Eén demper en een sport-einddemper is om gestoord van te worden, alleen met een turbomotor blijft het geluid een beetje binnen de perken.
Heb sinds kort een Eisenmann einddemper (de non resonated versie, dus deze is iets luider).
Inmiddels een kleine 700km mee gereden en het geluid is iets toegenomen (rekening houdend met de inbrandperiode). Zodra de motor na een lange rit stationair blijft draaien, hoor je de uitlaat iets meer grommen. Het v6 geluid hoor je dan van voor en van achteren een beetje. Maar het mag wat mij betreft iets luider.
Ik heb hiervoor een TT 225pk quattro gehad met een Milltek non-resonated uitlaatsysteem en dat ding brulde pas lekker na de inbrandperiode. Omdat dit een volledige catbacksysteem was, had ik dus geen middendemper.
Ik wil kijken/beoordelen of ik nou wel of geen middendemper moet hebben onder de cabrio. Wat is wijsheid? Ik zou natuurlijk ook een absorptiedemper kunnen monteren in plaats van het weghalen van de middendemper. Het geluid zal dan iets donkerder worden. Ik ben gewoon een beetje sceptisch over het weghalen van de middendemper. Het is en blijft een cabrio met een dikke v6 in het vooronder waar je fijn mee moet kunnen cruisen en dat je niet op lange afstanden gek word van het geluid, vooral in de hogere toerengebieden. Nu draait mijn v6 lekker laag in de toeren op de snelweg, maar toch...
Wat zouden jullie doen?
:-?
non resonated versie? da,s dus een absobtie demper toch?
ikzelf heb nu een absorbtie midden en eind demper en het klinkt fantastisch. stationair hoor je bijna geen verschil maar met het gas erop, HEERLIJK!
midden demper weg halen zou ik niet doen daar hij dan wel erg veel geluid gaat maken. ik heb het gehoord dus ik weet waar ik over praat.
ook al omdat je een cabrio hebt geen aanrader.
voor de rest, heerlijke motor he.
Het is nu zo dat ook met de sport-einddemper de wagen bij een vaste rijsnelheid bijvoorbeeld op de snelweg, gewoonweg geen extra geluid maakt. Ook niet de v6 in het vooronder. Het is zo stil dan! Terwijl een v6 best net wat meer body mag tonen. Je hoort de auto nu alleen bij het wegrijden...
Nee tuurlijk niet! :-)
Wat ik gewoonweg wil is een zachte donkere roffel horen als je op een vaste cruise-snelheid rijdt.
Als ik nu met de huidige setup accelereer hoor je de auto + uitlaat ook goed brullen, dus daar hoeft niks aan gedaan te worden.
Neem even contact met Pedro op, die heeft zat dempers (rvs) op voorraad en die kan hem er zo tussen lassen..
Mijn uitlaat (op Eisenmann demper na) komt ook uit de Hartog fabriek.
En dat geluid ken je..
Zou er gelijk een software optimalisatie bij doen, las ook dat je een CAI wilde, die heeft dan meer resultaat dan zonder.Oorspronkelijk geplaatst door massari