Resultaten 1 tot 12 van de 12

Onderwerp: Sportfilter => beter geluid ?!

  1. #1

    Standaard Sportfilter => beter geluid ?!

    Een vriend van me heeft me verteld dat je met een diesel een evendiep geluid kan krijgen als een naft + een 15 a 20 Pk winst.

    en dit allemaal door een andere sportfilter te steken (nu wel een speciaal model)

    wat ik me afvroeg was, of dit effectief zo is.

    Men vader (werkt in de autobranche) heeft hierzo zijn twijfels bij maar zegt wel dat de markt tegenwoordig wel zeer uitgebreid en geëvolueerd is.

    Daarom mijn vraag op dit forum...

    Is het mogelijk om een Audi 80 1.9TD sport zijn motorgeluid mooi dieper te laten klinken door gebruik te maken van een nieuwe sportfilter?

    en gaat dit veel invloed hebben op het verbruik / 100 km ?

    Wat denken jullie...

    alvast bedankt!

    .Tom

    foto1
    foto2
    foto3

    meer heb ik er voor de moment nog niet echt..
    Verdomd interessant, maar gaat u verder...
    [img][http://www.informatiiauto.ro/graphics/images/logos/audi_logo.jpg]http://www.informatiiauto.ro/graphics/images/logos/audi_logo.jpg[/img] Voorsprong door techniek

  2. #2
    RS6 C5, A3 1.9 TDIe Eszes's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2004
    Posts
    13.464
    Kudos
    2

    Standaard

    Nou zo'n filter wil ook wel...

    Een filter alleen doet vrijwel niets; ik heb een keer verschillen gemeten, maar die zijn minimaal.

    Een nieuwe airbox met filter kan wel zin hebben, mits een goede. Maar meer dan enkele pk's krijg je er niet bij. Wel in combinatie met chiptuning; dan wint de airbox extra.

    Het geluid verandert wel; of het beter is? In ieder geval luider.
    RS6 C5
    A3 TDIe

  3. #3
    Chaos's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2004
    Leeftijd
    44
    Posts
    11.405
    Kudos
    2
    Auto
    Audi 200
    Land
    Land

    Standaard

    kennis van mij kreeg een keer een aanbod van K&N, ze hadden een nieuw filter voor zijn type auto. als ze het op zijn auto mochten testen kreeg hij het filter gratis. bij hem (2liter turbo motor) scheelde het zo'n 4pk, dat is een gemeten waarde dieje in de praktijk nooit zult merken.

    ik dnek datje bij een 1.9TD minder winst zult halen... en nogmaals een paar pk meer of minder merk je natuurlijk nooit!

    geluid kan wel veranderen... bij een benzine zeker, maar dat verschilt ook weer heel erg per auto en per luchtfilter... ofje er bij een TD wat van zult merken... geen id, neit zoveel verwacht ik
    Audi 200 Quattro 20V | 2.2T 220pk | KONI Sport geel | H&R 40mm verlaging | 16" BBS V8 | GTM oliekoeler | GTM radiator | CAC RVS exhaust


  4. #4

    Standaard

    dus een luchtfilter in combinatie met een chip geeft meer dan enkele pk's?

  5. #5

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2004
    Leeftijd
    45
    Posts
    303
    Kudos
    0
    Auto
    Audi TT

    Standaard

    Een open luchtfilter koop je voor het geluid, als je kritischer bent zie je dat
    zo'n ding warme lucht aan zuigt uit de motorruimte, dit is niet goed want warmere lucht bevat minder zuurstof dus minder vermogen.
    Als je echt wat wilt zul je moeten investeren in een airbox.


  6. #6

    Standaard

    Kijk eens op de site van BMC: http://www.bmcairfilters.com/infoCDA.asp
    Deze airbox heb ik ook en wordt ook gebruikt in de racerij.
    Pedro heeft laatst het vermogen gemeten voor en na montage van deze airbox op een A3 1.8T. Het scheelde toch 7 pk.
    Ze zijn niet goedkoop, kosten ongeveer €260,- en het geluid is niet zo brullend als bij een open luchtfilter.

    Romano

  7. #7

    Standaard

    mjah die extra pk doen er nu niet echt toe

    moet nog bekomen van men flitsfoto tegen 168 op autostrade...

    wat me wel intresseerd is dat diepe machtige geluid...

    wat denken jullie dat het beste is om dat te verkrijgen?
    Verdomd interessant, maar gaat u verder...
    [img][http://www.informatiiauto.ro/graphics/images/logos/audi_logo.jpg]http://www.informatiiauto.ro/graphics/images/logos/audi_logo.jpg[/img] Voorsprong door techniek

  8. Ad
  9. #8

    Standaard

    met een diesel, en zeker een simpele TD, zal het effect niet zo bijzonder zijn vrees ik......
    "Any society that would give up a little liberty to gain a little security...
    deserves neither and will lose both!"

  10. #9

    Standaard

    Bij een benzine motor kan je bijvoorbeeld een aluminium aanzuigbuis nemen met een openlucht filter.. In combinatie met een dikke regenpijp naar achteren..

    Diesel? Lekker zo laten zou ik zeggen..
    A4 2002 v6 tdi + Toyota Supra single turbo

  11. #10

    Standaard Luchtfilter

    Op diesel echt totaal geen effect... kun je je geld beter inversteren in een chiptuning.

    Diesel heeft namelijk haast geen lucht nodig i.t.t. een benzine motor die juist wel heel veel lucht nodig heeft bij verbranding.
    A6 Avant S-Line 3.0 TDI Quatro Tip Tronic (tuned) - Model 2007
    A5 Cabrio S-Line 2.0 TFSI Quatro S-Tronic (tuned) - Model 2012

  12. #11

    Standaard

    Al die luchtfilters is geldklopperij,eerst een ramair..zelfde geluid 0 extra pk's nou heb ik een BMC,doet ook niks en het geluid is hetzelfde,en dat bij een getunede benzine motor...

  13. #12

    Standaard Jaaaaaaa tunen bij HARTOG !!!

    Nou vrijdag 10 maart gaat het gebeuren...

    komen er zeker 30 PK bij de reeds 140 PK
    A6 Avant S-Line 3.0 TDI Quatro Tip Tronic (tuned) - Model 2007
    A5 Cabrio S-Line 2.0 TFSI Quatro S-Tronic (tuned) - Model 2012

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •