Resultaten 1 tot 13 van de 13

Onderwerp: DSG in nieuwere Audi's

  1. #1

    Standaard DSG in nieuwere Audi's

    Hallo luitjes

    Ik kwam deze afkorting eigenlijk sinds een paar dagen hier pas voor het eerst tegen. Aangezien ik niet wist wat het betekende, ben ik meteen gaan zoeken, wat eigenlijk niet in heel erg veel resulteerde. Behalve dat ik nu weet dat het een manuele versnellingsbak is met een dubbele koppeling.

    Nou ben ik zelf leerling monteur bij Mercedes-Benz bedrijfswagens en hebben ze bij ons het zogenaamde Sprintshift bij de Sprinter. Dit is een gewone handbak, met enkele koppelingsplaat die Elektrisch-hydraulisch wordt aangestuurd. Is dit te vergelijken met DSG? Echter het overschakelen bij Sprintshift duurt wel net zo lang als bij een gewone handbak, maar dat zal wel komen door de enkele koppelingsplaat.

    Kan iemand mij hier meer over vertellen?
    Greetzz,
    Roland

    "Any activity becomes creative when the doer cares about doing it right, or doing it better"

  2. #2

    Standaard

    DSG = Direktschaltgetriebe

    Het is geen geautomatiseerde handbak, zoals ook bijv. Selespeed... In de 1e versnelling is de 2e al ingelegd, 1e koppeling opent & 2e sluit gelijk waardoor het ook aanzienlijk sneller is...

    Voor uitleg kun je het beste hier kijken: KFZtech.de
    | The International System of Units (SI) |
    Freie Fahrt für freie Bürger.

  3. #3

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door 340@7000
    DSG = Direktschaltgetriebe

    Het is geen geautomatiseerde handbak, zoals ook bijv. Selespeed... In de 1e versnelling is de 2e al ingelegd, 1e koppeling opent & 2e sluit gelijk waardoor het ook aanzienlijk sneller is...

    Voor uitleg kun je het beste hier kijken: KFZtech.de
    bedankt voor de info, tis al een stuk duidelijker zo!
    "kombiniert mit einer Hydraulik - elektronisch gesteuert"

    lijkt dus erg veel op Sprintshift zoals mijn vermoeden al luidde, maar dan gewoon met 2 platen die elkaar overlappen met overschakelen
    Greetzz,
    Roland

    "Any activity becomes creative when the doer cares about doing it right, or doing it better"

  4. #4

    Standaard

    BTW de DSG komt ook in VW's, Seat's en Skoda's terecht. De DSG is dan ook geen ontwikkeling van Audi maar van VW.

    Maar toch leuk dat Audi met de primeur mocht gaan strijken.
    Audi A4 Avant 1.9TDI 8E (2003) 100pk/250Nm @ 136pk/310Nm

  5. #5

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Menno
    Maar toch leuk dat Audi met de primeur mocht gaan strijken.
    Golf R32...

    Vind elektro-hydraulische bediende handbakken eigenlijk iets anders, alleen de aansturing is hetzelfde...
    | The International System of Units (SI) |
    Freie Fahrt für freie Bürger.


  6. #6
    r.sinnema's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2004
    Leeftijd
    43
    Posts
    1.418
    Kudos
    1

    Standaard

    Het lijkt zo simpel, DSG.....maar ow wat geweldig! Mijn volgende auto zal dit cker hebben....nobody can stop meeeee!!!!!
    Geen inspiratie zonder informatie!

  7. #7

    Standaard

    DSG is zeer goed, maar chippen met deze bak kan je vergeten. Max-koppel zit op 360Nm, als je hoger gaat trek je heel de bak kapot

  8. Ad
  9. #8
    r.sinnema's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2004
    Leeftijd
    43
    Posts
    1.418
    Kudos
    1

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door A4_OBD
    DSG is zeer goed, maar chippen met deze bak kan je vergeten. Max-koppel zit op 360Nm, als je hoger gaat trek je heel de bak kapot
    Dat is dan wel een heel groot nadeel....en daar valt ook nix aan te doen?
    Geen inspiratie zonder informatie!

  10. #9

    Standaard

    Bij de A6 met 3.2 FSI --> 330Nm zit, dus als daar DSG opzit kun je niet er meer veel opdoen anders kom je al gouw bij de 360Nm Die A6 is dan zonder DSG in 6,9sec 0-100 en hoe snel zal dan de A6 3.2 FSI DSG zijn?? En de A3 3.2 FSI (DSG)zijn?? Lijkt me gewoon leuk om te weten
    If you want to be somewhere fast, take an Audi [img][http://www.rs6.com/smilies/rs4-kiss.gif]http://www.rs6.com/smilies/rs4-kiss.gifhttp://[/img]

  11. #10

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door jeroenRS4
    Bij de A6 met 3.2 FSI --> 330Nm zit, dus als daar DSG opzit kun je niet er meer veel opdoen anders kom je al gouw bij de 360Nm Die A6 is dan zonder DSG in 6,9sec 0-100 en hoe snel zal dan de A6 3.2 FSI DSG zijn?? En de A3 3.2 FSI (DSG)zijn?? Lijkt me gewoon leuk om te weten
    tijd voor een A2 3.2 met DSG haha lijkt me lachen. Of zo'n blokkie (+DSG) in me Audi 80 ipv de 2.6 met automaat
    Greetzz,
    Roland

    "Any activity becomes creative when the doer cares about doing it right, or doing it better"

  12. #11

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door r.sinnema
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door A4_OBD
    DSG is zeer goed, maar chippen met deze bak kan je vergeten. Max-koppel zit op 360Nm, als je hoger gaat trek je heel de bak kapot
    Dat is dan wel een heel groot nadeel....en daar valt ook nix aan te doen?
    Elke versnellingsbak is gemaakt op een maximaal ingaanskoppel welke dus voor elke (type) versnellingsbak ook vast staat. Ik denk dat je daar dus heel weinig aan kunt doen behalve een andere bak erin zetten. In de toekomst komen er vast wel bakken met DSG die een hoger ingaanskoppel toelaten
    Greetzz,
    Roland

    "Any activity becomes creative when the doer cares about doing it right, or doing it better"

  13. #12
    Iceman
    Guest

    Standaard

    Een DSG bak werd door Audi al in de Sport Quattro rally auto gebruikt en daar uit is de huidige DSG bak ontwikkeld.
    Verder gaat het verhaal dat er bij Audi gewerkt word aan een DSG bak die 550 Nm kan verwerken.
    Deze bak was onder anderen bedoeld voor de nu twijvelachtig geworden 3.2 liter VR6 biturbo motor met ± 350 pk en 485 Nm koppel.

    MVG, Hans.

  14. #13

    Standaard

    | The International System of Units (SI) |
    Freie Fahrt für freie Bürger.

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •