinds twee jaar werk ik in de apotheek, bij de logistiek. En dit alles bij het UMC Utrecht.

  14. #573
    ACOQ's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2003
    Leeftijd
    47
    Posts
    3.193
    Kudos
    0

    Standaard

    Nouwwww, dat was dus iets wat ik zelf vreemd vond; het vet lostte niet op in aceton..... Geen chemicus, wat voor vet het is weet ik dus ook niet.

    Om niet te zeer af te dwalen: Wie doet wat?
    Koekje erbij?

  15. #574

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Alexd
    @quatrostyle
    Aceton in Leeuwarden:
    Even opgezocht: zaak heet Kruisinga, zit aan Zuidvliet 16 (is de zuidzijde van Noordvliet).
    Zit aan weg die tussen centrum en Mediamarkt loopt.

    En niet meteen alles opkopen he....
    ben er vrijdag ff langs geweest en ja nu is het op :oops:
    my first quattro was a wilkinson

  16. #575

    Standaard

    Volgens mij moet je ff langs de politie in tilburg, die hebben van de week in Goirle nog wat vaatjes aceton gevonden ...
    Mischien kan je ze er vanaf helpen.
    A4 B5 2.6 V6, FL2 TD4 , P5B 3.5 V8

  17. #576

    Standaard

    is dat zo? waarom zijn die in beslag genomen?
    my first quattro was a wilkinson

  18. #577

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door quattrostyle
    is dat zo? waarom zijn die in beslag genomen?
    Omdat het gebruikt wordt voor de productie van synthetische harddrugs (XTC)?

    XTC-lab in Goirle was toch prominent voorpagina nieuws (Ok, voor De Telegraaf maar toch...)
    | The International System of Units (SI) |
    Freie Fahrt für freie Bürger.

  19. #578
    Alexd's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2005
    Leeftijd
    53
    Posts
    233
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard

    Goh, dat spul is echt overal goed voor

    betekent dat wel dat het wellicht alleen nog 'op recept' te krijgen is voor particulieren?

  20. #579

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door 340@7000
    Omdat het gebruikt wordt voor de productie van synthetische harddrugs (XTC)?

    XTC-lab in Goirle was toch prominent voorpagina nieuws (Ok, voor De Telegraaf maar toch...)
    sorry lees geen Telegraaf en gebruik geen drugs
    my first quattro was a wilkinson

  21. #580

    Standaard

    Je leest/hoort ook geen nieuws dus?
    S6

Pagina 29 van 39 EersteEerste ... 19252627282930313233 ... LaatsteLaatste

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •