Resultaten 1 tot 19 van de 19

Onderwerp: wat merk je aan een kapotte lmm?

  1. #1

    Standaard wat merk je aan een kapotte lmm?

    volgens mijn garage loopt mijn motor niet echt lekker.
    zelf merk ik er niet veel van, maar het kan zijn dat het erin is 'geslopen'

    volgens hem kan het aan de lmm liggen.
    wat zijn nou de symptomen van een defecte lmm?
    en zijn ze zonder problemen zelf uit te wisselen?

    het gaat trouwens om een audi a3 1.8t uit 1999.


    bedankt.

  2. #2

    Standaard

    Mogelijke symptomen:

    Hoog benzineverbruik
    Slecht trekken
    Haperend overschakelen

    Ik heb 'm gisteren zelf schoongemaakt. Sommige mensen zeggen dat je daar niet aan moet beginnen. Ik heb de stoute schoenen aangetrokken en een poging gewaagd. Moet zeggen dat hij tot nu toe lekker loopt.
    Vervangen is een eitje. Ik geloof dat je je oude kunt inruilen en dan iets van EUR 100,- bij moet leggen voor een nieuwe.

    Zoek op google maar eens naar "clean MAF"...

    Gr. Rudi

  3. #3

    Standaard

    Heb effe gezocht naar de pagina: Klikkie doen!
    Je moet wel heel voorzichtig zijn en geen doekjes/wattenstaafjes e.d. gebruiken. Hij zit bij jou overigens net na je luchtfilterhuis en je hebt eigenlijk een speciale Torx bit nodig.

    Gr. Rudi

  4. #4

    Standaard

    oke bedankt!

    hij houd inderdaad een beetje in bij schakelen, waardoor hij haperd.

    dus toch maar vervangen.

  5. #5

    Standaard

    Je kunt proberen om 'm schoon te maken. Scheelt je toch EUR 100,- als het werkt. Mocht schoonmaken niet helpen, kun je altijd nog een nieuwe kopen.
    Maar goed...das aan jou!

    Gr. Rudi


  6. #6
    RS6 C5, A3 1.9 TDIe Eszes's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2004
    Posts
    13.464
    Kudos
    2

    Standaard

    Ik spoel mijn LMM elke 5000km met 70% alcohol. Borrelglas waar-ie precies inpast en schudden maar: shaken not stirred...
    RS6 C5
    A3 TDIe

  7. #7

    Standaard

    Mag dat ook met 90% alcohol? Want dat heb ik staan en dan probeer ik het ook direct zo te doen tdi 96kw 2002 alvast bedankt

  8. Ad
  9. #8
    RS6 C5, A3 1.9 TDIe Eszes's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2004
    Posts
    13.464
    Kudos
    2

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Gekske
    Mag dat ook met 90% alcohol? Want dat heb ik staan en dan probeer ik het ook direct zo te doen tdi 96kw 2002 alvast bedankt
    Dat lijkt me geen punt.
    Belangrijkste is dat je de gloeidraad niet aanraakt. Gewoon een paar minuten 'shaken', droogwapperen en terugzetten.
    RS6 C5
    A3 TDIe

  10. #9

    Standaard

    is dit wel veilig?

    ik heb mijn auto dit weekend nog nodig. dus hij moet het wel blijven doen.

    kan het ook met iets anders dan alcohol? dat heb ik niet puur. terpentine of wasbenzine bijvoorbeeld?

  11. #10
    RS6 C5, A3 1.9 TDIe Eszes's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2004
    Posts
    13.464
    Kudos
    2

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door misterT
    kan het ook met iets anders dan alcohol? dat heb ik niet puur. terpentine of wasbenzine bijvoorbeeld?
    Kunnen wel... Yoghurt, koffie, cognac, gaat allemaal.

    Zonder gekheid; als je twijfelt?, lekker vanaf blijven. De vloeistof moet maximaal ontvetten, zonder een residu achter te laten. Er zijn betere stoffen dan alcohol, maar die zijn lastig verkrijgbaar...
    RS6 C5
    A3 TDIe

  12. #11

    Standaard

    wat ik bedoel is dat ik bang ben dat het metaal wordt aangetast. een beetje roest zit er zo op.

    ik vertrouw nooit zo op huis tuin en keuken oplossingen.

    ik koop wel gewoon een nieuwe, schoonmaken is ook maar een tijdelijke oplossing.

  13. #12

    Standaard

    of je koopt een nieuwe en probeert dan de oude schoon te maken
    dan heb je er 1 op reserve voor het geval dat (en die ga je over een paar jaar zoieso nodig hebben)

  14. #13
    poetsertje's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2005
    Leeftijd
    54
    Posts
    17.161
    Kudos
    1251
    Auto
    Audi A6 Allroad
    Land
    Land

    Standaard

    Eszes is niet de man van huis, tuin en keuken gerommel.

    "meestal" weet hij wel wat hij doet
    Tenminste vaak
    eh... in de regel

    eh... soms



    eh... ja toch ?

    8)

    Lijkt me een zeer veilige manier om de boel te reinigen.

    Kun je niet een klein verslagje maken Michel,
    Ik zou het ook wel willen doen, maar durf niet zo goed.
    Weet niet waar dat ding verstopt zit en hoe en wat.
    Mijn auto is net als zijn baas:
    Niet te dik, maar zwaar gebouwd

  15. #14

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door poetsertje
    Kun je niet een klein verslagje maken Michel,
    Ik zou het ook wel willen doen, maar durf niet zo goed.
    Weet niet waar dat ding verstopt zit en hoe en wat.
    @Allroad Ik heb in mijn 2e post een linkje staan naar een fotoverslagje. Is welliswaar niet van de Audi, maar het principe is 'tzelfde. Hij zit na je luchtfilterbox en voor je gasklephuis.

    Succes!

    Gr. Rudi

  16. #15

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door poetsertje
    Kun je niet een klein verslagje maken Michel,
    Ik zou het ook wel willen doen, maar durf niet zo goed.
    Weet niet waar dat ding verstopt zit en hoe en wat.
    je begint met het openen van de motorkap

  17. #16

    Standaard

    Kan het zijn dat een A4 1.8 20v hier ook "last" van heeft de mijn hapert af en toe ook bij het schakelen maar niet altijd :oops:
    Mijn andere hobby :D
    Audi A4 B5 1.8 20v 92kw :D

  18. #17

    Standaard

    Wat wordt er dan bedoeld met het happeren bij schakelen? Als je schakelt valt het toerental weer terug naar bv 900 moet hij in het stuk, als je dus de koppeling in gedrukt houdt, happeren of wat?
    Audi A3 1.8T (200PK) okt. 97

    Orgineel Facelift (Hella voor+achter)

  19. #18

    Standaard

    Bij mij was het voornamelijk dat ik bij het schakelen van 1 naar 2 een beetje een schok had. Het gaat dan niet zo soepel als het zou moeten.

    Gr. Rudi

  20. #19

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Tjibbe
    Bij mij was het voornamelijk dat ik bij het schakelen van 1 naar 2 een beetje een schok had. Het gaat dan niet zo soepel als het zou moeten.

    Gr. Rudi
    Dat heb ik precies zo, bij gewoon schakelen dan houdt hij ff in.
    Nu moet ik zeggen dat het minder is geworden en waarschijnlijk heeft het lang stilstaan er mee te maken gehad.
    Mijn andere hobby :D
    Audi A4 B5 1.8 20v 92kw :D

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •