Resultaten 1 tot 3 van de 3

Onderwerp: A3 met DSG

  1. #1
    Jim_S's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2005
    Posts
    233
    Kudos
    0
    Auto
    Audi 80

    Standaard A3 met DSG

    Op het moment ben ik opzoek naar een A3 2.0 TDI van het "nieuwe" type. Deze wil ik overigens kopen in Duitsland. Het liefste wil ik een versie met DSG. Wat me opvalt in alle advertenties is dat men bijna nooit over "DSG" spreekt, maar gewoon over tiptronic. Zijn de eerste versies van de A3 dan nog met tiptronic geleverd? Aangezien men praat over een 6-traps tiptronic, neem ik aan dat het DSG is omdat er alleen maar 5-traps tiptronics in de "oude" A3 zijn gebruikt. Als je daarentegen naar een VW golf kijkt, spreekt men wel expliciet over een DSG transmissie.
    Mijn vraag is dus of de automaat in de nieuwe A3 alleen maar DSG-automaten zijn of dat er ook nog tiptronic versies zijn.

    Met vriendelijke groet,

    Jim.

  2. #2

    Standaard

    In de nieuwe A3's zijn er alleen s-tronics te verkrijgen, dit is hetzelfde als DSG die men vroeger gebruikte.

    Bij mijn weten kun je voor de A3 8P geen multritronic krijgen hoor!
    Audi A3 (11/2005) 2.0 TDi, s-line
    Audi A5 (01/2010) Coupé 2.7 TDi, s-line
    Audi A4 (12/2015) Avant Sport, 2.0 tfsi Ultra, s-line

  3. #3

    Standaard

    ha, er wordt weer met 'tronics' gesmeten.

    even duidelijkheid scheppen:

    tiptronic: koppelomvormer met hydraulisch geschakelde planeetwielen erachter.

    DSG: 2 parallel aangedreven, hydraulisch bediende 3-bakken met een wisselkoppeling.
    (blijkbaar is hiervoor de naam "S-tronic" voor?)

    multitronic: lamellenkoppeling met traploze overbrenging via poelies en ketting.
    "Any society that would give up a little liberty to gain a little security...
    deserves neither and will lose both!"

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •