Pagina 2 van 8 EersteEerste 123456 ... LaatsteLaatste
Resultaten 21 tot 40 van de 157

Onderwerp: Koud starten 2.2KV motor

  1. #21

    Standaard

    WTF is dat man ! dat lijkt wel een roetfilter
    Ik hou dit topic goed in de gaten , mijn 80 heeft soortgelijken problemen :cry:
    V6 - S2 ombouw - RS4 velgen !

  2. #22

    Standaard

    ondertussen auto terug van de dealer, heeft groot onderhoud gekregen (distributieriem vervangen gebeurt volgende week, was geen tijd meer voor). Dus alle filters en bougies vervangen. Koudestartsproeier is gecontroleerd en is OK.
    Maar wat onstabiele vrijloop blijft, en wat schokken op lage toeren ook, vanaf 2000 toeren totaal geen probleem meer. Heb er nu de injectorreiniger ingegooid, kan die z'n werk beginnen doen. Afwachten dus ....
    Verder toch een heerlijke auto, net het interieur grondig gereinigd, is als nieuw terug. En rijdt comfortabeler op hobbels en drempels dan m'n BMW ...

    Wagen is volgens de garage verder volledig in orde, enkel dus de distributieriem preventief vervngen (samen uiteraard met de V-riemen, keerringen, waterpomp, ...)

  3. #23
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.846
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard

    Goede koop dus! Rijd eens een tankje naar Duitsland, beetje blazen op de Autobahn... dan is dat onregelmatig lopen wel voorbij.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  4. #24

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Appie Dakleer
    Forté kun je er ook in kieperen...
    Forté is ook goed ja.
    "What do you feed your car?
    -> 95, sometimes 98 and once in a while a Honda..."

  5. #25

    Standaard

    nog even verder de symptomen geanalyseerd:
    vanmorgen start ik de wagen na een nachtje stilstaan: en zoals gewoonlijk 's morgens: het duurt enkele secodnen voor ie aanslaat. Na 5 seconden leg ik de motor stil.
    2u later start ik de wagen opnieuw (staat dus volgens mij net even koud als bij de eerste start), maar: nu perfecte start!
    Dus verschijnsel treedt op als ie pakweg een uur of 10 stilgestaan heeft. Toch lekkende injectoren, of wat kan dit zijn? Hij slaat wel aan, dus op zich niet blokkerend, maar hoop dat ie ook zal starten als ie een dagje buiten in de vrieskou heeft gestaan


  6. #26
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.846
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard

    Klinkt inderdaad als lekkende injectoren.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  7. #27

    Standaard

    bij warme motor ook geen probleem, dus blijkbaar lekken ze een heel kein beetje, zodat het verschinsel pas optreedt na vele uren, kan dit?
    Kan zoiets verholpen worden via de injectorreiniger? (na hoeveel km merk je hiervan trouwens effect, heb er nu 100km gereden met het spul erin, maar nog niks gemerkt)

  8. Ad
  9. #28

    Standaard

    brandstofpomp..?
    V6 - S2 ombouw - RS4 velgen !

  10. #29

    Standaard

    brandstofpomp? Zou ik er dan niet altijd last van hebben?

  11. #30

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Steve
    btw, vandaag eens een hoognodig iets vervangen... de luchtfilter :shock:
    ik dacht dat papieren filters niet geolied hoefden te worden :shock:
    my first quattro was a wilkinson

  12. #31

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door quattrostyle
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Steve
    btw, vandaag eens een hoognodig iets vervangen... de luchtfilter :shock:
    ik dacht dat papieren filters niet geolied hoefden te worden :shock:
    Ah, neen?




    :-D
    Had het stomweg altijd al uitgesteld. Blijkbaar kon hij niet rap genoeg vervangen worden. Merkte ik duidelijk! En vandaag eens wat V-power in gekapt... kan alleen maar goed zijn Vrijdag keuring!
    Quattro Powaa

  13. #32

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Steve
    Vrijdag keuring!

    Succes ermee , Steve !
    "What do you feed your car?
    -> 95, sometimes 98 and once in a while a Honda..."

  14. #33

    Standaard

    Iemland nog ideeën ivm het slecht starten en stotterig rijden op lage toeren?
    kan dit alles aan lekkende of vervuilde injectoren liggen?
    Dus: slecht starten als wagen lange tijd (laat zeggen minstens een uur of 8) stilstaat, en verder zowel koud als warm stoterig rijden op lage toeren, in die mate dat 30 of 50 aanhouden in bebouwde kom niet echt een pretje is.
    Ben bezig met injectorreiniger, maar nog maar 100km mee gereden, en nog geen verschil gemerkt. Wagen heeft voorbije jaren weinig gereden, en als ie reed meestal korte ritjes.
    groot onderhoud is intussen gebeurd (dus ondermeer nieuwe bougies)
    verbruik is wel OK.

  15. #34

    Standaard

    Heb je er al eens verse naft ingegooid? Of rij je nog steeds op de oude?
    Quattro Powaa

  16. #35

    Standaard

    zat nog ongeveer 20l in, heb er dan de injectorreiniger ingedaan, en ongeveer evenveel nieuwe benzine ...

  17. #36

    Standaard

    Wagen terug van de garage, beide koppelingscilinders vervangen (zie ander topic), koppeling terug OK nu.
    Maar reeds volgende probleem, eind gereden, en koelvloeistofverlies; niet moeilijk te zien vanwaar het komt: radiator is lek .... tja, de tol van een jaar stil te staan begint echt wel door te wegen (koppelingscilinders, radiator), en nu hopen dat het hierbij blijft ! (gelukkig zijn remmen en uitlaat wel nog goed! en met z'n groot onderhoud en verse riemenj moet hij er dan hopelijk toch even tegenkunnen!)

  18. #37

    Standaard

    Nieuw radiatortje is wel te vinden voor zo'n 80-90€. Toch al goed dat je koppeling terug in orde is!

    greets



    btw: m'n 100 is half uur geleden feilloos door de keuring geraakt
    Quattro Powaa

  19. #38

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Steve

    btw: m'n 100 is half uur geleden feilloos door de keuring geraakt
    Dan mogen we u ook verwachten op de meeting vlgd maand ? :-D
    "What do you feed your car?
    -> 95, sometimes 98 and once in a while a Honda..."

  20. #39

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Demolitionman
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Steve

    btw: m'n 100 is half uur geleden feilloos door de keuring geraakt
    Dan mogen we u ook verwachten op de meeting vlgd maand ? :-D
    waar? wanneer? hoe ver? :-D
    ga direct effe kijken in meeting onderdeel
    Quattro Powaa

  21. #40

    Standaard

    pfff de 20'e... jammer. Heb examens tot de 23'e
    Quattro Powaa

Pagina 2 van 8 EersteEerste 123456 ... LaatsteLaatste

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •