Resultaten 1 tot 17 van de 17

Onderwerp: motor loopt niet lekker.

  1. #1

    Standaard motor loopt niet lekker.

    Hallo iedereen,is er mischien iemand bij mij in de buurt die mijn audi kan nazien en repareren.
    Ik wordt er zo langzamerhand een beetje flauw van.
    Dit zijn de mankementen,als je wilt remmen slaat hij af bij intrappen van de koppeling niet elke keer maar wel heel vaak.
    Verder loopt hij soms op 4 cilinders en trekt voor geen meter.
    De zuigers zijn inmiddels vervangen.
    Hij verbruikt geen water wel een beetje olie wat normaal is.
    Het verbruik is omhoog gegaan(zal de lambazonde zijn) zeggen ze.
    Als hij warm is start hij moeilijk zonder dat je gas geeft,na een paar keer starten pakt hij wel zonder gas te geven en blijft dan ook wel lopen zijn dan onregelmatig.
    Het gaat om een audi coupé 5 cilinder 2.3 liter 98 kw uit 1991.
    Iedere raad is welkom ik woon zelf in groningen.
    Bij voorbaat mijn dank.
    Groeten van een radeloze audifan.

  2. #2
    Administrator Arlo's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    22.332
    Kudos
    97
    Land
    Land

    Standaard

    Is dat een NG blok?

    Zo ja .... als je dat bij de zoekfunktie invult dan ben je nog dagen zoet :?

    Over dat afslaan bij remmen... andere motor/auto maar misschien is het principe hetzelfde..
    http://www.audiforum.nl/phpBB2/viewt...hlight=afslaan


    Alle (bougie)kabels gecontroleerd? ....
    One liter, driver's licence eater...


  3. #3

    Standaard

    even zoekfuntie voor dat remmen en afslaan.
    kan vacuumlek bij ISV zijn, vacuumlek in slang van rembekrachtiger, ontsteking/hallgever kan ook nog.
    NG's zijn gewoon complexe motoren.

  4. #4

    Standaard

    Dat afslaan had ik ook na het afstellen van de gasklep, bleek dat de nullast schakelaar defect was waardoor de ISV geen signaal krijgt. (Dank je pedro ) Het vervangen van de nullast schakelaar is geen ingewikkeld maar wel een lastig klusje, omdat de nullast schakelaar ONDER je gasklephuis zit.

    Het lange starten met warme motor heb ik ook met de mijne, de oplossing is simpel, als je het contact aandraait hoor je je pomp aanslaan, wacht tot deze weer uitslaat, en draai het contact uit en weer aan, wacht weer tot de pomp uitslaat en start dan pas de motor, bij de mijne helpt dat goed!

    Het gemis aan trekkracht en het gevoel hebben dat er 1 cylinder uitvalt heb ik helaas ook, ik heb het nog niet kunnen vinden wat de oorzaak is, maar ik vermoedt dat ik een mindere bougie in mijn blok heb zitten omdat het probleem ontstaan is na het vervangen van de bougies. Overigens is bij de mijne de halgever kapot, niet de sensor zelf maar het voetje, hierdoor zijn de kabeltjes licht beschadigd, dit kan ook de oorzaak hiervan zijn. Is bij mij nog in onderzoek iig!

    Gr
    Hein

  5. #5

    Standaard

    dat afslaan bij remmen/koppeling/uitrollen is een probleem die door verschillende dingen veroorzaakt kan worden.
    ik wil je niet ontmoedigen ofzo maar het vereist wel enige speurwerk.
    zeg maar speld in de hooiberg zoeken.


  6. #6

    Standaard

    Overigens is de uitleg van Pedro ZEER nuttig gebleken, ik weet nu een beetje wat waarvoor dient, zo weet ik nu dus ook waar ik het moet zoeken

  7. #7

    Standaard Motor loopt niet lekker (vervolg)

    Bedankt voor de reactie,het betreft een aar motor uit een a6 type 100.
    Wat ik nog ben vergeten dat als de motor af is geslagen,en ik laat de koppeling op komen om hem weer te laten lopen gaat hij galloperen,doe ik hem vervolgens uit,en start opnieuw loopt hij wel goed.
    En loopt stationair ook niet lekker net of hij geknepen wordt.
    Ga denk ik eerst maar de bougiekabels maar eens vervangen.
    Groeten ...............rolf

  8. Ad
  9. #8
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.891
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard

    Dat 'galopperen' zou wel eens te maken kunnen hebben met een defecte koelwatertemperatuursensor voor het motormanagement. Deed mijn 80 2.0E ook voor ik die sensor verving.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  10. #9

    Standaard Re: Motor loopt niet lekker (vervolg)

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door bokos
    Bedankt voor de reactie,het betreft een aar motor uit een a6 type 100.
    huh?
    en in je eerste post ging het om een coupe 2.3.

    gaat het nu om de A6 of de coupe?

  11. #10

  12. #11

    Standaard

    Ik las dat je ook al vermoede dat de lamda sonde defect zou zijn, vervang deze en met een beetje geluk loopt de motor alweer stukken beter. Verder zou ik alle vacuumslangen eens controleren.

  13. #12

    Standaard

    Over welke wagen/motor gaat het hier?

    gegroet jan
    Trots eigenaar van 0pk aan AUDI power en (185pk + 240pk mercedes power)

  14. #13

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door JM
    Over welke wagen/motor gaat het hier?

    gegroet jan
    bokos schreef:

    Bedankt voor de reactie,het betreft een aar motor uit een a6 type 100.

  15. #14

    Standaard

    Aha ne AAR. :-D
    Is dat toevallig een 5 cilinder. :roll:
    Wat je kan doen om de lambdasonde te testen is deze lostrekken.
    Als deze los is zou ie beter moeten rijden als de lambda kapot is.
    Verder is er al heel veel geschreven over de 5-cilinder op het forum.

    gegroet jan
    Trots eigenaar van 0pk aan AUDI power en (185pk + 240pk mercedes power)

  16. #15

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door JM
    Wat je kan doen om de lambdasonde te testen is deze lostrekken.
    Als deze los is zou ie beter moeten rijden als de lambda kapot is.
    Hoeft niet altijd zo te zijn.

    Ik heb gisteren nog rond gereden zonder lamda sonde om te kijken of deze voor problemen zorgde, met los gekoppelde LS liep de motor nog steeds beroerd. Na het vervangen van de LS loopt de motor weer prima.

  17. #16

    Standaard motor loopt niet lekker

    oke dank voor de tips heb komende tijd weer wat te doen.
    ik heb dit weekend 500 km gereden op de snelweg zwolle 2 keer op en neer plus omgeving,maar hij trok als een beer heb zelf nog opgereden met een grijze a4 uit duitsland heb toen heel even 205 op de teller gehad met plusminus 5850 toeren hij gaf geen krimp,dan kom er achter waar ze voor gemaakt zijn ha ha.
    maarja de weg was niet zo goed om hard te rijden hoop gaten en spoorvorming maar leuk was het wel.
    oja en 75 euro lichter maarja dat hoort er bij zeg maar.
    groeten rolf.

  18. #17

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Anwocross
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door JM
    Wat je kan doen om de lambdasonde te testen is deze lostrekken.
    Als deze los is zou ie beter moeten rijden als de lambda kapot is.
    Hoeft niet altijd zo te zijn.

    Ik heb gisteren nog rond gereden zonder lamda sonde om te kijken of deze voor problemen zorgde, met los gekoppelde LS liep de motor nog steeds beroerd. Na het vervangen van de LS loopt de motor weer prima.
    Waar kan ik dit loshalen? Ik heb nl dezelfde motor die ook heel regelmatig afslaat bij remmen, op kruisingen enz...

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •