Pagina 2 van 44 EersteEerste 12345612 ... LaatsteLaatste
Resultaten 21 tot 40 van de 863

Onderwerp: Het grote 2.5 V6 TDI motortechniek-topic

  1. #21

    Standaard

    Ik heb gisteren mijn A6 al voor de 3e keer opgehaald bij de garage waar ik 'm gekocht heb. En voor de 3e keer rookt hij nog steeds als ik 1400rpm draai... Nu zeggen ze daar dat ik te laag in toeren rij.

    Wat is wijsheid:
    1- Hem voor de 4e keer terugbrengen en hopen dat ze eruit komen?
    2- Hem bij CD of Pedro brengen, en de kosten op de garage verhalen?

    Ik ben nog niet eens over de nokkenassen begonnen...

  2. #22

    Standaard

    Ben vandaag wezen kijken naar een A6 avant uit 06-2002 met een 2.5TDI 120kW / 163 pk motor. Heeft deze ook nog last van dat vervelende nokkenas probleem want ik weet het ff niet meer want de 1 zegt van niet de ander van wel en dat Audi halverwege 2003 pas actie hebben ondernomen dus wie o wie kan me daar duidelijkheid in geven?

    PS shocking om te horen dat ik voor de mijne maar €5000 terug krijg :shock: omdat de km stand nogal hoog is ( 324500km ) maar dat ie er verder nog erg goed uitziet.

    Gr Jeroen

  3. #23

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Audia4avant76

    PS shocking om te horen dat ik voor de mijne maar €5000 terug krijg :shock: omdat de km stand nogal hoog is ( 324500km ) maar dat ie er verder nog erg goed uitziet.

    Gr Jeroen
    Tja...ik denk dat een auto met dergelijke km stand niet meer bij de dealer of autobedrijf verkocht wordt en dus krijg je een handelsprijs + de korting....en dat zal dus genoemde bedrag zijn.

    Een auto met zo'n km stand kun je misschien makkelijker op mp zetten...

  4. #24

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Audia4avant76
    Ben vandaag wezen kijken naar een A6 avant uit 06-2002 met een 2.5TDI 120kW / 163 pk motor. Heeft deze ook nog last van dat vervelende nokkenas probleem want ik weet het ff niet meer want de 1 zegt van niet de ander van wel en dat Audi halverwege 2003 pas actie hebben ondernomen dus wie o wie kan me daar duidelijkheid in geven?
    Mijn 180 PK 2.5 TDI is van AUGUSTUS 2003, ook nokkenas problemen al na 170.000 km!

    Kijk door de olievuldop naar slijtagesporen en laat anders het kleppendeksel verwijderen, vervanging vd nokkenasssen is meer dan 1500 euro.

  5. #25

    Standaard

    Wat kost het vervangen van die nokkenassen voor een A8 van 2002 dan precies?


  6. #26

    Standaard

    Wie kan er vertellen of er een datum is na welke er met zekerheid is te zeggen dat het v6 2.5 tdi blok het nokkenas probleem niet meer heeft. Ik ben me aan het orienteren op een A4 avant 2.5 tdi V6 met automaat, maar wil er zeker van zijn dat die elende mij bespaard blijft.

    Wat speurwerk heeft de volgende info opgeleverd, maar daaruit kan ik geen datum aflezen...

    vroegtijdige slijtage van de nokkenassen:
    AFB / AKN / AKE /AYM

    chassiscode
    tot: 8E92A 125234
    tot: 4D22N 003699
    tot: 4B22N 046559

    gr. niles

  7. #27

    Standaard

    sjongejongejonge ik heb ook weer lekker kunnen klooien met de A6 afgelopen dagen; hij sloeg direct na de start ineens zomaar af.

    na verwijderen van de afdekplaat bovenop zag ik al gelijk dat er lucht in de doorzichtige diesel leiding zat; foute boel dus.

    na een paar keer ontluchten (wat niet goed wilde) sloeg die weer aan maar ook gelijk weer af, en natuurlijk weer hopen met lucht in die doorzichtige slang.

    vervolgens zwaar geërgerd o.a. het dieselfilter, het rubber ringetje tussen filter en thermostaatklep, en de slangklemmen bij het filter vervangen. hierna nog maar een keer ontlucht (met stroom aansluiting tankpomp vast aan de plus)

    na nog een keer of wat ontluchten en wat proberen startte die weer. eerst bleef er nog flink wat luchtbelletjes rond rauzen door die doorzichtige slang (het stroomt echt snel daarin!) maar later leek het toch opgelost te zijn qua lucht.

    ben inmiddels op en neer eindhoven geweest (160 km) zonder enig probleem. dus het zal weer wel goed zijn.

    vodde constructie..
    "Any society that would give up a little liberty to gain a little security...
    deserves neither and will lose both!"

  8. Ad
  9. #28

    Standaard

    nou mooi niet dus. 2 dagen later smorgens sleutel omdraaien, springt meteen netjes aan, 2 tellen en daarna weer dood!

    er MOET nog ergens lucht langs naar binnen lekken het filter in.

    wordt er ondertussen wel zachtjes aan chagerijnig van, denk dat ik maar eens ALLE slangen rondom het dieselfilter + het thermostaat klepje ga vervangen. dit is geen doen zo.


    het irritante is dat een lekkage waarbij diesel naar buiten komt makkelijk te zien is, maar een lekkage waarbij lucht naar binnen komt... zie die maar eens te vinden!
    "Any society that would give up a little liberty to gain a little security...
    deserves neither and will lose both!"

  10. #29
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.809
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard

    Je zou denken dat de druk in die dieselleidingen zo hoog was, dat er geen lucht naar binnen kwam maar alleen diesel naar buiten...
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  11. #30

    Standaard

    de inspuitpomp zuigt de diesel echt aan, dus het hele traject vanaf de tank tot aan de inspuitpomp staat onder een lichte onderdruk.

    in de tank zit wel een elektrisch pompje maar dat is enkel om de 'voorraadkamer' waar de motor het uit zuigt gevuld te houden.

    de luchtlekkage moet ergens in de buurt van het filter zitten, want de leiding naar het filter loopt gedurende de nacht grotendeels leeg.
    daarom dus mijn plan om al die slangen te vervangen...
    "Any society that would give up a little liberty to gain a little security...
    deserves neither and will lose both!"

  12. #31
    Steven's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2004
    Leeftijd
    51
    Posts
    12.390
    Kudos
    4
    Auto
    Audi 200

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door mailps
    Wat kost het vervangen van die nokkenassen voor een A8 van 2002 dan precies?
    Bij een dealer zo'n 3800 euro incl. BTW.
    Bij Coen Donkers ca. 3000 euro incl. BTW.

    Voor beide gevallen geldt dat de hele distributie bij die prijzen in zit (disti-riemen, multi-riem, thermostaat, spanrollen en waterpomp).
    Het is overigens tamelijk stupiede om deze zaken niet mee te nemen tenzij je redelijk recent al vervangen zijn.
    Audi Cabriolet 2.8L V6, Modeljaar 2000
    Audi 200 quattro Turbo 20V, Modeljaar 1990
    Tesla Model X met vleugeldeuren en orgaan vernietigende acceleraties

  13. #32
    jos_br's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Leeftijd
    63
    Posts
    1.229
    Kudos
    13
    Auto
    Audi TT
    Land
    Land

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door antiekeradio
    de inspuitpomp zuigt de diesel echt aan, dus het hele traject vanaf de tank tot aan de inspuitpomp staat onder een lichte onderdruk.

    in de tank zit wel een elektrisch pompje maar dat is enkel om de 'voorraadkamer' waar de motor het uit zuigt gevuld te houden.

    de luchtlekkage moet ergens in de buurt van het filter zitten, want de leiding naar het filter loopt gedurende de nacht grotendeels leeg.
    daarom dus mijn plan om al die slangen te vervangen...
    Wat dacht je van een kleine ;lekkagr van de brandstofpomp?

    Jos.

  14. #33

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Steven
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door mailps
    Wat kost het vervangen van die nokkenassen voor een A8 van 2002 dan precies?
    Bij een dealer zo'n 3800 euro incl. BTW.
    Bij Coen Donkers ca. 3000 euro incl. BTW.

    Voor beide gevallen geldt dat de hele distributie bij die prijzen in zit (disti-riemen, multi-riem, thermostaat, spanrollen en waterpomp).
    Het is overigens tamelijk stupiede om deze zaken niet mee te nemen tenzij je redelijk recent al vervangen zijn.
    En als je bereid bent om nog wat zuidelijker te rijden, zal het je nog een paar honderd euro schelen.

  15. #34

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door jos_br
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door antiekeradio
    (knip)luchtig verhaal..(/knip)
    Wat dacht je van een kleine ;lekkagr van de brandstofpomp?

    Jos.
    ik neem aan dat je de 'verdeler-inspuitpomp' bovenop de motor bedoelt?

    zou vreemd zijn als daar een lekkage vandaan komt, want die pomp zit lager dan het filter, en ik zie géén luchtbelletjes vanaf de pomp richting het filter gaan.

    ook omdat het lager zit, zou je daar eerder een lekkage van diesel naar buiten toe verwachten. alles is kurkdroog er omheen


    als de motor weer loopt zie je (een beetje wisselend) kleine luchtbelletjes voorbij schieten via de doorzichtige leiding. komt dat jou bekend voor misschien?

    ik kan aan de diesel retour slangetjes (dunne slangetjes vanaf de verstuivers) niks vreemds ontdekken, die slangetjes zijn ook minder dan een jaar geleden nog vervangen.
    "Any society that would give up a little liberty to gain a little security...
    deserves neither and will lose both!"

  16. #35
    Steven's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2004
    Leeftijd
    51
    Posts
    12.390
    Kudos
    4
    Auto
    Audi 200

    Standaard

    Ik las het volgende op de TDIclub.nl website in de FAQ "Bekende problemen per merk/model"

    Zit hier enige waarheid in ?
    (in het rood onderstreepte deel)
    Bijgevoegde Afbeeldingen Bijgevoegde Afbeeldingen
    Audi Cabriolet 2.8L V6, Modeljaar 2000
    Audi 200 quattro Turbo 20V, Modeljaar 1990
    Tesla Model X met vleugeldeuren en orgaan vernietigende acceleraties

  17. #36
    Lutser Sander's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Leeftijd
    43
    Posts
    16.279
    Kudos
    302
    Auto
    Audi SQ5
    Land
    Land

    Standaard

    Het tegengestelde juist, de AFB/AKN motoren zijn de eerst geleverde 6 Cylinders, met de eerste versies van de nokkenassen dus.
    De nokkenassen die worden geplaatst ter vervanging van de huidige zijn net zo rot, en gaan ook weer na 150.000 km naar de mallemoer. Enige oplossing (vooralsnog) is nokkenassen met rollers.


    Edit, ik zie AKE, die dingen zijn amper verschillend van de AFB AKN motoren, plus lijkt het me uiterst apart dat specifiek die motoren aangepakt zijn, met (kennelijk geheime) nokkenassen die 'aangepast' zijn.

  18. #37
    Steven's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2004
    Leeftijd
    51
    Posts
    12.390
    Kudos
    4
    Auto
    Audi 200

    Standaard

    Is het niet zo dat de AKE de AFB heeft afgelost ?

    Misschien heeft Audi op tijd hun zonden ingezien en hebben de ze AKE betere nokkers ende slepers meegeven ?

    Als ik de boys bij CD mag geloven maakt het geen bibs uit. They are all "poorly designed".


    /me klampt zich toch vast aan deze strohalm...
    Audi Cabriolet 2.8L V6, Modeljaar 2000
    Audi 200 quattro Turbo 20V, Modeljaar 1990
    Tesla Model X met vleugeldeuren en orgaan vernietigende acceleraties

  19. #38
    Lutser Sander's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Leeftijd
    43
    Posts
    16.279
    Kudos
    302
    Auto
    Audi SQ5
    Land
    Land

    Standaard

    Wat cd zegt, het is allemaal rubbish .... Cylinderkoppen van al die blokken zijn gelijk, dus lijkt me vreemd dat ze alleen voor de AKE motoren "betere" nokkenassen leveren...
    De cylinderkoppen die ik heb gekocht (Rollers) zijn pnp op motoren uit 1998-2003...

  20. #39
    Steven's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2004
    Leeftijd
    51
    Posts
    12.390
    Kudos
    4
    Auto
    Audi 200

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door sander
    De cylinderkoppen die ik heb gekocht (Rollers) zijn pnp op motoren uit 1998-2003...
    Plug And Pray [img][http://download.sezaro.com/smilies/duimen.gif]http://download.sezaro.com/smilies/duimen.gif[/img]




    Volgens de Libelle zijn hebben de nokkenassen van de AKE, AFB en AKN allemaal de zelfde onderdeelnummers.
    Conclusie: they all suck.
    strohalm is zojuist geknapt...


    Ik ga ook voor de nieuwe koppen trouwens. Ik rij de auto toch af en dan wil ik niet over 150 tot 200k (=3 á 4 jaar) weer gedoe hebben [img][http://download.sezaro.com/smilies/we.gif]http://download.sezaro.com/smilies/we.gif[/img]
    Audi Cabriolet 2.8L V6, Modeljaar 2000
    Audi 200 quattro Turbo 20V, Modeljaar 1990
    Tesla Model X met vleugeldeuren en orgaan vernietigende acceleraties

  21. #40

    Standaard

    in verband met het lucht probleem; thermostaatklepje bovenop het dieselfilter toch maar vervangen, ondanks dat er toch echt niks mee mis leek te zijn; geen luchtbelletjes meer..
    "Any society that would give up a little liberty to gain a little security...
    deserves neither and will lose both!"

Pagina 2 van 44 EersteEerste 12345612 ... LaatsteLaatste

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •