Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 20 van de 28

Onderwerp: Dagje Chiptune shoppen

  1. #1

    Standaard Dagje Chiptune shoppen

    Vandaag ben ik ff gaan kijken naar de verschillende chippies voor mijn (nog 1 maand wachten) S3.
    Ik begon bij Audi Wittebrug!
    Een chip van ABT kost rond de 2500 euro, vermogen stijgt van 210 naar 250pk (0-100 in 6,2) en er geldt slechts garantie op de chip zelf!!!
    Niet echt aantrekkelijk dus.

    Vervolgens kwam ik bij Beek Autoracing.Werd er echt met open armen ontvangen, kreeg een rondleiding door het bedrijf, mocht overal kijken en dus ook even bij de 4WD rollerbank.
    Voor een S3 rekent dit bedrijf 940 Euro. Ze rollen eerst de auto, dan kijken ze hoeveel vermogen hij precies heeft. Dan gaan ze er een andere software in zetten, en stellen ze alles af, zodat er een vermogenstoename van 20 tot 25% ontstaat (wat neer komt op ongeveer 260 pk) Volgens dit bedrijf een betrouwbare toename, wat geen ernstige schade voor je motor kan opleveren. Hierna gaat hij weer op de bank om te kijken of er het allemaal oke is. Dus 940 Euro, voor chip en twee keer laten rollen. (leuk detail, de raceauto van wibi soerjadi stond er ook, geeft wel aan dat het een betrouwbaar en professioneel bedrijf is)

    Ten slotte ben ik op aanraden van iemand van de porsche afdeling van Wittebrug lang G-Force gegaan in Zoetermeer. Daar stonde echt hele aparte autos. Een VW Lupo met een Audi TT blok erin, een Corrado met twee flessen NOS achterin en de Auto van de eigenaar: een Golf 2 met een 1.8T blok erin. Hijzelf gebruikt een Revo chip (www.revotechnik.com). Een chip die speciaal is ontwikkeld voor de 1.8T VAG motor van audi vw seat en skoda. De mogelijk is er om de software vrij uit te proberen, 5 uur lang. Ook deze software levert ongeveer 260 pk, en is binnen 8 -10 minuten te installeren. Het vermogen wordt mooi over het toerental uitgesmeerd. Zodra mijn S3 binnen is ga ik het 5 uur lang uitproberen. Helaas beschikt dit bedrijf niet over rollerbank, en de prijs is 1050 Euro.
    Ook werd mij een Forge divertervalve aangeraden, heb hem ff gehoord op zijn 1.8T, in combi met openluchtfilter..................HEERLIJK afblaasgeluid!!

    Wat is wijs???????
    Het is geel en vliegt over de weg........
    http://www.cardomain.com/id/much2much

  2. #2

    Standaard

    denk bij beek autoracing, laten ze je zien kwa vermogen voor en vermogen na, lijkt me het betrouwbaartst en het goedkoopst.
    If you want to be somewhere fast, take an Audi [img][http://www.rs6.com/smilies/rs4-kiss.gif]http://www.rs6.com/smilies/rs4-kiss.gifhttp://[/img]

  3. #3
    Administrator Arlo's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    22.331
    Kudos
    97
    Land
    Land

    Standaard

    Hmm....als bij geen enkel bedrijf totale garantie krijgt...dan ziet in mijn ogen Beek Autoracing er toch wel het beste uit.
    Goede prijs en rollen voor en na!!....tijdens de meeting bij RICA waren er toch wel een paar die het beloofde vermogen (door een andere tuner!) na het chippen niet terug zagen op de rollerbank.

    Grtz. Arlo
    One liter, driver's licence eater...


  4. #4

    Standaard

    Zou persoonlijk ook naar beek gaan, heb je tenminste zekerheid achteraf.
    Living in the fast lane of life, drive Audi

  5. #5

    Standaard

    oja, ook nog van belang, die REVO kun je op ieder gewenst moment in- en uitschakelen. Dus als mijn bak een keer terug naar de dealer moet :wink:
    En je kunt de boost instellen, laag als je veel moet rijden, en zuinig aan wilt doen, hoog als je "haast" hebt.....
    Keuzes maken is soms zoooo moeilijk..... :?
    Het is geel en vliegt over de weg........
    http://www.cardomain.com/id/much2much


  6. #6

    Standaard

    Hmm, die Revo's stonden eerst op de site van Forge Motorsport (nog wel terug te vinden in het Google-cache...). Krijg je er dan ook zo'n leuk speeltje bij voor de OBD poort?

    Waarom wil je hem terugschroeven wanneer hij naar de dealer gaat?
    | The International System of Units (SI) |
    Freie Fahrt für freie Bürger.

  7. #7

    Standaard

    En waar zit Beek? hebben ze ook een website? (ben totaal niet geinteresseerd ofzo :wink: )
    I like digging...

    Especially someone else his grave

  8. Ad
  9. #8

    Standaard

    Lamaarkebzealgevonduh...http://www.beekautoracing.nl/

    Zie er goed uit!
    I like digging...

    Especially someone else his grave

  10. #9

    Standaard

    zo'n speeltje


    En handige is dat dealer niet weet dat je een opgefokt bakkie hebt, mocht je hem ooit willen verkopen/inruilen.

    Hey TenS3, misschien krijgen we korting als we er twee laten tunen???
    Het is geel en vliegt over de weg........
    http://www.cardomain.com/id/much2much

  11. #10

    Standaard

    Dat zou leuk zijn maar voorlopig is m`n knip weer leeg. Eerst m`n tuin opknappen en als het meisje lekker kan zonnen gaan we weer wat aan de auto doen :wink: .
    I like digging...

    Especially someone else his grave

  12. #11

    Standaard

    voorlopig moet ik ook nog wachten en sparen
    Het is geel en vliegt over de weg........
    http://www.cardomain.com/id/much2much

  13. #12

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2004
    Leeftijd
    38
    Posts
    1.645
    Kudos
    0
    Auto
    Audi S5
    Land
    Land

    Standaard

    of je gaat naar ebay.de en besteld een chip getuned en wel voor 50 euro en zet em er zelf in ?
    Audi A5 Coupe 3.0TDI quattro 2008 S-line / Audi A6 Avant 2.0 FSI 2005 Pro-line
    Audi A4 avant 2.5 TDI 2005 Pro-line Business
    Audi 80 2.3e 1992 / Audi Cabriolet 2.3e 1991

  14. #13
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.846
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard

    Hmmmm... chips van eBay maken meer kapot dan je lief is. Vraag maar eens aan een echte tuner.

    Tom
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  15. #14

    Standaard

    Ja, da`s niet echt een optie :?
    I like digging...

    Especially someone else his grave

  16. #15

    Standaard

    liever iets duurder, zodat je motortje wat langer meegaat. Goedkoop is duurkoop.
    Het is geel en vliegt over de weg........
    http://www.cardomain.com/id/much2much

  17. #16

    Standaard

    @much2much: ik kan wel iets voor je regelen hoor bij mijn race-tuner tegen een zeer gunstige prijs ;-) En dat is een chip volledig op maat gemaakt waar jij je koppelcurve enz kan bepalen... En eventueel (indien mogelijk) via OBD (diagnosepoort) en dus onopspoorbaar, én als je een Vagcom hebt kan je wisselen tussen je verschillende chip-programma's (origineel, chip, race-chip,...), en dit slechts in 30 seconden.

    Let wel, m'n tuner zit wel in Wallonië (onderkant België).

    Greetz

  18. #17

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door A4_OBD
    @much2much: ik kan wel iets voor je regelen hoor bij mijn race-tuner ;-) En dat is een chip volledig op maat gemaakt waar jij je koppelcurve enz kan bepalen... Maar hij zit wel in Wallonië (onderkant België).
    Dan alleen hopen dat hij niet alleen Frans spreekt, anders kan dat op maat nog lastig worden :wink: ...
    | The International System of Units (SI) |
    Freie Fahrt für freie Bürger.

  19. #18

    Standaard

    LOL, maar dan ga ik wel mee hoor ;-)

  20. #19

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door much2much
    liever iets duurder, zodat je motortje wat langer meegaat. Goedkoop is duurkoop.
    Dit is een understatement waar ik niet helemaal mee akkoord ga.

    Men kan je een chip verkopen, wat een gewone "schap"chip is (dus niks op maat gemaakt, waarvan en miljoenen in serie worden geprint) voor 1000 euro, maar een tuner kan ook een maat-chip verkopen voor 300 euro. Dit hangt VOLLEDIG af van de winst"woekeringen" van de tuner, en NIET van de kwaliteit.

    Ik wil dit gewoon effe duidelijk maken omdat hier nog steeds te veel misverstanden op gemaakt worden ;-) Er is in het verleden (en nu nóg!) veel te veel winst gemaakt op de kap van de nietsvermoedende chauffeur :? , door hem/haar een chip te verkopen voor +/- 1000 euro die de tuner slechts enkele euro's kost ;-), believe me, ik kan het weten.

    Thanx Bro's.

  21. #20

    Standaard

    Chip zelf kost nog geen 10 EUR. Dan komt er nog wat afschrijving op van apparatuur, montage en overhead boven op. De rest van de prijs is eigenlijk een vergoeding voor het "ontwikkelingswerk" van de tuner en winst...
    Vergoeding van het "ontwikkelingswerk" hangt af van de totale kosten die de tuner gemaakt heeft voor de ontwikkeling en het aantal waarover hij deze ontwikkelingskosten over wil terugverdienen...

    Nu schijnen de chips vrij makkelijk te kopieeren te zijn, dus wanneer je ze kopieert (juridisch waarschijnlijk niet zo'n strakke actie) dan heb je geen ontwikkelingskosten terug te verdienen waardoor je ze voor een fractie kunt aanbieden.
    Nu zou je verwachten dat de ontwikkelingskosten voor bepaalde zeer populaire motoren ook inmiddels wel terugverdiend zouden zijn waardoor de prijs omlaag kan...

    Goedkoop is niet per definitie slecht. Prijs hangt af van de geprognotiseerde verkoop en in hoeverre ontwikkelingskosten terugverdiend zijn, winstmarge, concurrentie...
    | The International System of Units (SI) |
    Freie Fahrt für freie Bürger.

Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •