-
Eerste sleutelklus aan de B4; voetpakking gasregelblok
Gisteravond heb ik mijn eerste sleutelkusje gehad aan de B4; het vervangen van de voetpakking van het gasregelblok van de B4 ABT motor.
Toen ik gisteren even wou kijken hoe de staat was van het luchfilter was viel het mij op dat dat luchtfilter wel erg kon wiebelen op z'n voetstuk. Toen ik dat eens nader bekeek kon ik werkelijk mijn ogen niet geloven :o ; de rubberen voetpakking had volledig losgelaten van de stalen plaat waar hij op gevulcaniseerd zit (of liever; zat...). Vreemde is dat de motor eigenlijk heel normaal liep! Motor gestart, en ja hoor, loopt prima. Luchtfilter een beetje opzij gedrukt, en toen was het natuurlijk over met de pret....
Meteen maar naar de Audi dealer gereden (met de Audi!) en een nieuwe voetpakking meegenomen (na achterlating van 69 Euri), en die er gisteravond ingezet. Nu moet ik eerlijk zeggen dat de motor toch wel lekkerder loopt dan voorheen, maar toch verbaast het me zeer dat die motor, ondanks die compleet kapotte pakking, toch nog zo goed liep! Audi kwaliteit...???
-
Administrator
Waarschijnlijk loopt-ie zo rustig dat de boel niet staat te schommelen, waardoor-ie geen valse lucht trekt en dus niet onregelmatig kan lopen. Beetje een cirkelredenering, maar goed...
Mijn oude 80 1.8 was er ook zo beroerd aan toe (ik moet nog ergens foto's hebben van de flarden voetpakking) maar die liep dus helemaal niet meer op een gegeven moment. Dat kwam ook omdat die motor niet zo fraai liep om mee te beginnen, als-ie staat te stampen krijg je ook voortdurend valse lucht bij die voetpakking.
Tom
WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure
-
Ik heb nu inmiddels twee Audi's gehad. Bij allebei de auto's heb ik de voetpakking moeten vervangen. Volgens mij is het ook een Audi kwaal. Ze zijn inderdaad best duur. Maar dan rijdt ie ook wel weer lekker.
-
Klopt; hij rijd nu inderdaad nog lekkerder dan eerst (we hebben hem pas zo'n 3 weken....) . En het zal inderdaad wel een kwaaltje zijn, anders hadden ze die pakking niet in voorraad gehad bij de dealer.
Wat mij wel een beetje tegenvalt is dat zoiets het al na 60.000 km begeeft :? . Wellicht heeft de ouderdom (de B4 is van 1995) hierop meer invloed dan het aantal gereden kilometers.
Ach, het was best een leuk klusje, dus zo erg is het al-met-al niet :wink: .
Forum Rechten
- Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
- Je mag geen reacties plaatsen
- Je mag geen bijlagen toevoegen
- Je mag jouw berichten niet wijzigen
-
Forum Regels