Resultaten 1 tot 11 van de 11

Onderwerp: 1991 Coupe 2.3

  1. #1

    Standaard 1991 Coupe 2.3

    hallo allemaal ik heb een audi coupe uit 1991 een 2.3 liter 100 kw nou is er een probleem mee als ik stil st amet de motor aan dan is het net alsof ik in een diesel zit het schijnt dat hij op 4 cilinders loopt terwijl die op 5 hoort te lopen nu heeft er iemand naar gekeken en die hoort dat er een injectie lek is hij hoort hem blazen als die gas geeft het schijnt dat die daardoor op 4 cilinders loopt nou is mijn vraag waar ik bij een audi sloperij zon injectiehuis en de daarbij behorende onderdelen kan halen en wie weet ongeveer de prijs van zon geheel alvast bedankt ik hoop snel van iemand te horen
    uhhhh zou het nog nie wetuhhh

  2. #2
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.846
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard

    Waarschijnlijk is er een rubber ringetje rond de injector vergaan, daardoor trekt-ie valse lucht. Ik zou ze meteen allemaal vervangen, duur zijn ze niet. De dealer kan ze leveren.
    Je haalt een injector eruit door 'm te steunen tegen de cilinderkop met een schroevendraaier en 'm er aan de andere kant met een andere schroevendraaier uit te wippen. Pas op dat de restanten van de ringetjes niet de cilinder in verdwijnen!

    Tom
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  3. #3

    Standaard

    bedankt voor de tip iemand een andere mening als het daar niet aan ligt w
    uhhhh zou het nog nie wetuhhh

  4. #4

    Standaard audi coupe

    hoi allemaal ik heb hier een tijd geleden ook al iets neergezet en heb nu weer een vraag mijn motor ik heb dus een audi coupe 2.3 liter 100 kw 5 cilinder uit 91 als die stationair loopt dan lijkt het net een diesel hij loopt dan op 4 cilinders nu heb ik me laten vertellen dat als de co2 waarde te laag is afgesteld dan loopt die ook slecht en kan die vals lucht blazen zodat die die 5de cilinder niet pakt en er moet ergens ook een schroefje zitten waar ik dat mee kan afstellen want hij zou ook dicht kunnen staan maar ik heb ook gehoort dat als ik gas geef dat ik hem hoor blazen bij mijn injectie net onder de cilinderkop zou het kunnen zijn dat mijn injectie kapot is moet ik dan een hele nieuwe injectie ervoor halen of kan het ook aan andere dingen liggen die eraan vast zitten want ik vindt dat als ik weg trek is het net alsof die verzuipt en rondt de 3000 toeren houdt die ff in en dan gaat die weer als een speer thnx alvast


    Zelfde probleem, zelfde topic. 340@7000
    uhhhh zou het nog nie wetuhhh

  5. #5
    Steven's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2004
    Leeftijd
    51
    Posts
    12.464
    Kudos
    4
    Auto
    Audi 200

    Standaard

    [offtopic]
    Ehh Louis, heb je wel eens van "interpunctie" gehoord. Je weet wel. Punten en komma's ?

    Sorry maar je teksten zijn ene grote onleesbare brei...


    [ontopic]
    Voor onderdelen, gebruikt en nieuw: www.audiparts.nl
    Audi Cabriolet 2.8L V6, Modeljaar 2000
    Audi 200 quattro Turbo 20V, Modeljaar 1990
    Tesla Model X met vleugeldeuren en orgaan vernietigende acceleraties


  6. #6

    Standaard coupe punten en comma`s

    hoi steven, ik hoop dat ik nu iets duidelijker ben.ik heb dus een coupe uit 91 .een 2,3 liter 5 cilinder 100 kw.

    nu is het geval dat als die stationair loopt dan lijkt het wel op een diesel.

    heeft dat met de co2 te maken ,dat dat beter afgesteld moet worden??

    ook hoor ik als ik gas geef ,dat die lucht blaast ,net alsof er een lek zit dat die daarom mischien op 4 cilinders loopt??

    ik hoop op advies van iemand.
    ook wordt er al voor die ringetjes gekeken.de ringetjes van de injector die mischien eraf kunnen liggen.

    ik hoop zo duidelijk genoeg te zijn geweest.

    vooral voor steven

    Zelfde probleem, zelfde topic
    uhhhh zou het nog nie wetuhhh

  7. #7

    Standaard

    Hoi louis,

    Heb je de raad van tom al gevolgt, dit is namelijk zeer makkelijk te traceren. (kwestie van een paar minuten).

    Dit probleem had ik namelijk ook bij mijn audi 90, een de injectors eruit gehaald en idd zat daar een gescheurde O-ring tussen.

    Na het vervangen van deze liep de motor tien keer beter.

    Hopende dat je hier wat aan hebt,

    henry.

  8. Ad
  9. #8

    Standaard inhouden??

    hoi ,ik ben er inmiddels achter gekomen waardoor mijn coupe zo slecht stationair liep.

    er lag een stekkertje los :oops:

    maar nu wil ik er achter komen waarom die inhoud.

    als ik in zijn 2 rijd en lekker gas geef ,dan schiet die lekker naar voren.
    en dan ineens voel je hem een beetje stotteren en ook echt inhouden??????????

    wat zou het kunnen zijn??

    ik ga ook volgende week nog mijn bougies vervangen want die schijnen ook niet goed meer te zijn.


    wie wie oooo wie
    uhhhh zou het nog nie wetuhhh

  10. #9
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.846
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard

    Lambdasonde, gaskleppotentiometer.

    Tom
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  11. #10

    Standaard

    Hmm, bij vollast? Hij krijgt wel voldoende brandstof?
    | The International System of Units (SI) |
    Freie Fahrt für freie Bürger.

  12. #11

    Standaard

    is het eigelijk niet makkelijker om gewoon een keer naar de dealer te gaan.

    en hem een keer door te laten meten op de computer????

    dan weet ik gelijk wat het probleem is ,

    of niet????
    uhhhh zou het nog nie wetuhhh

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •