Pagina 12 van 12 EersteEerste ... 289101112
Resultaten 221 tot 224 van de 224

Onderwerp: 2.0tdi sneller dan 3.2Fsi benzine!

  1. #221

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door haroldv
    dat kun je tevens stellen bij de acceleratie van 0-100km/h. Een benzine redt dat in de 2e versnelling, een diesel niet.
    Sorry, maar dit slaagt nergens op. 0-100 is toch geen herneming. Feit is dat diesels idd een enorme weg hebben afgelegd tov 20 jaar terug. Eveneens een feit is bij een benzine een tandwieltje terugschakelen en in de meeste gevallen bij gelijkwaardige motorspecificaties zal de diesel het onderspit moeten delven.
    Automotive Engineering = German Engineering !
    Een doordenkertje: Kein Substitut für Freude am Fahren durch Vorsprung durch Technik!

  2. #222
    haroldv's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2005
    Leeftijd
    53
    Posts
    1.308
    Kudos
    1

    Standaard

    daarom schreef ik tevens: je kiest een meetwaarde (0-100 of 120-140 in V) en vergelijkt dan 2 totaal anders manifesterende motoren. Het blijft appels met peren en iedereen moet het zijne erbij kiezen. Ik ga, emotioneel/geluid voor benzine, maar mijn boekhouder/acceleratiegevoel gaat voor diesel/turbo.
    Ieder voor zich.
    Assumption is the mother of all fuckups.

  3. #223

    Standaard

    Blijf bij mijn standpunt. Dat het een persoonlijke keuze is, geef ik grif toe. Daarom combineer ik beide: zelfontbrandertje voor de vele kilometers en benzine slurper voor het leukere werk. Qua acceleratiegevoel moet de Urq niets onderdoen voor de TDI. Turboboostje van 3500 rpm tot 6000 rpm!
    Automotive Engineering = German Engineering !
    Een doordenkertje: Kein Substitut für Freude am Fahren durch Vorsprung durch Technik!

  4. #224

    Standaard

    Ik ben er ook mee eens dat de oude generatie diesels veel betrouwbaar zijn... geen electronica maakt m nou eenmaal veel betrouwbaarder.


    Kijk maar naar mercedes, wie kent de oude 5cil diesel nou niet? onverwoestbaar en super betrouwbaar, is tegenwoordig wel anders bij MB...
    A4 Avant 3.0tdi quattro

Pagina 12 van 12 EersteEerste ... 289101112

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •