Dat kan, maar meestal schudt het pas door een enigszins onregelmatige loop. Een perfect lopend blok ligt niet te schudden...
Terugblikkend op de leuke meeting was ik nog aan het nadenken over Appie's motor die ondanks een zeer rustige loop, nogal mank weg en weer lag te schudden tot de grote frustratie van Appie zelf.
Nu vond ik niet direct een verklaring voor dit fenomeen. Het is een 1.8 S.
Zou het kunnen dat zijn motorsteunen de beste tijd hebben gehad en het blok niet meer netjes ondersteunen zoals het moet ?
Hahaha!
Leuk dat je zo mee denkt! :-D
Maar ook als je flink aan de motor sjort ligt hij nog goed, dus dat zijn iet de steunen...
En ondanks de doorzichtige pogingen van Pedro H. om een vacuuleiding door te snijden is het ook geen vacuumprobleem.
Rijdendeweg is de loop erg mooi, alleen stationair is minder mooi.
Nou heeft Pedro H. in een poging zijn gezicht te redden ook nog iets geroepen over het in de nul-positie terugzetten van de stationaire regelklep. Dit nadat hij door vele getuigen betrapt was... Dit zou de stealer moeten doen.
Nou ga ik dat maar eens proberen.
Maar idd: Scherp opgemerkt, slechte motorsteunen kunnen wel degelijk een slechte loop tot gevolg hebben!
Oorspronkelijk geplaatst door A4-fahrer
Nou, ik heb een paar keer het vacuum getsjekt.
Niets loos.
Komt daar in Mechelen die snuiter van H. onder de kap.
"Joh, je hebt en vacuumlek!"
Een hartstikke verse scheur, en ik zag 'm nog net z'n mes wegstoppen... :?
Na 5 meter van z'n tape liep het orgel niets beter, dus verder zoeken dan maar... :?
Moest het er nog zelf op doen ook, maar ben nu al bang voor de rekening... :-D
Dan toch gestart Elmar? Vacuumlek: ergens een fit in het inlaat traject waardoor de motor valse lucht aanzuigt en daardoor de verbranding niet meer optimaal verloopt.Oorspronkelijk geplaatst door A4-fahrer
lol @ Appie: blijkbaar is de verbroedering met Pedro afgelopen. Ontnuchterd ?
Ja ik ben gestart, en het is heel boeiend allemaal. Volgende week dinsdag is het remmen-praktijk ! dat wordt leuk. Tot nu toe gewoon wat kijken naar diverse motoren en inspuitsystemen.
* Eigenlijk ben ik gestart met tegenzin maar Apie beloofde me 500 euro als ik het euvel kon verhelpen.
In Roeselare aan het VTI, volwassenonderwijs dat CVO heet.
www.cvoroeselare.be
de eerste module is een beetje algemene kennis en praktijk sleutelen.
de tweede module is toegewijd aan motoren en electriciteit.
Haha
Als ik ooit een tweede wagen moet/kan aanschaffen denk ik er stiekem over na om ook een B3 te kopen.
Een auto die niet duur is in aanschaf, en het is toch een comfortabele audi. Dat 'basic' gevoel spreekt me wel aan. Dan misschien wel liefst de 2.0, dan heb ik 113 paardjes?
Neem dan de 1.8S. Laatste generatie met monopoint.
Weinig vuurwerk, maar oerdegelijk, en uitermate simpel.
lekker vlot, maar ook prima zelf te onderhouden. Goedkoop in onderhoud, verbruik en onderdelen.
Die dingen laten je niet staan, en zijn financieel erg aantrekkelijk, qua belastigen en verzekeringen en zo... Waarschijnlijk ook in België.
M'n Cabrio loopt ook niet okselfris stationair. Hij loopt fantastisch mooi rond als je rijd maar stationair is het een beetje een McSalad Shaker...
De ISV heb ik al grondig gereinigd maarja, de slangenboel die er aan vast zit lijkt sterk op het voorhoofd van Connie Kreukhoven, zo uitgedroogd en gerimpeld.