Pagina 35 van 39 EersteEerste ... 25313233343536373839 LaatsteLaatste
Resultaten 681 tot 700 van de 780

Onderwerp: Acetone_as_a_Fuel_Additive

  1. #681
    Henkjan's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Leeftijd
    58
    Posts
    5.770
    Kudos
    51
    Land
    Land

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Maagd
    Ga denk ik ook maar eens een meet traject opzetten.

    Want dames en heren, zoals al eerder door een mede forummer gemeld :

    Meten is weten........
    en zo is t maar net!

    ik heb in dit topic
    http://audiforum.nl/phpBB2/viewtopic.php?p=418535
    een excel sheet geplaatst die je kan gebruiken om je verbruik te volgen. met kant&klare grafieken van verbruik in de tijd en afgezet tegen gemiddelde snelheid

  2. #682

    Standaard

    Ik ben bereid om aan de hand van deze excel sheet eens een amateur-onderzoek aan te leggen.

    Wie doet er mee? Misschien kunnen we na x aantal runs wat info samengooien.
    B58D1Z www.audib5.blogspot.com

  3. #683

    Standaard

    Mijn bevindingen met mijn '86 GV urquattro en Aceton:

    Voorheen altijd 98 ongelood getankt bij de Tango en reed gemiddeld 550km op 80 liter (tank van 90 liter). Als ik veel lange stukken reed was het verbruik minder en haalde gemiddeld zo'n 600km, nog niet echt veel maar het is dan ook een urquattro :-)

    Begin zomer 2006 ben ik Aceton gaan gebruiken (100ml op 80-85 liter, dus nog ruim onder het maximum %) en zag het vebruik langzaam dalen, maar veel belangrijker, ik voelde echt verschil in vermogen. Op dat moment was de turbo nog dringend aan vervanging toe, maar merkte ondanks dat toch echt verschil: hij trok gewoon beter bij hetzelfde toerental.

    Na 4 flesjes en 4 tankbeurten later moest de auto APK gekeurd worden en net een week voor de keuring was het (nog orginele) uitlaatspruitstuk gescheurd na ruim 295000km (nog netjes). Opmerkelijk detail was dat ik met de laatste tankbeurt maar liefst 700km heb kunnen rijden waarvan ongeveer de 1/3 met het gescheurde spruitstuk (je zou daardoor juist meer zou moeten verbruiken, dus hou ik de Aceton voor het betere verbruik aansprakelijk).

    Op dat moment was ik toch wel even heeel erg geschrokken van mijn gescheurde spruitstuk: zou dit door de Aceton gekomen zijn of was het louter toeval? Toch maar weer snel 90 liter gewone benzine getankt, of liever gezegd V-Power 95 (op zich een prima alternatief voor 98 ongelood, maar raadt het echter gevoelsmatig af voor een urquattro vanwege het iets lagere octaan gehalte van 97 in V-Power 95 ipv 98).

    Om een lang verhaal kort te maken: de auto is nu weer gerepareerd (oa. nieuw Dialynx spruitstuk en nieuwe turbo) en is afgesteld op ~1.0% CO (nog steeds V-Power 95). Die resterende halve tank was dus zo leeg en was weer het tijd voor de (uitgestelde) APK en nieuwe tankbeurt.

    Om woensdag 14.30 weer volgetankt met Tango 98 ongelood en wederom (eigenwijs als ik ben) 1 flesje Aceton toegevoegd van 100ml en 2 uur later laten keuren met de vraag om het CO% te noteren: deze was nu 0.7% -voor een auto uit 1986- een heel net resultaat.

    Ik zal mijn toekomstige bevindingen over verbruik en vermogen hier melden.

  4. #684

    Standaard

    Nou, da's mooi gedetailleerd!

    Wederom wachten we in spanning... ;-)
    Appie :cool:

    Een schizofreen is nooit alleen...

  5. #685
    QuattroNL's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Leeftijd
    54
    Posts
    6.426
    Kudos
    8
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard

    Toch wel een opmerkelijk resultaat, zeker in een UrQ.
    Mijn WR-UrQ haalt altijd wel 1:10 maar ik rij (meestal) toch wel rustig.
    Heb er 1 keer Aceton in gegooid (150ml op 90 liter RON98) maar merkte weinig verschil in verbruik en prestaties.
    Misschien is het pas na een aantal tankbeurten merkbaar 8)

    Mochten je resultaten over langere periode hetzelfde positieve effect blijven houden dan ga ik denk ik van het voorjaar (als de UrQ uit 'r winterslaap mag ontwaken) weer met Aceton aan de slag.

    En dat je uitlaatspruitstuk nu opeens gescheurt is is puur toeval. Een UrQ staat erom bekend dat ze vaak kapot gaan. (is gelijk je rechter motorsteun vervangen? Da's meestal de oorzaak van het scheuren van je uitl.spr.stuk)


  6. #686

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door QuattroNL
    ...
    is gelijk je rechter motorsteun vervangen? Da's meestal de oorzaak van het scheuren van je uitl.spr.stuk
    Heeej F... motorsteun was gelukkig niets mis mee. Dat 10V spruitstuk van Audi is trouwens NLA en ben je dus aangewezen op een Dialynx of het Audi 2-delige spruitstuk dat niet lekker past op een urq 10V (turbo downpipe zit nl. in de weg). Heb je echter een MB dan heb je helemaal een probleem want die trekt Dyalinx spruitstukken krom als een natte krant. Lassen is ook geen optie, dus maak je borst maar nat als jouw spruitstuk ooit scheurd (325 GBP ex. VAT en porto).

    Heb mijn auto trouwens laten maken bij Erik Teunis in Wierden (was nogal wat mis mee, ik noem een nieuwe hoofd radiateur, ophangrubbers achterdiff, keerring versnellingsbak, kleppen afgesteld, gepoedercoat kleppendeksel en tandriemkap, oliekoeler slang, turbo revisie en spruitstuk). Kostte wel een arm en been maar hij trekt nu weer als nieuw met 300K km op de teller! Aanradertje!

  7. #687
    Henkjan's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Leeftijd
    58
    Posts
    5.770
    Kudos
    51
    Land
    Land

    Standaard

    ik zag gisteren avond bij Pauw en Witteman een hele andere toepassing van aceton...... beetje luguber...

    btw: ik persoonlijk zou nooit Tango of 95 in een ur stoppen... die zou ik lekker verwennen met lekkere BP Ultimate 98. met een Tango in de buurt zijn de merkpompen meestal ook goedkoper dan normaal. en m'n typ85 coupé loopt daar nog eens flink zuiniger mee ook, zie dit topic.
    idd, ik heb t niet op witte pompen. ik was laatst met een lege tank in m'n S2 in D met als enige pomp een Jet. dus een paar liter er in om de volgende pomp te kunnen halen. ik merkte meteen dat-ie meer geluid maakte dan op BP... kan natuurlijk dat ik het me verbeeld en het wilde horen, maar toch. dus snel er Aral/BP Ultimate 100 in gedaan, en o-o-o wat vondt-ie dat lekker.

  8. Ad
  9. #688

    Standaard

    Ik hou het nog altijd vol. Rij nog altijd tank voor tank met dezelfde toevoeging aceton...

    Vraag me af wie er nog zo volhardend is? kan me voorstellen dat er al wat mensen ermee gestopt zijn.
    B58D1Z www.audib5.blogspot.com

  10. #689

    Standaard

    @henkjan dat heb ik ook op tv gezien idd
    my first quattro was a wilkinson

  11. #690

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door A4-fahrer
    Ik hou het nog altijd vol. Rij nog altijd tank voor tank met dezelfde toevoeging aceton...

    Vraag me af wie er nog zo volhardend is? kan me voorstellen dat er al wat mensen ermee gestopt zijn.

    En wat zijn de bevindingen over het geheel?
    Appie :cool:

    Een schizofreen is nooit alleen...

  12. #691

    Standaard

    Ben ik ook wel benieuwd naar.
    Automotive Engineering = German Engineering !
    Een doordenkertje: Kein Substitut für Freude am Fahren durch Vorsprung durch Technik!

  13. #692

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door A4-fahrer
    Vraag me af wie er nog zo volhardend is? kan me voorstellen dat er al wat mensen ermee gestopt zijn.
    ik rijdt nog altijd met aceton en zal het ook blijven gebruiken
    my first quattro was a wilkinson

  14. #693
    Henkjan's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Leeftijd
    58
    Posts
    5.770
    Kudos
    51
    Land
    Land

    Standaard

    houden jullie je verbruik gedetailleerd bij? dan zou je eens een tijdje met gewoon sap kunnen gaan rijden om te zien of je een effect ziet.


    duo quattro's: '83 80quattro, '95 coupé S2 Abt C5

  15. #694

    Standaard

    Heb nu 5 keer circa 55 liter getankt.
    Elke tankbeurt 80 ml acceton toegevoegd en het verschil is vrij marginaal te noemen.
    Ik ben er nog niet echt volledig van overtuigd om de overstap van additieven zoals acceton te blijven gebruiken.
    audition

  16. #695

    Standaard

    Ik gooi het erbij, bij elke tankbeurt, rij er eigenlijk niet meer zonder, omdat ik persoonlijk overtuigd ben, dus ben bang dat ik een slecht subject zal zijn voor een mogelijk wetenschappelijke benadering...
    B58D1Z www.audib5.blogspot.com

  17. #696

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Henkjan
    btw: ik persoonlijk zou nooit Tango of 95 in een ur stoppen... die zou ik lekker verwennen met lekkere BP Ultimate 98.
    ...dat zou ik ook zeggen als ik geen urq had voor dagelijks gebruik

  18. #697

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door QuattroNL
    Heb er 1 keer Aceton in gegooid (150ml op 90 liter RON98) maar merkte weinig verschil in verbruik en prestaties.
    Misschien omdat 150ml te veel is? Bij een te hoge verhouding (wel een beetje afhankelijk van type/leeftijd motor) gaat hij juist meer verbruiken beweerd men...

  19. #698
    QuattroNL's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Leeftijd
    54
    Posts
    6.426
    Kudos
    8
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door hotswank
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door QuattroNL
    Heb er 1 keer Aceton in gegooid (150ml op 90 liter RON98) maar merkte weinig verschil in verbruik en prestaties.
    Misschien omdat 150ml te veel is? Bij een te hoge verhouding (wel een beetje afhankelijk van type/leeftijd motor) gaat hij juist meer verbruiken beweerd men...
    150ml op 90l was een beetje de verhouding die eszes had aangegeven.
    Maar ok, iedere motor kan weer een andere verhouding hebben.
    Ik zal in het voorjaar eens 100ml proberen.

    En tja, als je een UrQ als dagelijkse auto wilt rijden dan zijn (o.a.) de hoge benzinekosten de consequentie. Ik zou zeker geen 95 tanken (pingelen heb je niet altijd in de gaten en is erg slecht voor de motor).
    Zelfs in mijn eenvoudige Coupe GL tank ik 98, gewoon omdat ie daarvoor gemaakt is.

  20. #699

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door QuattroNL
    Ik zou zeker geen 95 tanken (pingelen heb je niet altijd in de gaten en is erg slecht voor de motor)
    Even voor de duidelijkheid, in mijn oorspronkelijke topic werd gesproken over V-Power 95, dus geen gewone 95! Mijn urq reed trouwens prima op V-Power 95 (is eigenlijk RON97) maar omdat ik Aceton gebruik doe ik dat liever niet ook nog eens in VP 95 aangezien daar waarschijnlijk ook al Aceton of andere troep in zit en dan wordt het een smeerboeltje

  21. #700

    Standaard

    Hotswank, stel jezelf en je Urq eens voor in de showroom, we zijn hier namelijk verlekkerd op mooie fotos van mooie wagens.
    Automotive Engineering = German Engineering !
    Een doordenkertje: Kein Substitut für Freude am Fahren durch Vorsprung durch Technik!

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •