Pagina 44 van 44 EersteEerste ... 344041424344
    Resultaten 861 tot 864 van de 864
    1. #861

      Standaard Re: Het grote 2.5 V6 TDI motortechniek-topic

      Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bert A4 Bekijk Berichten
      Dus grote kans dat het filter niet goed is of dat de slangen niet 100% dicht zijn.
      je krijgt dan na gemiddeld 6uur al valse lucht.

      heel het systeem werkt op vacuŁm . Dus bij stilstand kan hij lucht naar binnen zuigen. Hij hoeft dan geen diesel te lekken.
      Ik zal de slangen is bijna lopen. Thanks voor je input.

    2. #862

      Standaard Re: Het grote 2.5 V6 TDI motortechniek-topic

      Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Victorl Bekijk Berichten
      Ik zal de slangen is bijna lopen. Thanks voor je input.
      Weinig succes. Slangen zitten allemaal vast. Wat zou er niet goed kunnen zijn met het filter en hoe kan ik het checken?

    3. #863

      Algemeen Auto Social
      Sinds
      11 2017
      Leeftijd
      38
      Posts
      1
      Kudos
      0
      Auto
      Audi A4

      Standaard Re: Het grote 2.5 V6 TDI motortechniek-topic

      Die 2.5 V6 TDI, wat een prachtblok...

      ...als het loopt Het onderwerp van mijn eerste post doet dat momenteel niet (of ja, met een ratel).
      Na het doorlezen van een aanzienlijk deel van de 44 pagina's in dit topic twijfel ik sterk of ik met deze motor wel verder wil; mijn ervaringen met de 130 pk 1.9 TDI zijn - op het comfort na - veel beter.

      Verschil in vermogen is er eigenlijk niet eens echt (de gechipte 2.5 had 185 pk en 395 Nm, een vroegere 1.9 kwam aan 170 pk en 403 Nm...), ik zal hooguit wat last hebben van de wat smallere powerband, maar of dat de A4 met al z'n opties een veel minder lekkere auto maakt betwijfel ik :-) Gezien dit exemplaar in prachtstaat is (echt schadevrij en nog geen 160.000 km), voorzien is van de goede kleur, en verder vol zit met opties (leer, zesbak, automatische airco, stoelverwarming, cruise control en nog veel meer), zou ik die 1.9 eigenlijk veel liever in de huidige auto zien.

      Wat ik me echter afvraag: Past zo'n 1.9 (met beperkte wijzigingen) aan de versnellingsbak van een FWD 2.5? En heeft hier iemand de ombouw van 2.5 naar 1.9 al ooit geprobeerd?
      Ik ben technisch genoeg, maar heb nog maar weinig aan deze auto gesleuteld. Ben dus vooral benieuwd waar ik allemaal tegenaan ga lopen.
      Laatst gewijzigd door PietjePuck; 12-11-17 om 12:28. Reden: verduidelijking/meer info

    4. #864

      Smile Re: Het grote 2.5 V6 TDI motortechniek-topic

      Hallo allen!

      Ik ga volgende week woensdag een Audi A6 2.5 TDI quattro uit 2003 bekijken.
      Het is er eentje uit duitsland, eerste tenaamstelling was 12-2003 en volgens het tenaamstellingbewijs lijkt het hier om een auto met het BAU blok te gaan (onder variant staat code: ABAUQ1). Heb wat zitten rondneuzen op het forum hier en blijkt dat de BAU blokken de zogenaamde rollers hebben ipv de slepers, de auto heeft ca. 380k op de klok dus lijkt mij goed te zijn ingereden :d

      Kan iemand bevestigen of het hier inderdaad om een latere variant BAU blok gaat (5 speed, tiptronic, v6 TDI)? Zijn er nog bekende kwalen / zaken waar ik moet letten en welke makkelijk te controleren zijn?

      Alvast dank!
      Grt,
      Olivier
      Laatst gewijzigd door overhage; 24-02-18 om 01:24.

    Pagina 44 van 44 EersteEerste ... 344041424344

    Forum Rechten

    • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
    • Je mag geen reacties plaatsen
    • Je mag geen bijlagen toevoegen
    • Je mag jouw berichten niet wijzigen
    •