Resultaten 1 tot 13 van de 13

Onderwerp: 2.8 v6 verruilen voor 1.8 T

  1. #1

    Standaard 2.8 v6 verruilen voor 1.8 T

    Weet iemand of het mogelijk is de 2.8 v6 van mijn a6 avant quattro te verruilen voor een 1.8 turbo of wordt dit een hele dure operatie.

    Ik vind turbo motoren , mits goed getuned , erg prettig rijden. De v6 rijdt ook niet slecht maar echt warm word ik er niet van.

    Met groet , Erwin.
    Een dag niet gekleefd is een dag niet geleefd
    Verder ben ik een heer in het verkeer

  2. #2

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2004
    Leeftijd
    38
    Posts
    1.645
    Kudos
    0
    Auto
    Audi S5
    Land
    Land

    Standaard

    gewoon hele auto omruilen?
    voor een v6 krijg je meer terug lijkt me
    Audi A5 Coupe 3.0TDI quattro 2008 S-line / Audi A6 Avant 2.0 FSI 2005 Pro-line
    Audi A4 avant 2.5 TDI 2005 Pro-line Business
    Audi 80 2.3e 1992 / Audi Cabriolet 2.3e 1991

  3. #3
    Steven's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2004
    Leeftijd
    51
    Posts
    12.482
    Kudos
    4
    Auto
    Audi 200

    Standaard

    Uhh, downgraden ?

    Meestal "upgraden" mensen de motor
    Audi Cabriolet 2.8L V6, Modeljaar 2000
    Audi 200 quattro Turbo 20V, Modeljaar 1990
    Tesla Model X met vleugeldeuren en orgaan vernietigende acceleraties

  4. #4

    Standaard

    Hmm, kweenie. Ik denk dat een goed getunede 1.8T een stuk agressiever is dan een V6. Tis maar wat je lekker vind rijden.
    I like digging...

    Especially someone else his grave

  5. #5
    Henkjan's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Leeftijd
    58
    Posts
    5.770
    Kudos
    51
    Land
    Land

    Standaard

    zou t persoonlijk ook niet doen, denk dat de V6 veel beter past in een A6 dan een 4 cylinder (hoe goed getuned dan ook). lijkt me een kostbare operatie worden, kan je beter dat geld uigeven om je V6 goed op te laten voeren, door er bv een compressor op te zetten (dan is 300pk binnen bereik), dan hou je je 6 cylinders en heb je ook nog eens een bak extra vermogen en koppel bij echt elk toerental (wat je bij een getunede 1.8 pas bij wat meer toeren krijgt)





    zie ook http://www.nextek.ch of http://www.z-engineering.com/ of http://www.pes-tuning.com/


  6. #6

    Standaard

    Er bestaat ook nog een 2.7T :twisted: , die past beter bij het formaat auto dan een 1.8T... Zou toch bij een motor met inhoud blijven voor het koppel bij lage toeren.
    | The International System of Units (SI) |
    Freie Fahrt für freie Bürger.

  7. #7

    Standaard

    R U thinkin` RS4?
    I like digging...

    Especially someone else his grave

  8. Ad
  9. #8

    Standaard

    Nee de standaard 2.7T is ook in de A6 geleverd. Is identiek aan de S4 alleen minder vermogen.
    Ondanks dat ze hetzelfde zijn, kan het EMS niet met de S4 uitgewisseld worden.
    | The International System of Units (SI) |
    Freie Fahrt für freie Bürger.

  10. #9

    Standaard

    Met zo's super charger system ben je helemaal klaar lijkt me. Heb op enkele sites gekeken en het ziet er indrukwekkend uit.

    Weet iemand of en bedrijf in nederland deze mooie apparaten levert en inbouwd.

    Wel een aaridg prijsje , meen iets van 5.000 dollar , maar goed de dollar staat laag zullen we maar denken.

    Een 2.7T is natuurlijk ook fantastisch , maar is zo'n moter gebruikt in de markt ?

    Groet , erwin.
    Een dag niet gekleefd is een dag niet geleefd
    Verder ben ik een heer in het verkeer

  11. #10

    Standaard

    Complete aandrijflijnen (motor, EMS, kt's, bak, diff) van een S4 kwamen op Ebay voorbij voor ca. 5.000 Euro met weinig kilometers (30k). Werd onder andere aangeboden door Oettinger daar.
    | The International System of Units (SI) |
    Freie Fahrt für freie Bürger.

  12. #11
    Henkjan's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Leeftijd
    58
    Posts
    5.770
    Kudos
    51
    Land
    Land

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door 340@7000
    Complete aandrijflijnen (motor, EMS, kt's, bak, diff) van een S4 kwamen op Ebay voorbij voor ca. 5.000 Euro met weinig kilometers (30k). Werd onder andere aangeboden door Oettinger daar.
    ging het uiteindelijk daar voor weg? lijkt me erg goedkoop, nieuw bij Audi kost alleen de bak al zoiets.....

  13. #12

    Standaard

    Die grootorde. En inderdaad alleen de bak is nieuw meer waard...
    | The International System of Units (SI) |
    Freie Fahrt für freie Bürger.

  14. #13

    Standaard

    Zou zeker gaan voor de turbo. Makkelijk te tunen is dus sneller, goedkoper in onderhoud, zuiniger en sportiever.

    Even voor alle duidelijkheid dit is mijn mening, voordat ik alle V6 rijders over me heen krijg.

    mvg Mike

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •