Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 20 van de 27

Onderwerp: Tuning bij JD Engineering

  1. #1
    kena's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2006
    Leeftijd
    51
    Posts
    308
    Kudos
    1
    Auto
    Audi A1

    Standaard Tuning bij JD Engineering

    Beste mede-leden,

    Afgelopen vrijdag was het zover. Mijn gloednieuwe A4 is gekieteld door Jeroen Dik.

    Om 09:30 uur gingen we vanuit Leusden naar Lochem waar we om 10:30 uur een afspraak hadden. Ik had de navigatie aangezet en die bracht me tot Laren (Gld). Toen kreeg hij/zij moeite. Heel Laren was namelijk afgezet in verband met een kermis. Wij eromheen terwijl het apparaat mar aangaf dat we moesten omkeren. Na eindelijk de borden gevonden te hebben, hebben we onze reis voortgezet. Uiteindelijk waren we een kwartier te laat in Lochem.

    Na een proefrit even de boel uitlezen, Forge Diverter plaatsen en Jeroen ging aan het werk. Wat hij allemaal gedaan heeft is buiten m'n gezichtsveld om gebeurd. Het meeste gebeurt namelijk boven achter de computer. We hebben ons ondertussen prima vermaakt met de heren.

    Na een uurtje kwam Jeroen terug van de zoveelste proefrit. Hij was blijkbaar nog steed niet tevreden. Ik moet zeggen dat het een pietje precies is. Na twee uur nodigde hij me uit voor een laatste proefrit. Tijdens de proefrit heb ik hem de oren van zijn hoofd gevraagd. Hij heeft alles uitgelegd en toegelicht. Helaas was er, wegens een miscommunicatie, geen tijd meer voor de rollebank. Hier gaan we dus de 22e voor terug.

    Resultaat:
    Dat auto rijdt fantastisch! Hij heeft zeker meer power dan mijn vorige A4 met ABT chip. Jeroen heeft ervoor gezorgd dat de trekkracht vooral in het middenstuk tot zijn recht komt. En dat is te merken. Wauw, wat een verandering.

    Ik plaats de resultaten van de rollebank zodra ik ben geweest. Volgens Jeroen ligt het aantal PK's tussen de 200 en de 210. We wachten af.

    Gr. Alexander

  2. #2

    Standaard

    Lekker hoor dat extra vermogen/koppel.


    En nu geen schade meer rijden he :wink: :-D

  3. #3
    kena's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2006
    Leeftijd
    51
    Posts
    308
    Kudos
    1
    Auto
    Audi A1

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Romano
    Lekker hoor dat extra vermogen/koppel.
    Ik moet zeggen dat ik het wel merk hoor. Wat mij is opgevallen is dat hij ook zuiniger rijdt. Gisteren vanuit Amsterdam naar Leusden over 53 kilometer reed ik 1 op 15! Dat was met mijn vorige A4 echt niet mogelijk.

    Ik moet er wel bij zeggen dat de A1 vanuit Muiderberg tot Hilversum Noord een 70 kilometer zone was. Ik had namelijk gemiddeld 80 km/u gereden.

  4. #4

  5. #5

    Standaard

    Veel plezier met je nieuwe chip.
    VW Golf 5 GTI


  6. #6
    kena's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2006
    Leeftijd
    51
    Posts
    308
    Kudos
    1
    Auto
    Audi A1

    Standaard

    Afgelopen vrijdag weer een ritje Lochem gemaakt naar JD om op de rollebank te gaan. Het uur van de waarheid. Zou de auto inderdaad de 200 pk halen?

    Na niet dezelfde fout te hebben gemaakt als de vorige keer, toen ben ik door mijn navigatiesysteem binnendoor geleid, kwam ik netjes op tijd aan. De auto werd direct op de rollebank gezet. Na alle veiligheidsmaatregelen te hebben nagelopen werd de auto voorzichtig in gang gezet. Vervolgens werden de riemen nog wat aangetrokken en konden we beginnen.

    De eerste meting gaf een wat naar gevoel. Hij kwam niet verder dan 183 pk. Vervolgens een tweede run die naar 193 pk ging (met motorkap open). Er werd uitgelegd dat de omstandigheden niet ideaal waren. Het was 27 graden en ik had al een lange rit achter de rug. Blijkbaar gaat het motormanagement ingrijpen wanneer de motor warmer wordt. "Toch maar even Jeroen erbij halen" werd er gezegd. Jeroen pakte zijn 'dokterspullen' en ging in de auto zitten. De auto werd op zijn staart getrapt en daar was hij: 200.1 pk. Jeroen wilde direct nog een meting doen welke op 200,8 pk kwam met 339 nm.
    Jeroen kwam erbij met de meting en gaf tekst en uitleg. De eerste twee metingen waren niet goed uitgevoerd en daardoor leek het alsof de auto de waarden niet haalde. Nadat Jeroen zelf de metingen had gedaan, bleek alles in orde te zijn. Jeroen gaf aan dat het een goed teken was dat de auto zelfs nu hij warm was nog de 200,8 pk haalde. Ik heb hem wel even gevraagd of de 339 nm niet veel te hoog was. Hij begon te lachen en zij: "Nee hoor, dat hij makkelijk aan". Ik was weer gerust gesteld.
    Na afgerekend te hebben en de uitdraai van de meting te hebben meegekregen, ben ik weer met een heerlijk gevoel naar huis gereden.
    Audi A1 Sport Edition 1.4 TFSI CoD S-tronic (Extra's: Zwarte dakbogen, Dark pakket, Bagage- en opbergpakket, Elektrisch inklapbare buitenspiegels, Panoramadak, lederen sportstuurwiel met schakelpaddels, Parkeerhulp achter, Afneembare trekhaak)

  7. #7

    Standaard

    das wel netjes hoor 8)
    VW Golf 5 GTI

  8. Ad
  9. #8

    Standaard

    Mag ik vragen wat de schade was van het chippen?
    Audi A3 1.8 20v TURBO 219pk/ 370Nm + Volvo V70N T5 310pk/ 430Nm

  10. #9
    kena's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2006
    Leeftijd
    51
    Posts
    308
    Kudos
    1
    Auto
    Audi A1

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door keimpe
    Mag ik vragen wat de schade was van het chippen?
    Alles bij elkaar was ik rond de 900 EUR kwijt inclusief de rollebank en de Forge Diverter Valve.

  11. #10

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door kena
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door keimpe
    Mag ik vragen wat de schade was van het chippen?
    Alles bij elkaar was ik rond de 900 EUR kwijt inclusief de rollebank en de Forge Diverter Valve.
    Ik vind dat zelf persoonlijk wel meevallen.
    VW Golf 5 GTI

  12. #11

    Standaard

    Lekker hoor, ineens een bult kracht erbij.
    Ikzelf ga binnekort ook naar Jeroen toe. Kijken wat daar uit gaat komen.
    Gr.
    Marcel
    www.tdisite.nl
    A4 Avant 8E,metallic zwart, Xenon 8000K, 19 inch BBS CH ,volleder, 146.7PK, 308.4Nm

  13. #12

    Standaard

    ik ben ook bij JD geweest en daarna had ik een heel andere S4 maar ik wil ook zeker een keer op de rollen bank om te kijken wat hij precies heeft

  14. #13

    Standaard

    Proficiat met de vermogenwinst!
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door kena
    200,8 pk kwam met 339 nm.
    Altijd impressionant zo'n 339 nanometers koppel, vraag me nog steeds af waar en hoe ze dit meten.
    Automotive Engineering = German Engineering !
    Een doordenkertje: Kein Substitut für Freude am Fahren durch Vorsprung durch Technik!

  15. #14

    Standaard

    Dat meet de rollerbank toch? De trekkracht van de wagen, dus je meet de reactie van de rollen op de steeds sneller gaande wielen, en natuurlijk de tijd die het kost. tijd delen door snelheid geeft een mooie waarde aan van hoeveel power de auto heeft.
    Hoop dat ik het nu goed uitleg, dit is niet echt iets waar ik verstand van heb, laat meer mijn technische gedachtengang er op los :P

  16. #15
    QuattroNL's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Leeftijd
    54
    Posts
    6.426
    Kudos
    8
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door desmett
    Proficiat met de vermogenwinst!
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door kena
    200,8 pk kwam met 339 nm.
    Altijd impressionant zo'n 339 nanometers koppel, vraag me nog steeds af waar en hoe ze dit meten.
    339 nanometers is wel heel erg weinig. Ik had persoonlijk ietsje meer verwacht. Misschien toch maar eens terug gaan naar JD.





    8)

  17. #16

    Standaard

    Maar over welke motorisatie spreken we hier nu eigenlijk?

    het is me niet duidelijk
    B58D1Z www.audib5.blogspot.com

  18. #17
    kena's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2006
    Leeftijd
    51
    Posts
    308
    Kudos
    1
    Auto
    Audi A1

    Standaard

    1.8T Quattro
    Audi A1 Sport Edition 1.4 TFSI CoD S-tronic (Extra's: Zwarte dakbogen, Dark pakket, Bagage- en opbergpakket, Elektrisch inklapbare buitenspiegels, Panoramadak, lederen sportstuurwiel met schakelpaddels, Parkeerhulp achter, Afneembare trekhaak)

  19. #18

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Wabs
    Dat meet de rollerbank toch? De trekkracht van de wagen, dus je meet de reactie van de rollen op de steeds sneller gaande wielen, en natuurlijk de tijd die het kost. tijd delen door snelheid geeft een mooie waarde aan van hoeveel power de auto heeft.
    Hoop dat ik het nu goed uitleg, dit is niet echt iets waar ik verstand van heb, laat meer mijn technische gedachtengang er op los :P
    Sorry, dit was een beetje ironisch bedoeld, het zijn namelijk geen nm (nanometers) maar Nm (Newtonmeters). Wetenschappelijk gezien is die hoofdletter een wereld van verschil. Ik weet echt wel hoe het principe van een rollenbank werkt. :wink:
    Automotive Engineering = German Engineering !
    Een doordenkertje: Kein Substitut für Freude am Fahren durch Vorsprung durch Technik!

  20. #19

    Standaard

    :P dacht al.... maar geef je groot gelijk 339nm is niet zo veel :P halve centimeter of zo? :P

  21. #20

    Standaard

    0,339 centimeter om exact te zijn.
    @A-4 fahrer: het gaat om een 1.8 T.
    Automotive Engineering = German Engineering !
    Een doordenkertje: Kein Substitut für Freude am Fahren durch Vorsprung durch Technik!

Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •