Resultaten 1 tot 11 van de 11

Onderwerp: Middendemper weghalen of niet?

  1. #1

    Standaard Middendemper weghalen of niet?

    Heb sinds kort een Eisenmann einddemper (de non resonated versie, dus deze is iets luider).

    Inmiddels een kleine 700km mee gereden en het geluid is iets toegenomen (rekening houdend met de inbrandperiode). Zodra de motor na een lange rit stationair blijft draaien, hoor je de uitlaat iets meer grommen. Het v6 geluid hoor je dan van voor en van achteren een beetje. Maar het mag wat mij betreft iets luider.

    Ik heb hiervoor een TT 225pk quattro gehad met een Milltek non-resonated uitlaatsysteem en dat ding brulde pas lekker na de inbrandperiode. Omdat dit een volledige catbacksysteem was, had ik dus geen middendemper.

    Ik wil kijken/beoordelen of ik nou wel of geen middendemper moet hebben onder de cabrio. Wat is wijsheid? Ik zou natuurlijk ook een absorptiedemper kunnen monteren in plaats van het weghalen van de middendemper. Het geluid zal dan iets donkerder worden. Ik ben gewoon een beetje sceptisch over het weghalen van de middendemper. Het is en blijft een cabrio met een dikke v6 in het vooronder waar je fijn mee moet kunnen cruisen en dat je niet op lange afstanden gek word van het geluid, vooral in de hogere toerengebieden. Nu draait mijn v6 lekker laag in de toeren op de snelweg, maar toch...

    Wat zouden jullie doen?

    :-?
    TTS (8S) Roadster + S5 Sportback (B9) + S3 Sportback (8Y) + VAG-COM v16.8.0 + OBDEleven Ultimate

  2. #2
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.882
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard

    Eén demper en een sport-einddemper is om gestoord van te worden, alleen met een turbomotor blijft het geluid een beetje binnen de perken.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  3. #3
    jack007
    Guest

    Standaard

    non resonated versie? da,s dus een absobtie demper toch?
    ikzelf heb nu een absorbtie midden en eind demper en het klinkt fantastisch. stationair hoor je bijna geen verschil maar met het gas erop, HEERLIJK!
    midden demper weg halen zou ik niet doen daar hij dan wel erg veel geluid gaat maken. ik heb het gehoord dus ik weet waar ik over praat.
    ook al omdat je een cabrio hebt geen aanrader.
    voor de rest, heerlijke motor he.

  4. #4

    Standaard

    Het is nu zo dat ook met de sport-einddemper de wagen bij een vaste rijsnelheid bijvoorbeeld op de snelweg, gewoonweg geen extra geluid maakt. Ook niet de v6 in het vooronder. Het is zo stil dan! Terwijl een v6 best net wat meer body mag tonen. Je hoort de auto nu alleen bij het wegrijden...
    TTS (8S) Roadster + S5 Sportback (B9) + S3 Sportback (8Y) + VAG-COM v16.8.0 + OBDEleven Ultimate

  5. #5
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.882
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard

    Kleinere sport-tussendemper monteren?
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure


  6. #6

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door tom
    Kleinere sport-tussendemper monteren?
    Je bedoelt dus een absorptie middendemper die net wat meer geluid maakt dan de originele middendemper?
    TTS (8S) Roadster + S5 Sportback (B9) + S3 Sportback (8Y) + VAG-COM v16.8.0 + OBDEleven Ultimate

  7. #7
    jack007
    Guest

    Standaard

    :-D en dan kom je weer op mijn verhaal terug.
    en de mijne is ook op de snelweg gewoon stil hoor.
    dan hoor ik ook alleen de wind behalve wanneer ik b.v. ga inhalen.
    en als je hem continu wilt horen krijg je al gauw zo,n Sjonnie bak :-?
    wil je dat?

    succes

  8. Ad
  9. #8

    Standaard

    Nee tuurlijk niet! :-)

    Wat ik gewoonweg wil is een zachte donkere roffel horen als je op een vaste cruise-snelheid rijdt.

    Als ik nu met de huidige setup accelereer hoor je de auto + uitlaat ook goed brullen, dus daar hoeft niks aan gedaan te worden.
    TTS (8S) Roadster + S5 Sportback (B9) + S3 Sportback (8Y) + VAG-COM v16.8.0 + OBDEleven Ultimate

  10. #9

    Standaard

    Neem even contact met Pedro op, die heeft zat dempers (rvs) op voorraad en die kan hem er zo tussen lassen..

    Mijn uitlaat (op Eisenmann demper na) komt ook uit de Hartog fabriek.
    En dat geluid ken je..
    Audiwereld.nl: Uw retrofitspecialist

    Led upgrades | Grilles | Chiptuning | MMI retrofit | Cruise control | S-line / S / RS ombouw | Facelift upgrades| Bluetooth | DAB(+) | PDC | Camera upgrades | Schade reparatie | Velgen | VCDS

  11. #10

    Standaard

    Weet ik Leon, ik ben al bezig met Pedro om iets te regelen :-)
    TTS (8S) Roadster + S5 Sportback (B9) + S3 Sportback (8Y) + VAG-COM v16.8.0 + OBDEleven Ultimate

  12. #11

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door massari
    Weet ik Leon, ik ben al bezig met Pedro om iets te regelen :-)
    Zou er gelijk een software optimalisatie bij doen, las ook dat je een CAI wilde, die heeft dan meer resultaat dan zonder.
    Audiwereld.nl: Uw retrofitspecialist

    Led upgrades | Grilles | Chiptuning | MMI retrofit | Cruise control | S-line / S / RS ombouw | Facelift upgrades| Bluetooth | DAB(+) | PDC | Camera upgrades | Schade reparatie | Velgen | VCDS

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •