Resultaten 1 tot 5 van de 5

Onderwerp: katvervanger

  1. #1

    Standaard katvervanger

    heb mijn devil uitlaat er nu al een 1,5 maand onder liggen. maar nog steeds niet het heftige geluid wat ik wil hebben. hij is al gechipt en er ligt een K&N vervangingsfilter in. nu kan ik een katvervanger van iemand overnemen. wat doet deze? krijg ik meer geluid? krijg ik meer vermogen? gaat ie meer verbruiken? mag het met de keuring?
    pascal: audi a4 1.8 turbo 1997

  2. #2

    Standaard

    Op turbo-motor:

    +8pk ongeveer, scherper geluid, verbruik veranderd niet. Van de keuring mag het niet ;-) Let wel dat je niet je orig. kat leegslaat en die dan gebruikt, omdat je dan een verbreding hebt van je uitlaatlijn. Beste is om een buis te steken die dezelfde diameter heeft dan je huidig uitlaatsysteem.

    Maar om meer lawaai te hebben vervang je gewoon je middendemper door een buis -> lawaai gegarandeerd ;-)

  3. #3

    Standaard

    Auto's van 1992 en later moeten wettelijk voorzien zijn van een kat.
    Een katvervanger komt nooit door de APK (of ze moeten echt blind zijn).

    Als e.e.a., bijvoorbeeld bij een algemene verkeerscontrole of zo, geconstateerd wordt, staat er ook nog een leuke boete op. Ik geef toe, de kans is klein, maar je weet nooit. Zeker niet als je op heftig geluid uit bent, je valt tenslotte wel op!!!

    Bij iedere APK moet je de kat weer terugplaatsen.

    Tip: koop een leuke stereo, kan ook een heftig geluidje maken.

    Greetings,
    Koos

  4. #4

    Standaard

    maar is het aan te raden om te doen?
    elk pk-tje is meegenomen. en een heftiger geluid uit de uitlaat ook.
    pascal: audi a4 1.8 turbo 1997

  5. #5

    Standaard

    Lijkt me niet echt aan te raden. De winst op het aantal pk's is gering.
    De hele boel is afgeregeld op de aanwezigheid van een kat.

    Kat's zijn bovendien vrij kwetsbaar, wanneer je ze beschdigd bij het uit en inbouwen ben je bovendien weer € 400 tot € 500 armer.


Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •