Resultaten 1 tot 20 van de 20

Onderwerp: 2.0T gechipt door JD

  1. #1
    MPC's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2006
    Leeftijd
    51
    Posts
    124
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard 2.0T gechipt door JD

    Vorige week mijn B7 2.0T FSI laten chippen door JD. Was het met 200pk al geen slappe motor, nu is toch echt het gevoel van een krachtige motor aanwezig. Ik heb een handgeschakelde 6-bak en een van de grootste nadelen is dat je nog steeds veel moet schakelen voor snelle en vlotte inhaalacties. Ik rij veel snelwegkilometers en mijn stijl is meer comfortabel dan sportief en ervaar het dan ook als nadeel dat je vaak van 6 terug moet naar 5 of 4 om er even snel langs te kunnen. Toch wel een beetje spijt dat ik niet gekozen heb voor tiptronic. Dat is nu helemaal over! Het koppel is enorm gestegen naar 350nm (aldus JD). Inhalen in 5 gaat lekker soepel en zelfs in 6 voel je de trekkracht. Dit is echt een major improvement!
    Tja, om nog maar te zwijgen van de trekkacht in 2 en 3. Het is dat esp en quattro de boel een beetje op de weg houden 8) In oktober krijg ik van PON een quattro rijvaardigheidstraining in Lelystad. De auto is er nu helemaal klaar voor :-D
    Het chippen bij JD duurde trouwens best lang; een uur nodig om de computer uit te lezen. Schijnbaar wordt de computer bij het uitlezen zodanig belast, dat de computer gekoeld moest worden met lucht. Anders zou mogelijk een thermische beveiliging in werking treden die het uitlezen zou onderbreken. Nooit geweten dat de computer zo zwaar belast kan worden.

  2. #2

    Standaard

    Leuk hoor, wat is je vermogen nu?


    Romano

  3. #3
    MPC's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2006
    Leeftijd
    51
    Posts
    124
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard

    245 pk; 350 Nm
    Nu: A4 (B8/2010) Avant 2.0TFSI quattro S-edition, S-tronic, zwart
    Daarvoor: A4 (B7/2006) Avant 2.0TFSI quattro edition, H6, zwart

  4. #4
    Administrator Arlo's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    22.331
    Kudos
    97
    Land
    Land

    Standaard

    .. dat liegt er niet om .. dat zal heerlijk rijden!
    One liter, driver's licence eater...


  5. #5

    Standaard

    Tja dat wil ik ook nog.

    ehhhhh watte koste dat (PB)

    Basco
    Ahh gekken moeten er ook zijn niet dan..........


  6. #6

    Standaard

    Netjes hoor 245 pk en 350 nm 8)
    VW Golf 5 GTI

  7. #7

    Standaard

    Lekker autotje
    tuff...tuff...

  8. Ad
  9. #8
    ketelapper's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2004
    Leeftijd
    49
    Posts
    11.203
    Kudos
    749
    Auto
    Audi A8
    Land
    Land

    Standaard

    ik rijd regelmatig met de VW Passat van een vriend van me. ook 2.0Tfsi, JD-tuning maar wel automaat. wow, wat een vliegtuig!

    jeroen dik heeft naast de motortuning ook de automaat-ansturing en de tractiecontrole opnieuw geprogrammeerd van 0 tot 200 km/u in één lineaire boog van de snelheidsmeter! je voelt niet eens dat de bak schakelt.

    helemaal super! ik kan me voorstellen dat je de tiptronic mist. zelfs na tuning is dat wel zooooo lekker... maar idd met het extra koppel zul je (veel) minder hoeven terug te schakelen.

    geniet ervan! en wees zuinig op je rijbewijs...
    8 ringen, 2 vleugels | 22 cilinders | 1.310pk | 1.700Nm in Dagelijks: A8 (D5/4N) Limousine 60 TFSI-e, Ultrablauw (03/2022) - Mrs.: A3 (8V) Sportback e-tron, Daytonagrau (12/2017) - Hobby: 🧡 Orange Flame (04/2022)

  10. #9
    Frans_van_Arkel's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2005
    Leeftijd
    44
    Posts
    131
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard

    Kijk dat is nog eens een lekkere toename in vermogen. Ik wens je er veel plezier mee, en als ik dit zo hoor zou ik toch ook wel wat extra pk's willen hebben.
    Gullideckels FTW

  11. #10
    MPC's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2006
    Leeftijd
    51
    Posts
    124
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard

    Dat viel me ook op bij JD; je kunt vanalles aan je auto laten tunen voor wat betreft electronica. Het houdt niet op bij de motor. Interessant dat ook de versnellingsbak te programmeren is.
    @ketelapper: dat is dan een DSG-bak uit die passat?

    Ach, er is nog zoveel mogelijk. Zolang ik nog fabrieksgarantie heb, laat ik het bij deze "kleine" aanpassing :-D
    Wat het heeft gekost kun je terug vinden op de site van JD.

  12. #11
    kena's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2006
    Leeftijd
    51
    Posts
    308
    Kudos
    1
    Auto
    Audi A1

    Standaard

    Wauw! Ik heb lang getwijfeld of ik de 2.0T FSI motor zou nemen. Uiteindelijk heb ik voor de 1.8T Quattro gekozen omdat ik persé Quattro wilde blijven rijden (daar raak je echt aan gewend na 7 jaar).

    Ik ga 1 september naar JD Engineering en ik ben blij te vernemen dat je zo enthousiast bent. Ik kan bijna niet wachten!

  13. #12
    ketelapper's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2004
    Leeftijd
    49
    Posts
    11.203
    Kudos
    749
    Auto
    Audi A8
    Land
    Land

    Standaard

    @MPC:
    passat heeft met 2.0Tfsi geen DSG, maar nog de "gewone" tiptronic.

    DSG wel op de diesels (en ik meen ook 3.2 FSI maar dat weet ik niet zeker)
    8 ringen, 2 vleugels | 22 cilinders | 1.310pk | 1.700Nm in Dagelijks: A8 (D5/4N) Limousine 60 TFSI-e, Ultrablauw (03/2022) - Mrs.: A3 (8V) Sportback e-tron, Daytonagrau (12/2017) - Hobby: 🧡 Orange Flame (04/2022)

  14. #13

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MPC
    Dat viel me ook op bij JD; je kunt vanalles aan je auto laten tunen voor wat betreft electronica. Het houdt niet op bij de motor. Interessant dat ook de versnellingsbak te programmeren is.
    Dat is niet uitzonderlijk en gewoon iets waar je soms niet aan ontkomt.

  15. #14

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door basco
    Tja dat wil ik ook nog.

    ehhhhh watte koste dat (PB)

    Basco

    Durf je het toch weer aan Bas? :wink:


    Romano

  16. #15

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Romano
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door basco
    Tja dat wil ik ook nog.

    ehhhhh watte koste dat (PB)

    Basco

    Durf je het toch weer aan Bas? :wink:


    Romano

    Misschien wel ja.

    of een S3 begin volgend jaar :-D
    Ahh gekken moeten er ook zijn niet dan..........

  17. #16

    Standaard

    Die S3 kan je ook chippen hoor :-D
    Wel gaaf hoor zo'n S3!


    Gr. Romano

  18. #17
    MPC's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2006
    Leeftijd
    51
    Posts
    124
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door kena
    Wauw! Ik heb lang getwijfeld of ik de 2.0T FSI motor zou nemen. Uiteindelijk heb ik voor de 1.8T Quattro gekozen omdat ik persé Quattro wilde blijven rijden (daar raak je echt aan gewend na 7 jaar).
    Haha, voor mij stond de 2.0T FSI al vast (zuiniger/schoner/krachtiger). Ik twijfelde lang tussen quattro of multitronic. Omdat Audi tijdelijk die quattro edition heeft gehad, heb ik gekozen voor voor quattro. Later bleek dat multitronic ook lastiger is om te tunen. In ieder geval geen spijt van quattro en de volgende keer ook maar met S-tronic.

  19. #18

    Standaard

    dat wil wel vooruit 245PK
    hoe zit het nu met je garantie etc? ik weet dat je via abt nog de officieele garantie kan behouden.
    Ik ben misschien ook van plan om de 3.2FSI te chippen zodat die rondt de 270PK leverd en de begrenser eruit is

  20. #19
    MPC's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2006
    Leeftijd
    51
    Posts
    124
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door A4Cab
    dat wil wel vooruit 245PK
    hoe zit het nu met je garantie etc? ik weet dat je via abt nog de officieele garantie kan behouden.
    Ik ben misschien ook van plan om de 3.2FSI te chippen zodat die rondt de 270PK leverd en de begrenser eruit is
    Ik heb nog de normale Audi fabrieksgarantie en geen aanvullende garantie voor het chippen. Volgens mij is het heel simpel: doordat je de motor zwaarder belast, vindt er meer slijtage plaats (m.n. koppeling). Dat gaat dus sneller. Zelf heb ik het "risico" genomen, dat er binnen 3 jaar geen onderdelen vervangen dienen te worden a.g.v. de gechipte motor. M.a.w. ik zie niet veel in zo'n verzekering.

  21. #20
    kena's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2006
    Leeftijd
    51
    Posts
    308
    Kudos
    1
    Auto
    Audi A1

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MPC
    Ik heb nog de normale Audi fabrieksgarantie en geen aanvullende garantie voor het chippen.
    Ik heb contact gehad met de dealer. Het enige risico is dat er iets met je motor gebeurt en dat de importeur iemand langs stuurt die vervolgens constateerd dat je een chip hebt. Dan accepteren ze geen verantwoordelijkheid meer en moet je de kosten verhalen bij de tuner. Als blijkt dat deze aangeeft dat het niets met het tunen te maken heeft, moet je zelf de kosten betalen. Alle andere reguliere zaken worden door de dealer gewoon geclaimed en zullen gewoon worden uitgekeerd.

    Even een praktijk voorbeeld. Ik heb ooit met mij TT een grote schade gehad omdat er een potnagel in de versnellingsbak was getrild. De hele boel naar z'n malle moer. Echt Formule 1 praktijken, grote witte pluimen en plof!

    Die schade zou dus niet worden uitgekeerd door de importeur.

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •